PETITSIOON AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU

Pöördumine Peaministrile ja
Eesti Vabariigi Valitsusele

allkirjade kogumine on lõppenud

05.02.2023 00:00 kuni 01.08.2023 23:59

11877 allkirja

5%

Käesoleva petitsiooni allkirjastajad ei poolda Eestis automaksu kehtestamist. Leiame, et automaks on Eesti tingimustes ebaõiglane järgmistel põhjustel:

1. Eestis kehtib mootorikütuse aktsiisimäär bensiinikütusele 56,3 ja diislikütusele 37,2 senti liitri kohta. 2023. aasta riigieelarvesse on planeeritud hinnanguliselt mootorikütuse aktsiisi laekumist suurusjärgus 510 miljonit eurot.
Kõrge kütuseaktsiisi üheks argumendiks läbi aastate on olnud tõsiasi, et Eestis puudub automaks.

2. Automaksu kehtestamine ei toeta rohepööret ega oma positiivset mõju keskkonnahoiule. Olemasolevate sõidukite maksustamine ei pane autoomanikke eelistama säästlikumaid sõidukeid, vaid lööb kõige valusamalt hobiautondusega tegelevate inimeste ja maal elavate perekondade rahakoti pihta. Selleks, et automaksust pääseda, hakkavad inimesed vähendama arvel olevate sõidukite arvu, mis omakorda toob kaasa arvestatust väiksema automaksu laekumise.

3. Automaks on olemuselt omandimaks ning on ohtlik pretsedent nii õiguskindluse kui edasise maksupoliitika perspektiivide osas. Rõhutame, et juba soetatud vara maksustamine on ebaõiglane ning on vastuolus kõikide senini Eesti majandust ja rahandust iseloomustavate põhimõtetega.

4. Omandi maksustamine seab Eesti elanike majandusliku kindlustamatuse ja tugevalt koondunud majandustegevuse tingimustes ohtu ka inimesed, kes lühiajaliselt kaotavad sissetuleku, kuid on sunnitud tasuma maksu neile kuuluva vara pealt. Seda ka olukorras, kus inimene võib sõidukit vajada uuesti tööle saamisel.

5. Automaks mõjutab ebaõiglaselt nii uute kui kasutatud autode hindu – tuleb arvestada, et automaksu tõttu läheb utiliseerimisele hulgaliselt sõidukeid, mille tarbeväärtus ei ole veel ammendunud. Need autod on sealhulgas juba teeninud tasa enda tootmisega tekitatud ökoloogilise jalajälje ning nende kadumisel puudub igasugune positiivne mõju.

6. Automaks mõjutab negatiivselt hobiautonduse panust Eesti varuosade müüjate ja remonditöökodade käibele – kui väheneb autode hulk, väheneb ka vajadus neid hooldada ja remontida. Sealhulgas väheneb ka tehnilise ülevaatusega tegelevate ettevõtete käive ja spetsialistide arv.

7. Hobiautondus on vanemaid ja lapsi siduv ühistegevus, mis tugevdab nii perekondlikke ja ühiskondlikke sidemeid kui annab praktilisi teadmisi eluks. Automaksust tingitud negatiivne mõju hobiautondusele kandub aga edasi ka järeltulevatele põlvedele.

8. Automaks ei olnud hiljutiste Riigikogu valimiste teema. Leiame, et niivõrd suurt osa elanikest otseselt puudutavat maksupoliitilist muudatust oleks pidanud kajastama valimisprogrammides. Praegusel hetkel ei ole automaksu kehtestamine legitiimne, sest ühiskondlikku diskussiooni selle kehtestamise üle pole olnud.

Algatuse korraldaja

Eesti Autoomanike Liit

Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.

Aare:
Ei tohiks maksustada omamist vaid teatud tingimustes tarbimist
Vasta!
Olga: Русский язык чтоб русскоязычные тоже могли бы подписать

kus on head teed.
Muidu ostke kindlustus, mis kallineb kiiremini kui palgad, parandage auto teel olevate aukude pärast ja makske nüüd ka nendest aukudest teedel läbi sõita. suurepärane loogika. kõike inimeste paremaks eluks
Taavi: Maksu olemus
Suuremate linnade, eeskätt tallinn, näitel võiks ehk just olla omamise maks, sest paljud tasuta parkimiskohad on püsivalt aastaid hõivatud sama auto poolt, ilma, et nood hetkekski liikluses käiks.
Ehk kasutatakse tasuta linnaruumi, ilma midagi vastu andmata.

Auto kasutamine on juba maksustatud (nt aktsiis), topeltmaksustamine ei ole hea praktika
Jaan:
Miks ei saa Smart-ID -ga hääletada?
Nii jäävad paljud hääled saamata.
Vasta!
Sergei: Lisage palin Smart-ID ga allkirjastamine.
Olen vastu. Sest Kütuseaktsiisid niigi suured. Kellel suure mootoriga auto - see maksab rohkem kütuse eest. Loogiline ju.
Ootan ka Smart-ID allkirjastust. Siis saan hääletada.
Mati:
Smart-ID ja Mobiil-ID on vabatahtlikud rakendused. Isiklikult pooldan kah Smart-ID võimalust. Samas, nagu öeldud, on need vabatahtlikud ning kui ei saa kasutada, siis ei saa. Kui nüüd seadust lugeda, siis ID-kaart ehk isikutunnistus on Eesti Vabariigis alates 15 eluaastast KOHUSTUSLIK dokument! Väita, et Smart-ID puudumisel pole võimalik petitsiooni allkirjastada, on pehmelt öeldes naeruväärne.
Kalle: Pooldan
Automaks on vajalik,sest tarbimist on vaja piirata
Vasta!
Jaan: Pooldan
Järsku peaks leivale ka lisamaksu kehtestama, sest tarbimist vaja piirata
Aare: Pooldan
Arvate, et maal inimestel on see võimalik?
Aare: Pooldan
See võib linnas olla võimalik, mitte maa piirkondades, kus töökohad kaugemal.
Illar: Pooldan
Tarbimist piiratakse tarbimismaksudega, kütuseaksiis, teemaks jmm. Automaks on varamaks ehg riik tahab raha ja leidis sihtrühma kellelt seda koguda. Teeme mõisted selgeks.
Paul: Pooldan
Siis tuleb ka jalgrattad maksustada neid ka tarbitakse palju!
Kalle: Vastu
Täielikult automaksuvastu. Need kes pooldavad on täielikult oravate perselakkujad.
Jaan: Pooldan
Kas sa tead kelle tarbimist sa vähendad? Arvad et saku õlletehase juhataja hakkab vähem sõitma? Või kallase hakkab rattast väntama, äkkitsi üldse jala liikuma? See lihtne tööline jätab oma lastele eestis ilusa koha näitamise ää, kuna esivanemaid on vaja abistamas käia nagunii. Aga sinu ilma vanemateta inimese aju sellest aru ei saa.
Indrek: Ei poolda
Küsimus, millal me me oleme endale raiskamist luba saanud? Kas säästlik kasutus pole mitte elementaarne? Mis on juhtunud, kas oleme euroopa kõige rikkamaks riigiks saanud? Miks on käe maksumaksja taskusse ajamine säästlik suunamine? Miks tavainimene maksab, aga kl.11.00 või 21.00 lähed tühja poodi kus tuled säravad ja seadmed huugavad. Miks me ei alusta tarbimise vähendamist poodide lahtioleku piiramisega? Osta varuga, mõtle läbi, säästa raha, kas see on vale? Miks on äriregistrid täis kummalisi ettevõtteid millel tekib 2mil. kasumit esimese päevaga ja järgmisel hetkel on 4mil.kajumis ja samas oma 2.5mil jagamata kasumit. sees selleks. Eestis on ideaalne automaks. Kütuseaktsiis, arvestab sinu auto kW, sinu auto raskust, sinu auto säästlikust ja tehnilist korrasolekut. Mida rohkem tarbid, seda enam maksad. Auto(sisepõlemismootoriga) ei saasta ilma KÜTUSETA, kütus saastab.Elektriauto tuleks maksustada, sest elektriauto saastab ka siis, kui sa teda ei kasuta, ega soojuselektrijaamas tuld ära ei kustutata kui sinu elektriauto ei lae. Tuli põleb katlas edasi, 24/7 ja saastab kui sinu el.auto seisab parklas. Minu Moskvich 407 seisab 10 aastat, ei tooda co2. Mille eest ma maksan?
Rainer:
sinusuguste pärast hävinebki eesti rahvus. aja oma keel sügavamale oravate urruauku.
Valeri: kus on Smart-ID-ga allkirjastamine?
Kas keegi veel kasutab mobiil-id???
Vasta!
Serafim: kus on Smart-ID-ga allkirjastamine?
Я против, пусть сначала дороги нормально отремонтируют.
Taavi: kus on Smart-ID-ga allkirjastamine?
Ikka kasutatakse mobiil-id. See on ju ainuke riiklik elektrooniline autentimisvahend ja pealegi on vast peaaegu igal kodanikul sim-kaardiga mobiiltelefon taskus.
Smart-ID täidab täpselt sama funktsiooni ja on eraomandis alternatiiv, kui riiklikus süsteemis peaks tõrge olema.
rünno: Smart id
Smart id võimalus võiks ka kindlasti olla, minul jääb kahjuks hääl andmatta sellepärast
Vasta!
Kalmer:
Käed jälle madalapalgaliste rahakotti
Vasta!
Андрей: Smart id
Smart id võimalus võiks ka kindlasti olla, minul jääb kahjuks hääl andmatta sellepärast
Vasta!
Vadim: Vastu!
Automaksu ega autode jälgimist ei tohi olla!
Meie valistsus peab keskendama oma Riigi huvides, mitte Ukraina abi peal!
Siis lisamaksud teha vajadust ei tule!!!
Vasta!
Rainer: Vastu!
õige Vadim! ukraina on kõige korrumpeerunum riik maailmas ja ukraina ise on 100% süüdi selles et venemaa talle kallale tuli. nahhui me sellist paska nimega ukraina toetame, kui meie endi inimestel on külm ja nälg majas kohe varsti.
Rinat: vene keel
väga halb, et vene keel pole sellel saidil saadaval! võite ilma jääda paljudest võimalikest vene inimeste häältest
Vasta!
Denis: vene keel
Kas siis Eesti keele õppimise võimalus puudub???
Roman: Aktsiisid VÕI maks
Paar aastat tagasi meie riik seletas, et automaks puudub, kuna meil on kõrged kütuseaktsiisid selle asemel ja see on mõistlikum ja ausam, kui maks. Kes rohkem sõidab ja kelle autol kütusekulu on suurem, see tarbib rohkem kütust ja maksab rohkem aktsiisi. Kui nüüd kehtestatakse maksu, äkki tuleb kütuseaktsiisi siis langetada?
Vasta!
Rainer: Aktsiisid VÕI maks
mingit vähegi õiglast, mõistlikku, inimlikku jne käitumist pole mõtet sitaselt kaja kallase valitsuselt oodata. selle valitsuse ilmselge ja reaalsuses juba ammu korduvalt tõestust leidnud eesmärk on eesti rahvus hävitada.
Jana: jana
Pole näinud ühtegi tõsiseltvõetavat analüüsi või põhjendust automaksu kehtestamiseks. Rohepööre pole argument, kuna ka elektriautod saastavad, jalajälg võib olla suurem kui diiselautol, kuna akude eluiga on lühike ja utiliseerimine pole korraldatud jäätmeid taaskäideldavalt, lisaks on elektritootmisel jalajälg, mis ei lase pidada rohepöörde seisukohalt elektriautot rohelisemaks kui diisel või bensiinimootoriga, et nende maksuerinevus oleks põhjendatud. Ühistransport on selline, mis ei võimalda tööl käia kaugemal kui 5 km-t, distants mis laseks jala tööl käia. Kõigepealt tuleb korda teha ühistransport ja siis hakata autosid maksustama, kui eesmärk on rohepööre. Kui eesmärk on riigi tulubaasi suurendamine, siis võib juhtuda et lastakse iseendale jalga, inimene ei saa omada autot, kuna see läheb liiga kulukaks, loobub autost, ei saa käia tööl, sest kodu lähedal tööd pole, ja kaugel ei ole mõistlik käia. Riik kaotab kolmes kohas, kaotab automaksu, tulumaksu, sots.maksu ja hakkab lisaks maksma sots.toetusi. No ei tundu mõistlik.
Vasta!
Rainer: jana
geniaalselt sõnastatud kommentaar! teen ekraanitõmmise sellest ja jagan sitases üdini liberastlikus facebookis, juhul kui valeinfoks ei tembelda fb seda!
Jevgeni: Maks
juba bensiinil maks, kes soidab rohkem siis masksab bensiini rohkem, see on maks
Vasta!
Alo: Automaks
Miks Smart-id ei saa kasutada hääletamiseks ?
Vasta!
Anatoli: Anatoli
Ma ei hääletanud selliste seaduste poolt!
Vasta!
Viktor: Vastu
Elu Eestis on juba kallim, kui Soomes/Rootsis. Aga miinimumpalk on 725eur.
Vasta!
Sergei:
Valitsus ei tohiks valetada ega röövida oma inimeste rahalisi vahendeid vastavalt oma lääne mentorite plaanile.
Vasta!
Martin:
Automaks on EL-is laialt praktiseeritav. Eesti on vist viimane EL-i riik, kus sõiduautod ei ole maksustatud ühegi maksuga. Täiesti õige ja vajalik samm, et kaasa aidata kliima eesmärkide täitmisele ja autorohkuse vähendamisele. Ühistransport on olemas, suvel saab rattaga sõita, seega võimalusi liikumiseks on vähemalt linnalistes piirkondades küll ja veel.
Automaksu lahendamisel tuleks pigem keskenduda sellele, kuidas ära lahendada maapiirkondade probleem.
Darja: —-
—-
Vasta!
Anastassia: AH
Miks ei saa smart id-ga häletada? Wtf ????
Vasta!
Janno: Automaksu vastu!
Kui oman autot, mis Euro2 ja olen ca 12 aastaga sõitnud sellega iga aasta ca 500 km siis isegi kui seal suur mootor siis sellise kilometraaziga aastas küll mingit üüber saastamist ei toimu. Meil kütusel juba on suured aktsiisid ja kes rohkem tarbib see juba maksab seda kaudu. Samas elektriautod sõidavad ringi ja nemad aktsiisi ei tasu aga kulutavad asfalti oma naastudega nagu iga teise sisepõlemismootoriga auto. Võiks sinna maksu välja mõelda pigem. Esmaregistreerimise maksu ka ei soovi, sest siis niigi kõrgeks läinud auto hinnad veel kõrgemad ja seega kindlasti ostetakse uusi ja ökonoomseid autosid vähem.
Vasta!
Sergei:
Uue maksu tegemine pole keeruline. Ei pea palju mõtlema. Las valitsus mõtleb.
Vasta!
Igor:
Panna automaks kütuses. Ah unustasin et kütu on juba kallim kui teised Euroopa riigad :)
Vasta!
Martin: Smart-ID
Smart-ID hääletus puudub, hääletamine jääb ära :(
Vasta!
Nevel: Ei pea mõistlikuks
Ei pea mõistlikuks
Vasta!
Martin:
Jääb mõistetamatuks petitsiooni eesmärk. See, et maks koormab rahaliselt kõiki kodanikke on selge, kuid kas petitsiooni algataja päriselt on teadlik EL-i transpordipoliitika suundadest ja automaksu rakendamise põhimõtetest? Ootaks selget ja sisulist argumentatsiooni automaksu negatiivsete mõjude kohta.
Praegu puudub teadmine millisel kujul automaks kehtestatakse ja millised on selle määrad.
Registreerimismaks on ühekordne maksuliik, mis suunab ostjat tegema valikut, kui edevat sõidukit on päriselt vaja. Tahab rohkem võimsust ja keskkonda rohkem saastada, siis tulebki rohkem maksta, samas kui auto ostetakse puhtalt tarbeeesmärgil punktist A punkti B jõudmiseks, siis saab ka lihtsama autoga hakkama. CO2-l põhinevat aastamaksu otseselt ei poolda, sest aastamaks ei ole seotud sõiduki tegeliku kasutamisega. Küllaga annab see mõtteainet juhul, kui aastas on sõite vähe, siis kas on otstarbekas omada autot. Aastamaksu asemel võiks rakendada maksu tee kasutamise eest ehk kui autot kasutad, siis maksad.
Samuti pooldan ummikumaksu, tegemist on sihtpärase maksuliigiga, mis avaldab positiivset mõju linnaliiklusele ja suunab inimesi eelistama bussi või ratast.
Vasta!
Argo: Argo
Vaataks siis asja tervikuna ehk siis n.ö. bilansis. Kui eesmärk on automaksuga tabada mitu kärbest ühe hoobiga ning vähendada autode arvu selleks, et väheneks ummikud ja saastamine, siis on see ennekõike linnade probleem. Pole elektriauto nii roheline midagi ning muutub "rohelisemaks" võrreldes bensiini/diisel sõidukiga, kui ta on läbinud alles 120000km. Enne seda on tema tootmiseks kulunud "roheline jalajälg" saastavamam. Kus siis puhastatakse see saastatud õhk, kui mitte maal. Maainimene omab enamus seda rohemassi, mis teeb linnamehe õhusaasta tagasi puhtaks. Mitu puud või põõsast on keskmiselt linnainimesel ja palju on neid ühel maainimesel. Maal pole infrastruktuuri, et omada elektriautot. Keskmiselt 70kWh on vaja, et laadida 300km võimekusega elektriautot. Jah on võimalik laadida 8h aeglaselt, kuid kui seda hakkavad tegema juba paljud pole sellise võimekusega elektritaristut maal. Päike unusta ära 3-4 kuul aastas. Külmaga laadimisel kulub ka hulk energiat, et akut soojendada temperatuurini, et seda üldse laadida tohiks (liitium aku omapära). Isegi kui mu auto ütleb, et jah saad sõita 20km, et käia ära 5km kaugusel asulas (mis iganes põhjusel pood, kool, lasteaed), siis teeolud mõjutavad seda liialt palju ning sa võid jääda teepeale ja siis on ainuke variant tellida treiler, et sõiduk kusagilt põldude vahelt laadima viia. Hübriid oleks lahendus, kuid näiteks 4x4 hübriid maksab kusagil 40k€ ning kui sinna liita veel uus planeeritav seotamis tasu jääbki see unistuseks. Pistikhübriid on aga täiesti arulage lahendus, vedada lisa 100kg ja sõita siis bensiini/diisliga.
Ксюша: —-
Vasta!
Герман: Smart-ID
Lisage palin Smart-ID-ga allkirjastamine!
Vasta!
Tanel: Vastu
Vastu
Vasta!
Кевин: Vastu
.
Vasta!
Danil: Vastu
Бред
Sirli: Sirli
Kahjuks jäävad paljud hääled saamata. Smart id-ga ju ei saa hääletada. Mina oleks vastu. Aktsiisi maksud niigi kõrged.
Vasta!
Natalja: Я против налога за автомобиль
я с трудом большим покупала дешевую машину.Тут ещё топливо подорожало,периодический ремонт нужен.Уж на налог денег нет совсем.Продукты подорожали в два раза
Vasta!
Kairim: Vastu
Unustage igasugune jama
Vasta!
Алексей: Aleksei
дороги на ремонте в городе пробки топливо дорогое еще и налоги я против
Vasta!
Argo:
Autode ülalpidamis kulud on niigi kõrged, kas me tahame, et meile ei jääks mitte midagi tasku?
Ja miks peaksime me veel maksma asja eest, mille me juba ostnud oleme?
Vasta!
Martti: Vastu
Oleme neljaliikmeline pere maalt, keskmise kasvuga, ühistransport puudub täielikult. Oleme hommikul kooli ja tööle sõitnud neljakesi ühes autos, mis on alla CO2-heitega 120 g/km. Ei mahu lihtsalt ära ja ka uksetihend tuli küljest. Automaks peaks käima läbi kütusetarbimise. Sõidaks ikka edasi vastava numbri autoga. Ironiseerin - jalanõumaks, kui üle 42 numbri kannad, maksad 120 € aastas jne. Selle eelnõu linnainimene välja mõelnud, kellel tegelikust elust 0-arusaam.
Vasta!
Martin: Martin
99,9% inimesi, kes on vastu on vastu seetõttu, et lihtsalt ei taha maksta.
Mina olen maksu poolt, aga mitte sellisel kujul.
Alustuseks on mul 3 autot ja tsikkel. 1 on igapäevasõiduk 2 autot on hobikad, mida oma maitse järgi ehitanud.
Ilmselgelt sõidan ma ainult ühega neist korraga.
Seisva auto eest lihtsalt maksta.... nagu mitte kuidagi ei taha.
"aga miks sa siis omad nii palju", see on elustiil. Meil kõigil on hobid, see on minu oma.
Varale lihtsalt tuimalt maksu panna on jabur. Et kui oled elus edukas ja omad midagi, siis palun maksa. Kui oled eluheidik ja ei saa millegagi hakkama, siis ära maksa ka.

CO põhine maks on täiesti jabur. Mul on auto, mis linnas võtab 10L/100, maanteel 5,1. Kus ja kui palju sõidan? Suur osa kütusekulust moodustab ainuüksi sõidustiil. Mõni ei oskagi käiguga pidurdada ja sujuvalt kiirendada. Kas rehvirõhud on kontrollitud? Rehvid väikese veeretakistusega? Kas auto on tehniliselt korras? Pidurid ei jää peale? Palju aastas üldse sõidad? Haagist kasutad? Katusebox?
Võid ju osta ökopilli ja 40k aastas sõita, samas naabrimees sõidab vana karburaatormootoriga max 1000km. Kumb saastab rohkem?

Vasta!
Martin: Martin
Ma olen nõus, et mõni võiks oma seisvatest rontidest lahti saada.
Eriti linnapildis, kus on teinekord parkimiskohtadega kitsas.
Samas, kas see on minu asi? Ja pealegi seisev ront niikuinii COd ei erita.

Läbisõidu põhist maksustamist teha ei saa, sest siis hakkab kerimine jälle pihta ja nagu enne mainisin, siis CO eritus võib tohutult erineda sellestki.
Üldse CO2 eritus on mingi täielik BS teema. Me kõik hingame süsihappegaasi välja. See ei ole loodusreostus, kui tase on okei. Vähendame inimeste arvu, alustame sealt kus on neid väga palju ja saamegi maakera puhtamaks.

Kütuse aktsiisiga sidumisel on jälle see mure, et siis minnakse lätist kütet ostma.
Samas oleks see just kõige õigem, sest mida rohkem tarbid, seda rohkem maksad.

Ma loodan, et vähemalt registri kandega peatatud sidukitelt maksu ei küsita.
Jaak: Eestis automaksu kehtestamist.
Automaksu ega autode jälgimist ei tohi olla!
Vasta!
Toomas:
vastu
Vasta!
Danil: AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU
Maksu pole vaja, kütusehinnad on niigi kõrged. Samuti ei hakka inimesed ostma rohkem vähem CO2-heitega autosid.
Vasta!
Rauli: R
Olen vastu. Kui automaks tuleb siis võiks olla isikupõhine. Näiteks kui sul on rohkem sõidukeid oma nimel siis ei maksa eraldi iga sõiduki eest. Inimene ei sõida kõikide sõidukitega korraga.
Vasta!
Roman: Rroman
А где smart-id?
Vasta!
Silvi: Silvi
Pooldan
Vasta!
Silvi: Silvi
pooldan
Vasta!
hannes: Auto maks!
Kategooriliselt auto maksu vastu! Kui riigil raha vähe, las küsivad Siimu käest laenu!
Vasta!
andreibogdanov134@gmail.com: Cars Ruin Cities
Cars Ruin Cities
Vasta!
Людмилла:
Miks ei saa läbi smart.id allkirjastada
Vasta!
Andrei: —vastu
Vastu
Vasta!
Kertu:
Vastu! Niigi on 4 sorti makse on juba autodel peal ja 5dat vaja ei ole. Peres, kus on rohkem kui 1 autot on see liig.
Vasta!
Mart: automaks
automaksu kehtestamine tuleb ära keelata
Vasta!
Maime:
Maa inimesele väga vajalik liiklus vahend ja mingil juhul mingeid makse lisaks
Vasta!
Aleksandr: petitsioon
protiv naloga pokupatel pokupil masiny yze zaplatil vse nalogi,Pozor MadamKallas
Vasta!
Argo: Vastu
Ei andnud valimistel oma häält maksutõusude poolt, peaks siis uued erakorralised valimised korraldama
Vasta!
Kaljo:
Smart -ID võimalus peaks ka olema saadaval, Auto omamisega kaasneb juba hulk makse, seega veel eraldi maksustamine on võrdväärne riigi poolt kriminaalkuriteoga rahva vastu.
Vasta!
Olev: Smart-id???
Annaksin allkirja kindlasti, aga kahjuks puudub smart-id võimalus. Väga tülikas id-kaardiga jännata.
Vasta!
Grete:
Me elame maal teed on katki. Kui sellist asja kasutusele vötta siis peaks teed ka korras olema ja maainimestele ühistrantsport tagatud.
Vasta!
Vahur: Kategooriliselt vastu
Röövimine
Vasta!
Christofer: Olen vastu kuna elu on juba niigi kallis
Olen automaksu vastu (tundub, et kommentaariumis on paljud poolt pannud kes on tegelikult vastu)
Niigi tulen ots otsaga kokku, normaalset sööki osta ei jaksa, kusagil väga väljas enam ei käi ja nüüd tahavad ka liikumisvahendi ära maksustada.
See maks on kahjulikum keskklassile ja vaesematele kes ei jaksa uut autot osta. Pealegi vanemate autode tootmise jalajälg on palju väiksem ja vanemad autod kestavad kordades kauem. Enda auto on juba üle 400000km sõitnud ja sõidab edasi, mõned uued mootorid ei kesta 200000 km-gi
Vasta!
Vadim: Nii peab olema
Siis peab mootori mahust. kõik kellel rohkem kui 1,6 m³ , Siis maksavad.
Vasta!
Kristjan:
Mis kuradi automaks? Meil pole Eesti teedki heaas seisukorras, eriti põhimaantee nr.1 Tallinn-Tartu. Ma oleks ainult seljuhul nõus maksma automaksu kui see läheks 100% teedehoidu. Muidu ma ei poolda phtegi maksu. Niigi Eestis on Euroopa kõrgemad kulud autode suhtes. Arvele võtmine, omanikuvahetus jne jne.
Vasta!
Marek: Maksud
Pange koolnu maks ka peale , enne kui ära kärvama hakkad maksa veel elatud aastate eest Kajale maksu...
Vasta!
Aleksandr:
OLEN AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU
Vasta!
imre: O: Vito karterikaitsme
Vastu totaalselt, see ei vaja põhjendamist!
Vasta!
Валерий:
Жду SMART-ID !!!
Vasta!
Pavel: Ei mingit automaksu!
Tavakodanikutele ning väikestele ettevõttetele automaks toob suure kahjumi, sest autod meie jaoks on tööriistad ja abivahendid leiva teenimisel.
Vasta!
Dmitri:
Kõik maksud juba kütte hinna sees.
Vasta!
Dem: SmartID
SmartID??????!
Vasta!
Maksim: Ei tohiks makstuda
Ei tohiks maksuda, kuna auto on vajaline asi inimese elus ja paljudel ei ole piisavalt raha, et osta elektriautot
Vasta!
Valju: EI SOOVI AUTOMAKSU
TERE EI SOOVI AUTOMAKSU KUNA NIIGI ON IGASUGU MAKSE JA KINDLUSTUSI KOHUSTUSLIKKE
Vasta!
Rain: Automaksu vastu
Kütuseaktsiis on juba kõige ausam automaks. Kes sõidab palju maksab palju, kes sõidab vähe see maksab vähe, kes sõidab suure maasturiga maksab palju, kes säästliku linnaautoga see vähe jne, kes suvel käib rattaga ei maksa ka kütuseaktsiisi. Kõik muud maksud ja jälgimised on saatanast.

1) Auto omamise maks on lollus - kui kollektsionääril on autod, mida ta garaazis hoiab siis need ka ei saasta. Kui nende autodega tehakse nt suvel kokku 100 km jagu sõite enda talu ümbruses, siis ei ole õige sellise auto eest sadadesse eurodesse ulatuvat maksu küsida.
2) GPS jälgimine on lihtsalt räige privaatsuse rikkumine. Kui ma ei ole kriminaalkurjategija siis mul on õigus enda eraelu puutumatusele. Riik ei pea teadma igat minu poeskäiku. Riigile on see probleem et tehnilist lahendust saab ka tehniliste vahenditega trikitada. Kodanikule on jälle see risk, et kui keegi häkker sisse häkib ja näiteks kellegi kohta viimase 5 aasta kõik käimised teada saab siis sellest annab megalt inimese kohta õppida - tema harjumusi, salajasi puhkepaiku, kus teda varitseda jne.
3) Kui inimene peab 2 erineva bussiga 35 min sõitma otsa mida ta autoga sõidab 10 min, siis ta ei hakka selle maksu pärast bussiga liikuma
Vasta!
Robert: Robert
Mitte igaühel meist pole automaksu maksmiseks head palka. Kui tahad, et inimesed maksaksid automaksu, siis tõsta palka meile, mitte endale.
Vasta!
Priit: kuri kodanik
maksudega vaeseks, varsti ei näe mõtet tööga vaeva näha kui kõik käest kooritakse .
Vasta!
Сергей:
Совсем с ума сошли? Какой GPS? Если нужен пробег, то для этого есть одометр в каждой машине. Скажите честно, что хотите денег с налога, с GPS устройства, да ещё и следить за каждым автомобилистом. КГБ отдыхает!
Vasta!
Bruno: Bruno
Midagi on siin ühiskonnas ikka väga valesti.Valitsus peaks teenima rahva huve mitte vastupidi.Maksud on mõistlikud sinnamaani kuni need on mõeldud ühiskonna heaolu nimel mitte aga rahva vaeseks maksustamiseks.Järgmiseks võiks mõelda maksu et inimesed üldse makse maksavad.Ma võin ju automaksu vastu hääle anda aga vaevalt sellest midagi muutub neid petitsioone võib jäädagi tegema aga valitsus teeb ikka nii nagu heaks arvab ja see kõik kestab nii kaua kuni Eesti rahvas laseb sellel kesta.Kõht hakkab vaikselt sellest jamast täis saama.Krdi klouni kari juhib meie riiki.Enamus rahvast jääb iga päevaga aina vaesemaks millalgi tuleb niimoodi aeg kui pole enam lihtsalt millestki neid makse maksta mida pidevalt juurde mõeldakse.
Vasta!
Antonina: Antonina:
Несколько лет назад в нашей стране объяснили, что налога на автомобили нет, потому что вместо него у нас высокие налоги на топливо, и это более разумно и справедливо, чем налог. Кто больше ездит и чья машина больше потребляет топлива, тот потребляет больше топлива и платит больше акциза.
Vasta!
Sergei:
Kategooriliselt vastu! kallas, lõpeta inimeste taskutes tuhnimine
Vasta!
Einard:
Riik ainult enda kasude peal väljas ja teeb rahvast vaesemaks
Vasta!
Veski: Vv
Olen vastu automaksule kuna sõidan harva perega, niigi kõige eest peab maksma lõivu lõpetades aktsiiside ning käibemaksuga, mis ka tõuseb nagu solgipangest. Auto remondipealt ja iga jupipealt, õlide ja kõigeest käibemaks tõuseb. Meeletu kuluartikli moodustab see automaks
Vasta!
Andres:
Automaks on üle mõistuse. Kuna Eestis paljudes peredes puudub raha uue auto ostuks. Ja teiseks Eestis polegi ühtegi uut autot mis oleks sobilik suurele perele või asendaks invasõidukit. Kogu autokasutus ei toimu Tallinnas vaid toimub ka väljaspool Tallinnat. Meie pere küsis pangalt laenu auto ostuks 54000 eurot kuid pank keeldus. Seega tuleb meil töös hoida oma vanu autosi, milleks on VW PASSAT 1998a invaliidist lapsega koolis käimiseks. Miks selline auto? Aga sellepärast, et uutematele mudelitele ei mahu kaks invatoolli ja käru pagasiruumi. Järgmiseks peame elus hoidma Chevrolet Trans Sport 1998a selleks,et kui Haapsalu minna siis on vaja mahutada viis invaliikurit + pere 4 inimest ja sealt ka tagasi tulema. Kolmandaks on vaja elus hoida KIA Carnival 2000a sest ühtelugu laguneb teine auto ära, vaja on ka varuauto laste heaolu huvides. KUS ON VÕRDÕIGUS?
Vasta!
Endel: Vastu
Kuna ebaselge, kuidas maksustamine käima hakkab. Enne tuleb koostada konkreetne tegevuskava. Peale seda tehakse otsuseid! Arusaadav, et kuna tegu oli valimisvalega, siis ei olnud aega neil seal tegevuskava koostada. P,S. Ja mingist chippimisest ärgu isegi unistagu! Ei lase veel lisaks ennast jälitada sellele, millega juba ammu eluolu kontrollitakse ja jälitatakse.
Vasta!
Jaan: automaks
olen automaksu vastu
Vasta!
Konstantin: Константин
Я против налога.
Vasta!
Михаил: Я против налогов
Я против налогов ,и не собираюсь платить
Vasta!
Veski: Vv
Vastu, smart id võiks ka olla või email
Vasta!
Eva:
Riik on korraldamas avalikku rahakorjandust enda palkade tõstmiseks.
Ma ei ole kuulnud ühtegi mõistlikku selgitust, mida automaksuga kogutud rahaga reaalselt kliima hüvanguks tehakse.
Vasta!
Andres: Andres:
Paneb ikka mõtlema see Eesti elu, käib abielu mõiste tasalülitamine/vähemuse poolne sigatsemine enamuse üle, käibemaksu- ja tulumaksu tõusud, aktsiisid, lastetoetuste vähendamine vähem, kui pool aastat pärast tõusu jõustumist, nüüd automaks, perspektiivis ka kodualuse maa maksustamine jms. Kindlasti midagi ka ununes. Oleme ikka orjarahvas, kannatame ära, oleme vaikselt omaette, mõtleme kas on võimalik millestki loobuda, nii endi kui ka laste igapäevaste vajaduste arvelt. Nohiseme vaikselt, igaüks omas nurgas ...
Vasta!
Meelis: Aktsiis juba olema,
EI poolda lihtsalt raha kogumist, vastu võiks ka midagi saada.
Vasta!
Maasik:
Töökohad on maapiirkondades hävitatud,sõita tööle 60km päevas,vana autoga,mida peab korras hoidma. Uue jaoks resursid puuduvad. SÕITKE SEENELE OMA AUTOMAKSUGA,arulagedus.
Vasta!
Сергей: Сергей
Не согласен. Это свобода? Установка каких-то датчиков которые отслеживают тебя. Может сразу все пароль от банковской карточки дать? Жить под надзором...
Vasta!
Jan: Jan
maksu ei touse. punkt
Vasta!
Татьяна: VASTU
VASTU
Vasta!
Татьяна:
vastu
Vasta!
Veljo: Vastu
Vastu
Vasta!
aljona: Alena
varsti makstakse kõige pealt.
palgad ei kasva ja kui tõstad, siis hinnad kasvavad 2 korda kiiremini.
paljud on oma krediiti 2,3 korda tõstnud (eurobor), seega saab autosid ka maksustada, väga tark, valitsus peaks nende palku vähendama, aga nemad tõstavad oma ja tõstavad makse
Vasta!
Майкл: Налог
Сначала сказать что налог в виде акциза на топливо, потом добавить налог сверху. Для пополнения кошельков правительства и восполнения потраченного бюджета. Эстония, что уж тут сказать.
Vasta!
Rena: Rena
Tahaks ka smart id-ga hääletada...Palun lisage see vöimalus...See maksukoormus on niigi jube...ja aina tuleb juurde...
Vasta!
Maia:
100% vastu liberaalide võimutsemisele!
Vasta!
Silver: Hapniku maks
Tule taevas appi! KM põhine maksustamine, nii, kes hakkab taksojuhte üleval pidama?
See, et riigijuhtidel on eelarve puudujääk ja enda taskud nii sügavad ei tähenda, et vaesel Eestlasel oleks raha ülejäägid. Kuulge mõelge nüüd peaga natukene, kui miinimum palk on 700 EUR (kui sedagi) MIINUS MAKSUD!

Äkki maksustame hingatud hapniku ka ninasõõrmete suuruse järgi...
Makusustame suhkru?

VASTU

No mida veel? Küll Eestlane on kannatlik rahvas...
Vasta!
Eduard:
Mina ei poolda.
Maakeeli , mina olen automaksu vastu.
Vasta!
Raili: Smart-id variandi puudumisel jääb hääletamata! ????
Vastu! Kütuseaktiis nii taevas!
Vasta!
Dmitri: Olen automaksu kehtestamise vastu
inimestel pole nagunii raha, kas sa tahad neilt viimase ära võtta?
Vasta!
Anna: Anna
Olen selle maksu vastu.
Vasta!
Vladimir: Против введения налога на автомобиль
Я против введение налога на автомобиль, налога на содержание автомобиля и так достаточно. Налог есть при покупке авто и солидный, есть налог при заправке авто топливом, налог платится при обслуживании автомобили и покупке автозапчастей. И это довольно солидные суммы. Помню что налог на автомобили уже был введен и его соединили с покупкой топлива на заправках. а этот получается двойной налог.
Olen automaksu kasutuselevõtu vastu, piisab autohooldusmaksust. Auto ja kindla ostmisel on maks, auto tankimisel kütusega, autode teenindamisel ja autoosade ostmisel makstakse maks. Ja need on üsna kindlad kogused. Ma mäletan, et autode maks on juba kasutusele võetud ja see oli seotud kütuse ostmisega bensiinijaamades. Ja see selgub topeltmaks.
Vasta!
Jevgeni: Smart ID
Tere. Palun, tehke Smart ID ka.
Vasta!
Mairi: Rikaste maksustamine
Arvestades, et 5% elanikkonna käes on 48% jõukusest, siis võiks pigem rikkaid maksustada. Justnimelt rikkaid, mitte rikkaks saamist ega eluks vajalike vahendite omamine. Las mõtlevad maksude kogumise osas midagi uut välja.
https://www.eestipank.ee/press/uuring-eesti-perede-joukus-kumne-aasta-jooksul-markimisvaarselt-kasvanud-26052023
Vasta!
Marika: Kindlalt automaksu vastane
Automaks oleks ju nagu maainimese küüditamine, sest ta jääb ju oma koju vangi.
Vasta!
Rene: Maks
Ei toeta seda maksu, sest seda ei kasutata sihtotstarbeliselt, vaid eelarveaukude lappimiseks, mida rumal valitsus ise on tekitanud raha loopimisega.
Vasta!
Gunnar:
Topeltmaksustamine!
Vasta!
Оксана:
Это дескримтнационный проект Пострадают беднейшие слои населения,у кого нет возможности покупать машину новую!!!!! Это возврат в СССР и поворот в сторону России
Vasta!
Ines: Ei poolda
Olen automaksu vastu.
Vasta!
Tarmo: Karbunkel
vastu!
Vasta!
Galina: Galina
Olen vastu. Raske rahaline seis
Vasta!
Age: Vastu
Makse niigi palju ...aitab küll.
Vasta!
Eduard: Uue maksu kehtestamise vastu
Uue maksu kehtestamise vastu
Vasta!
Liidia: Liidia:
Kuhu lähevad automaksu rahad? Kas teede ehituseks/remondiks või riigi eelarve aukude lappimiseks? Teed on linnas nii viletsad, et sõitmine nendel tähendab auto lõhkumist. Võib olla peaks selliste teede puhul hoopis autoomanikele auto remondiraha peale maksma?
Vasta!
Margus: automaks
vastu
Vasta!
Valeri: kus on Smart-ID-ga allkirjastamine?
lugege kommentaare, kõik kasutavad smart-id, mitte mobiil-id, see sim-kardi värk on ebamugav ja veel tasuline?? smart-id on tasuta
Vasta!
Olga: vastu
Liiga palku makseid.
Vasta!
Kristo:
Kui sellega ka teid parandadaks siis oleks poolt,aga teades vastust siis vastu
Vasta!
Jaak: Jaak
Ei kasuta ID logimisi.
Vasta!
Jane: Kuidas on sõnastatud petitsiooni pealkiri?
PETITSIOON AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU- ja kuidas nüüd hääletama peab, poolt või vastu?
Mina tean küll vastust, aga mõni vanem inimene satub segadusse. Teinekord panna ikka selgem sõnastus.
Vasta!
Jelena: ПЕТИЦИЯ ПРОТИВ ВВЕДЕНИЯ НАЛОГА НА АВТОМОБИЛЬ
Против введения налога
Matfei: Matthew
Norm idee
Vasta!
EVGENII: Evgenii
Вообще не понятно как проголосовать против налога -- за или против петиции. Нечётко сформулирован текст петиции.
Я За петицию -- против налога

Vasta!
Neeme: Maksu vastu
Mitte millegiga pole põhjendatud maksustada asja omamise fakti. Tuleb arvestada, et inimene, kes ostab auto, maksab selle pealt nagunii käibemaksu ja on tasunud ka juba tulumaksu. Auto omamise maksustamine paneb teda põhjenamatult ebavõrdsesse olukorda mõne teise sama palju teeniva inimesega, kes oma teenistuse lihtsalt mõttetult läbi lööb või ostab midagi muud (hilpe nt). Auto omamine ise ei saa olla riigile soovimatu tegu. Kui seda on sõitmine linnatänavatel, takistaks seda ummikumaks, kui seda on parkimine, saab seda reguleerida tasulise parkimisega, kui seda on maateede koormus, siis teedemaksuga ja isegi kui tahetakse maksustada fossiilkütuse kasutamist, on selleks sobivaim kütuseaktsiis.
Vasta!
Toomas: VASTU.
Täielikult automaksu vastu.
Vasta!
Tiina: petitsion automaksu kehtestamise vastu
vastu
Vasta!
Vello: petitsioon automaksu kehteatamise vastu
ei ttohi maksustada
Vasta!
Severin: Severin.
vastu,kuna niigi inimesed maksavad iga asja eest vigaseks ennast.
Vasta!
Jüri:
Mis kuradi automaks,kütte hindadega maksame mitmekordselt seda va automaksu.Kaka las maksab, kui tahab.
Vasta!
Andrei: Ei saa hääletada!!!!!!!!!!
No ei saa hääletada, ei tööta see tiigrihüpe kohe mitte!
Vasta!
Stella:
Kui elad ainult töövõimetuse rahadest ja auto on selleks et käia poes ja arstil,läbisõit kõigest aastas 2000km ja niigi kõik kolmekordselt kallinenud või enamgi ja siis veel automaks ka kraesse....auto ülalpidamine ka omade kuludega...lihtsalt ei tule toime enam...
Vasta!
Niina: Automaksule Ei
Maal elavate inimeste mõnitamine, bussiliiklust pole, poed, postkontorid, apteegid jne. on kinni pandud. Pensionid väikesed, mida veel?
Vasta!
Urmas: Automaksule -EI !E
Elu maapiirkonnas ei tohi üle maksustada !
Vasta!
katrin: Ei ole hea mõte.
Kuuldused tulevase maksu suuruse kohta panevad mõtlema. Mõni odavam auto, mida tarvitatakse ehk ainult poes käimiseks, maksab sama palju. Kas tundub õiglane? 50 eurot aastas max.
Vasta!
Jaan:
Kes selle lehe tegi? Miks pole vene keele võimalust? Miks pole inglise keele võimalust? Kas tee teate palju hääli jääb tänu sellele saamata? Kas te annate aru et paljud teisest rahvusest on rohkem eestlased kui eestlane? Miks ei ole smart-id? Miks facebook ei ole ühentatud? Kas see on oravate lk?
Vasta!
Aire:
Liikumispuudega inimestele ei mõelda üldse. Auto on meil peres hädavajalik ,mitte niisama lustimiseks.Mõelge palun ka invaliidide peale !
Vasta!
Sven:
Ei ole nõus.
Vasta!
Egles: Ei
Smard id valik puudu ????
Ja kui tuleb automaks siis eks sundige mind maksma. Hui ma maksan.
Vasta!
Toomas: Toomas- antud maksu tekitamise vastane!
Smart ID puudumine ei võimalda anda oma hääl valitsuse poolt tekitatava nn automaksu(tegelikult varamaksu) ülekohtu vastu!
Vasta!
Angelika: Petitsiooni POOLT automaksu kehtestamise peatamiseks!
PETITSIOON AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU.
Käesoleva petitsiooni allkirjastajad ei poolda Eestis automaksu kehtestamist.

Enamik inimesi on allkirjastanud petitsioonile VASTU ja oma kommentaarides märkinud et nad on automaksu kehtestamise vastu. Hetkel on segadust mille poolt/vastu petitsioonis inimesed valivad.
Kõik petitsiooni POOLT/VASTU allkirjad-hääled on antud seega automaksu vastu.
Petitsiooni pealkiri vajaks ühest sõnastust - nt Petitsioon automaksu kehtestamise peatamiseks!
Vasta!
Liivi: Laivi
Raudselt automaksu vastu, valitsuse loogika järgi võiks ka maksustada siis lehma pidamist/mittepidamist, (ja raha tuleb).
Vasta!
Martin: Olen vastu!
Olen vastu. Sest Kütuseaktsiisid niigi suured. Kellel suure mootoriga auto - see maksab rohkem kütuse eest. Loogiline ju.
Vasta!
Ivar: Ivar
Esiteks. Eesti ei pea tegema nagu teised maad- maksustama kõike ja kõiki.
Iga lisa maks loob ühiskonnas lisa stressi.
Teiseks.Juhin tähelepanu, et see on rajatud valele valitsuse tasandil, kuna valimistel öeldi, et makse ei tõsteta aga igasugune lisa maks on sama kui maksude tõus üldiselt. Kas eesti läheb venemaa teed kus valitsus võib valetada nii et suu suitseb.
Kolmandaks. Miks peaks kellegi autota linnaproua asi olema see kui minu õuepeal maal seisab taastamist vääriv auto. Sellise maksu kehtestamine on igal juhul ebaõiglane. Miks ei maksustata selliste linnaprouade kasukaid ja muud luksus omandit. Aga auto ei ole enam ammu luksus ese vaid lausa hädavajalik.
Automaksu kehtastamine ummistab ARK keskused, sest kõik tahavad oma mitte hädavajalikud masinad utiliseerida, samas metallik kokku ostjad sattuvad löögi alla ja lasevad hinnad liiga alla või koguni küsivad utiliseerimisest lisa tasu, (võib-olla ongi see nende ja valitsuse kokku mäng)lisaks põhjustab see kogu kaose autoturul, (nii nagu oli kunagi soomes mootorratastega kui valitsus plaanis kehtestada lisa maksu, mõistuse hääl tuli peale ja see idee tühistati), kas meie valitsus kah seda tagajärgede virr varri mõistab.
Igale riiklikule kitsendusele PEAB olema alternatiiv loodud kus on tagatud elanikkonna normaalne elu ja hakkamasaamine( kui autot ei ole mõtet pidada siis igas külas üle eesti peab olema samuti juurdepääs kõikidele riiklikele ja mitte riiklikele teenustele. Igaljuhul on teisi kohti kust raha võtta.
Vasta!
Veiko: PETITSIOON AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU
Ülim nõmedus maarahva liikumiste piiramiseks. Naisel tööle 28km, vaja käia iga päev sõltumata ilmast (õpetaja).( Minul 27km, vaja käia iga päev sõltumata ilmast (elektrik). Istuge pimedas, kui tahate, mina enam 24/7 välja ei sõida kui pisemagi tuulekesega elekter kaob) Töökohad erinevates asulates, seega KAHEKESI ÜHE AUTOGA EI SOBI. Bussidega aga ei mängi kumbki välja, lihtsalt pole naisele sobilikku liiklust, sellel suunal, mina ei jõua ei hommikul õigeks ajaks, ja õhtul pean tunnike varem lahkuma.
Vasta!
Arno: Seisev auto ei reosta
Auto on maal tarbeese. Seisev auto ei reosta.
Vasta!
Raimo: sedasi ei toimi
sellisel kujul see automaks ei toimi. räägitakse rohepöördest aga elektri autod lõhuvad teid tunduvalt rohkem ja rehvi kulumine suurem ehk saastamine(teaduslik uuring) aga elektriauto maks tunduvalt väiksem. auto maks oleks õiglane kui kütuse aktsiisi langetataks.
Vasta!
indrek: Ei automaksule
Labane raha pommimine on see. Kui te tahate kliimaeesmäke täita, siis raha selleks vaja ei ole. Miks maailmapästijad tõsteti piikiirus120km/h. Minu auto kütusekulu tõuseb seega 45,8%. Kuidas see loodust säästab? Miks linnas päeval tânavavalgustus põleb? Vähendame tarbimist, kui ministrid käivad Dubais eralennukiga ostlemas? Teeks nii, et kõgepealt õpib valitsev kamp taha kasutama säästlikult, laristada oskab iga loll, kui siis raha puudu tuleb, siis vaatame. Me ei jõua igale ministrile kohviaparaati koju osta lapsi sõidutada maksumaksja rahadega. Pange raha sinna kus seda vaja.
Vasta!
Tiit: Automaks vabatahtlikuks.
Kui maks oleks vabatahtlik, saaksid kõik need isikud, kes hirmsasti koalitsiooni ettepanekut toetavad, seda maksta. Samuti kõik need aktivistid kes soovivad maailma parandada. Siis oleks ka ilma uuringufirmadeta näha: kui suur see nende toetus siis päris on.
Vasta!
Tarmo: Vastu
Mida on riik selle jaoks minule teinud, et ma endale maapirkonnas elades auto olen ostnud. Selleks, et saaksin tööl käia ja eluks vajalikud sõidud tehtud.
Palju on riik hüvitanud raha minu isikliku sõiduauto hooldusteks?
Maksame kõrget aktsiisi, Kindlustus, käibemaks... Kuhu te suunate selle raha, mis peaks maanteede ehitamiseks-hooldusteks minema?
Riigi saamatus on see, et lihtsalt jälle ja jälle seda maal elavat inimest rohkem vaesemaks teha!

Pagan, tehke ükskord see SMART-ID kaudu hääletamine ka siia! Müstika lihtsalt...
Vasta!
Madis:
Ei toeta automaksu
Vasta!
Riho: Riho
1. Viidates keskkonnale, tuleks enne automaksu kehtestamist ära lahendada kodusel teel lammutatud ja eraisikule doonoriks müüdud kuid ümbervormistamata auto registrist kustutamise probleemid. Kodus lammutatud auto keret ei saa utiliseerida kuna on ebaseaduslikult lammutatud ja ükskõik kui suur või väike see automaks ka ei tuleks, need kered jäävadki keskkonda reostama. Kodus lammutatud autode lammutustõendi vastu vanametalli viimine tuleks enne seaduslikuks muuta. Autole mis on müüdud ilma lepinguta või leping on kadunud, võiks transpordiametisse lisada märke, et on müüdud doonoriks - kui lammutaja ise selle auto utiili viib, siis on kokkuostus VIN-koodi juures märge et see EI OLE varastatud ja võib utiliseerida, ning juurde saaks lisada märke et on utiliseeritud. 2. Viidates riigikassale, siis mina üksinda maksan riigikassasse 100€ kuus ja 1200€ aastas - aktiivselt liikluses osalevaid autosid on meil aga tuhandeid, seega jutt et teede hoolduseks pole üldse raha on rahvale näkku valetamine ning kasvõi ühte senti nendele summadele juurde koorida on alatu. 3. Viidates valimistele, siis Eestis ei ole ühtegi kodanikku kes oleks automaksu poolt saanud häält anda...
Vasta!
allar: Ei maksustamisele.
Ma olen invaliid.
Vasta!
Merike: Kus on Smart-ID??????
Vastu
Vasta!
Dmitri: Dmitri
give to recive,Tehke kiireid ja ohutuid kiirteid ning koguge teemaksu!!!
Vasta!
Jelena:
Olen automaksu vastu!
Vasta!
Peter: Automaks on juba olemas
eestis on automaks juba kütuseaktsiisi näol täielikult olemas.
Vasta!
Külli:
Ei poolda, on ebaõiglane
Vasta!
Stanislav: ..
.
Vasta!
Aivar: Automaks
Olen praeguse plaanuitava ulmelise, vastutustundetu ja huupi praeguse valitsuse kasumlikel eesmärkidel (ise oma sektorites, kõikides ministeeriumites tõsisemaid kokkuhoiu pingutusi tegemata) sõidukite esmase registreerimismaksu ja omanikuvahetuse maksu tõusu vastu.
Aivar
Vasta!
Aivar:
Valitsus hämab täiega sellisel viisil sõidukite vormistamisemaksude tõstmisega. Valitsus võiks esmalt läbi viia laiamastaapseid kärpeid oma valitsemis sektorites. Tõmmata kokku riigiametis töötavate reapersonali hulka ja nendele väljamakstavat igakuist töötasu personaalselt. Samuti kärpima palka ministritel(endil), igasugu nõunikel ja muidu tegelastel, kes toituvad riigirahadest. Ehk siis looma korra „majja” oma ministeeriumites, nagu oleks „sõja aeg”. Maksimaalselt vähendama riigi juhtimisel kulutusi. Hoidma finantskulutuste pealt kokku see neli aastat milleks nad said Eesti Rahvalt Eesti Riigi juhtimiseks mandaadi hämamisega või ilma. Lõpetama ära igasugu asjade doteerimise ja arvete väljamaksmised riigikassast. Kui Valitsus on läbipaistvalt omaltpoolt kõik võimaliku ja võimatu maksimaalselt valitsussektorites kokkuhoiuks teinud ja väljaarvestanud kokkuhoiult saadava nelja aasta kasumi ning tulnud sellise läbipaistva arvestusega rahva ette ja andnud aru, kui palju jääb raha puudu ja milleks on vaja tõsta seda või toda maksu. Siis mingite maksude tõus oleks arusaadav. Eesti 200 lubas valimiskampaania aegu, riigi valitsemiskulud korrastada, kuid see oli ainult farss. Põhiline eesmärk oli Eesti 200-l saada pudrukausile lähemale, seal aga teeme riigisektori enda rahaasjad korda või mitte on teisejärguline. Arvan, et tegelikult enamus praeguses valitsuses istuvatest ministritest koos hr. Võrklaevaga ja veel mingite mõjukate või tuntud isikutega, kes pooldavad ulmelist sõiduki esmast vormisemaksu- ja kõrget omanikuvahetusmaksu tõusu, on kuulutanud nö. „sõja” ARK-is arvel olevatele vanadele sõidukitele ja arvel olevatele romudele, mis ei sõida. Kuna nendel teistel mõjukatel või rahakatel isikutel, kes on sõiduki esmase registreerimismaksu tõusu poolt, on („nagu oleks pealtnäha tahtmatult”) riigi toel võimalik sellisel moel oma kapitali suurendada nende inimeste kaudu, kes loobuvad uue sõiduki vormistamisest ja hakkavad kasutama mõnda rahakate inimeste väljapakutud teenust ning sinna nö. sunnitult raha paigutama, et saada näit. sõiduteenust. Ehk siis tekib riigi kaasabil osale elanikonnale, kes on sunnitud seeläbi, et loobusid uue sõiduki vormistamisest, sundolukord kasutama pakutavaid tasulisi sõiduteenuseid. Sellise mõtte ja tegevusega praeguse valitsuse poolt ei pruugi kahaneda meie autopark riigis, vaid võib hoopis suureneda sõidukite renditeenust pakutavate sõidukite arvelt. 20.juuli Õhtuleht kirjutab, tsiteerin: „Kus hr. Võrklaev räägib kurikuulsa 1992aasta Audi aastamaks on 30euri ja esimene omanikuvahetus on 300euri, et nii tekkivat vähem võimalusi maksu kuritarvitamiseks”. No siis, praegune makstav sõiduki omanikuvahetuse maks 61euri kohapeal ARK-is või netis 48euri läheb kurikaelte taskusse. Tegelikult selle praeguse sõiduki omanikuvahetuse eest makstava maksu „kuritarvitamise” peale, peaks Rahandusministeerium minema KAPO-sse ja tegema avalduse „kuhu Transpordiamet või ARK sõiduki omanikuvahetuse raha tegelikult suunab”, kui mitte riigi rahakotti. See näitab veelkord, et Meie Riiki juhtivatel ministritel ei ole kõik päris selge kust praegused rahad tulevad, kui palju tuleb ja kuhu läheb ning palju tegelikult puudu jääb. Kõike võimalike maksutõuse üritatakse huupi ja kaudsete põhjendustega läbi viia, sealjuures ise mitte midagi kokku hoidmata. ARK-is niinimetatud fantoom autod, kui nad on ajutiselt kustutatud registrist, siis iga kahe aasta tagant praeguse seadusejärgi peavad ajutiselt kustutatud sõidukid tegema liikluskindlustuse. Kui sõidukiomanik liikluskindlustust ei tee, siis selle teeb Liikluskindlustusfond sunniviisiliselt ühe kalendrikuu lõikes. Ehk, siis iga kahe aasta tagant saab riigi Rahandusministeerjum registrist ajutiselt kustutatud sõiduki pealt maksu. Iseasi on, kui suur on maks kindlustusest riigikassasse, mida riik kindlustatud sõidukilt saab. See oleks üks koht riigil võrdselt kohelda sõidukiomanikke? Need sõidukid, mis oleks nagu poolikud, ootel omaniku ümbervormistamisel. Tuleks lihtsalt seadust muuta ja panna omaniku vahetus, kui see on algatatud tähtajaliseks. Kui omanikuvahetust ei toimu, siis jällegi peab vanaomanik tegema sõidukile liikluskindlustuse vähemalt üheks kalendrikuuks. Laias laastus ühe kuu liikluskindlustuse makse võrdub kaha aastase kurikuulsa 1992aasta hr. Võrklaeva poolt Õhtulehes mainitud Audi 30eurose aastamaksuga. Kui natuke tõsta liikluskindlustust ja võib olla kütuseaktsiisi, siis võiks öelda nagu vanarahvas armastas öelda: „Hundid söönud ja lambad terved”. 20.juuli kuu Õhtulehest võis ka välja lugeda, et hr. Võrklaev soovib tugevdada järel valvet igasuguste sõidukite peale, mis veerevad meie teedel. Kuid see on jällegi riigikassast väljaminev summa, mis ei ole täpselt kindel, kui suur see saab olema igakuiselt. Kindlasti leidub ametnike, kes hakkavad juurde kirjutama tunde ja kõik sellega tegelevad ametnikud tahavad töötad riiklikel pühadel teedel või kuskil mujal, kuna siis makstakse topelt või isegi rohkem ning kasu olek niikuinii minimaalne. Kuna hr. Võrklaev mainib Õhtulehes, et kahtlaste sõidukite juhid on leidlikud. Meie ühiskond ei ole veel heaoluriigi tasemel, oleme sellest veel kaugel. Ei tasu siin vihjata teistele riikidele, vaid peaks kõigepealt ise oma ministeeriumites hakkama saama, siis edasi valutumalt juba kogu riigis.
Esmane registreerimine võiks tõusta mõistlikule tasemele 192eurolt 300euroni (+102euri) ja mitte rohkem ning omaniku vahetus 61eurolt 100euroni (+39euri). Sellised sõidukite vormistamise maksutõusud oleks rahvale küll väheke kallimad, kuid mitte ületamatud.
Olen praeguse plaanuitava ulmelise, vastutustundetu ja huupi praeguse valitsuse kasumlikel eesmärkidel (ise oma sektorites, kõikides ministeeriumites tõsisemaid kokkuhoiu pingutusi tegemata) sõidukite esmase registreerimismaksu ja omanikuvahetuse maksu tõusu vastu.
Aivar
Vasta!
Valeri: против
Дайте народу продохнуть,а то доите и доите.
Vasta!
Aleksander: Aleksander
Olen vastu
Vasta!
Tiina: Rumaluse vastu
Lubamatu ülbus valitsuse poolt. Õigem oleks kehtestada riigikogulaste neljakohaline maks. Siis ehk satuks sinna vähem lambapäid.
Vasta!
raino: Vastu
Vastu
Vasta!
Jargex: Konstantin
Зачем плата за налог машины вообще нужна , куда эти деньги пойдут с них ? На улучшение дорог или что?
Vasta!
Eduard:
Я против
Vasta!
Edgar: Olen vastu!
Riigis niigi palju makse!!!
Vasta!
Veronika: vastu
tugevalt automaksu vastu
Vasta!
Pavel: pavel
See küsitlus näitab et meie valitsus ei tea midagi rahva elust. Las nad ise sõidvad jalgratastega tööle ja koju, võib olla siis nende aju ärkab unest.
Vasta!
Sergei: Olen automaksu vastu
Olen automaksu vastu
Vasta!
Teele: Ei soovi automaksu
See maks teeb vaeseid vasemaks ja alandab inimeste normaalset elukäiku. Auto on tarbeese ka Tallinnas linnas elades, pikad maad ja rasked kotid, ei ole normaalne et inimene peab ilma autota elama,see on vajalik asi mitte luksus, SEE ON NORMAALNE ELU, MIDA ON VAJA ,MITTE PRIISKAV LUKSUS ja pole vaja maksutada
Vasta!
Kristjan: jah!
oma arvamus
Vasta!
Timmo: Automaksu vastu.
Kui inimestel on nn. Projektiautod siis see on täiesti absurdne.
Vasta!
Urmas:
Olen vastu.
Vasta!
Julia: Miks ei saa enam allkirjastada.
Ega petitsiooni allakirjade aeg olnud kuni 31.08.2023? Miks enam ei saa seda teha?
Vasta!