PETITSIOON AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU

Pöördumine Peaministrile ja
Eesti Vabariigi Valitsusele

aega veel 56 päeva

05.02.2023 00:00 kuni 01.08.2023 23:59

6309 allkirja

3%

Käesoleva petitsiooni allkirjastajad ei poolda Eestis automaksu kehtestamist. Leiame, et automaks on Eesti tingimustes ebaõiglane järgmistel põhjustel:

1. Eestis kehtib mootorikütuse aktsiisimäär bensiinikütusele 56,3 ja diislikütusele 37,2 senti liitri kohta. 2023. aasta riigieelarvesse on planeeritud hinnanguliselt mootorikütuse aktsiisi laekumist suurusjärgus 510 miljonit eurot.
Kõrge kütuseaktsiisi üheks argumendiks läbi aastate on olnud tõsiasi, et Eestis puudub automaks.

2. Automaksu kehtestamine ei toeta rohepööret ega oma positiivset mõju keskkonnahoiule. Olemasolevate sõidukite maksustamine ei pane autoomanikke eelistama säästlikumaid sõidukeid, vaid lööb kõige valusamalt hobiautondusega tegelevate inimeste ja maal elavate perekondade rahakoti pihta. Selleks, et automaksust pääseda, hakkavad inimesed vähendama arvel olevate sõidukite arvu, mis omakorda toob kaasa arvestatust väiksema automaksu laekumise.

3. Automaks on olemuselt omandimaks ning on ohtlik pretsedent nii õiguskindluse kui edasise maksupoliitika perspektiivide osas. Rõhutame, et juba soetatud vara maksustamine on ebaõiglane ning on vastuolus kõikide senini Eesti majandust ja rahandust iseloomustavate põhimõtetega.

4. Omandi maksustamine seab Eesti elanike majandusliku kindlustamatuse ja tugevalt koondunud majandustegevuse tingimustes ohtu ka inimesed, kes lühiajaliselt kaotavad sissetuleku, kuid on sunnitud tasuma maksu neile kuuluva vara pealt. Seda ka olukorras, kus inimene võib sõidukit vajada uuesti tööle saamisel.

5. Automaks mõjutab ebaõiglaselt nii uute kui kasutatud autode hindu – tuleb arvestada, et automaksu tõttu läheb utiliseerimisele hulgaliselt sõidukeid, mille tarbeväärtus ei ole veel ammendunud. Need autod on sealhulgas juba teeninud tasa enda tootmisega tekitatud ökoloogilise jalajälje ning nende kadumisel puudub igasugune positiivne mõju.

6. Automaks mõjutab negatiivselt hobiautonduse panust Eesti varuosade müüjate ja remonditöökodade käibele – kui väheneb autode hulk, väheneb ka vajadus neid hooldada ja remontida. Sealhulgas väheneb ka tehnilise ülevaatusega tegelevate ettevõtete käive ja spetsialistide arv.

7. Hobiautondus on vanemaid ja lapsi siduv ühistegevus, mis tugevdab nii perekondlikke ja ühiskondlikke sidemeid kui annab praktilisi teadmisi eluks. Automaksust tingitud negatiivne mõju hobiautondusele kandub aga edasi ka järeltulevatele põlvedele.

8. Automaks ei olnud hiljutiste Riigikogu valimiste teema. Leiame, et niivõrd suurt osa elanikest otseselt puudutavat maksupoliitilist muudatust oleks pidanud kajastama valimisprogrammides. Praegusel hetkel ei ole automaksu kehtestamine legitiimne, sest ühiskondlikku diskussiooni selle kehtestamise üle pole olnud.

Algatuse korraldaja

Eesti Autoomanike Liit

Vali sobiv allkirjastamismeetod:

Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.

Aare:
Ei tohiks maksustada omamist vaid teatud tingimustes tarbimist
Vasta!
Olga: Русский язык чтоб русскоязычные тоже могли бы подписать

kus on head teed.
Muidu ostke kindlustus, mis kallineb kiiremini kui palgad, parandage auto teel olevate aukude pärast ja makske nüüd ka nendest aukudest teedel läbi sõita. suurepärane loogika. kõike inimeste paremaks eluks
Taavi: Maksu olemus
Suuremate linnade, eeskätt tallinn, näitel võiks ehk just olla omamise maks, sest paljud tasuta parkimiskohad on püsivalt aastaid hõivatud sama auto poolt, ilma, et nood hetkekski liikluses käiks.
Ehk kasutatakse tasuta linnaruumi, ilma midagi vastu andmata.

Auto kasutamine on juba maksustatud (nt aktsiis), topeltmaksustamine ei ole hea praktika
Jaan:
Miks ei saa Smart-ID -ga hääletada?
Nii jäävad paljud hääled saamata.
Vasta!
Sergei: Lisage palin Smart-ID ga allkirjastamine.
Olen vastu. Sest Kütuseaktsiisid niigi suured. Kellel suure mootoriga auto - see maksab rohkem kütuse eest. Loogiline ju.
Ootan ka Smart-ID allkirjastust. Siis saan hääletada.
Kalle: Pooldan
Automaks on vajalik,sest tarbimist on vaja piirata
Vasta!
Jaan: Pooldan
Järsku peaks leivale ka lisamaksu kehtestama, sest tarbimist vaja piirata
Aare: Pooldan
Arvate, et maal inimestel on see võimalik?
Aare: Pooldan
See võib linnas olla võimalik, mitte maa piirkondades, kus töökohad kaugemal.
Illar: Pooldan
Tarbimist piiratakse tarbimismaksudega, kütuseaksiis, teemaks jmm. Automaks on varamaks ehg riik tahab raha ja leidis sihtrühma kellelt seda koguda. Teeme mõisted selgeks.
Paul: Pooldan
Siis tuleb ka jalgrattad maksustada neid ka tarbitakse palju!
Kalle: Vastu
Täielikult automaksuvastu. Need kes pooldavad on täielikult oravate perselakkujad.
Valeri: kus on Smart-ID-ga allkirjastamine?
Kas keegi veel kasutab mobiil-id???
Vasta!
Serafim: kus on Smart-ID-ga allkirjastamine?
Я против, пусть сначала дороги нормально отремонтируют.
Taavi: kus on Smart-ID-ga allkirjastamine?
Ikka kasutatakse mobiil-id. See on ju ainuke riiklik elektrooniline autentimisvahend ja pealegi on vast peaaegu igal kodanikul sim-kaardiga mobiiltelefon taskus.
Smart-ID täidab täpselt sama funktsiooni ja on eraomandis alternatiiv, kui riiklikus süsteemis peaks tõrge olema.
rünno: Smart id
Smart id võimalus võiks ka kindlasti olla, minul jääb kahjuks hääl andmatta sellepärast
Vasta!
Kalmer:
Käed jälle madalapalgaliste rahakotti
Vasta!
Андрей: Smart id
Smart id võimalus võiks ka kindlasti olla, minul jääb kahjuks hääl andmatta sellepärast
Vasta!
Vadim: Vastu!
Automaksu ega autode jälgimist ei tohi olla!
Meie valistsus peab keskendama oma Riigi huvides, mitte Ukraina abi peal!
Siis lisamaksud teha vajadust ei tule!!!
Vasta!
Rinat: vene keel
väga halb, et vene keel pole sellel saidil saadaval! võite ilma jääda paljudest võimalikest vene inimeste häältest
Vasta!
Denis: vene keel
Kas siis Eesti keele õppimise võimalus puudub???
Roman: Aktsiisid VÕI maks
Paar aastat tagasi meie riik seletas, et automaks puudub, kuna meil on kõrged kütuseaktsiisid selle asemel ja see on mõistlikum ja ausam, kui maks. Kes rohkem sõidab ja kelle autol kütusekulu on suurem, see tarbib rohkem kütust ja maksab rohkem aktsiisi. Kui nüüd kehtestatakse maksu, äkki tuleb kütuseaktsiisi siis langetada?
Vasta!
Jana: jana
Pole näinud ühtegi tõsiseltvõetavat analüüsi või põhjendust automaksu kehtestamiseks. Rohepööre pole argument, kuna ka elektriautod saastavad, jalajälg võib olla suurem kui diiselautol, kuna akude eluiga on lühike ja utiliseerimine pole korraldatud jäätmeid taaskäideldavalt, lisaks on elektritootmisel jalajälg, mis ei lase pidada rohepöörde seisukohalt elektriautot rohelisemaks kui diisel või bensiinimootoriga, et nende maksuerinevus oleks põhjendatud. Ühistransport on selline, mis ei võimalda tööl käia kaugemal kui 5 km-t, distants mis laseks jala tööl käia. Kõigepealt tuleb korda teha ühistransport ja siis hakata autosid maksustama, kui eesmärk on rohepööre. Kui eesmärk on riigi tulubaasi suurendamine, siis võib juhtuda et lastakse iseendale jalga, inimene ei saa omada autot, kuna see läheb liiga kulukaks, loobub autost, ei saa käia tööl, sest kodu lähedal tööd pole, ja kaugel ei ole mõistlik käia. Riik kaotab kolmes kohas, kaotab automaksu, tulumaksu, sots.maksu ja hakkab lisaks maksma sots.toetusi. No ei tundu mõistlik.
Vasta!
Jevgeni: Maks
juba bensiinil maks, kes soidab rohkem siis masksab bensiini rohkem, see on maks
Vasta!
Alo: Automaks
Miks Smart-id ei saa kasutada hääletamiseks ?
Vasta!
Anatoli: Anatoli
Ma ei hääletanud selliste seaduste poolt!
Vasta!
Viktor: Vastu
Elu Eestis on juba kallim, kui Soomes/Rootsis. Aga miinimumpalk on 725eur.
Vasta!
Sergei:
Valitsus ei tohiks valetada ega röövida oma inimeste rahalisi vahendeid vastavalt oma lääne mentorite plaanile.
Vasta!
Martin:
Automaks on EL-is laialt praktiseeritav. Eesti on vist viimane EL-i riik, kus sõiduautod ei ole maksustatud ühegi maksuga. Täiesti õige ja vajalik samm, et kaasa aidata kliima eesmärkide täitmisele ja autorohkuse vähendamisele. Ühistransport on olemas, suvel saab rattaga sõita, seega võimalusi liikumiseks on vähemalt linnalistes piirkondades küll ja veel.
Automaksu lahendamisel tuleks pigem keskenduda sellele, kuidas ära lahendada maapiirkondade probleem.
Darja: —-
—-
Vasta!
Anastassia: AH
Miks ei saa smart id-ga häletada? Wtf ????
Vasta!
Janno: Automaksu vastu!
Kui oman autot, mis Euro2 ja olen ca 12 aastaga sõitnud sellega iga aasta ca 500 km siis isegi kui seal suur mootor siis sellise kilometraaziga aastas küll mingit üüber saastamist ei toimu. Meil kütusel juba on suured aktsiisid ja kes rohkem tarbib see juba maksab seda kaudu. Samas elektriautod sõidavad ringi ja nemad aktsiisi ei tasu aga kulutavad asfalti oma naastudega nagu iga teise sisepõlemismootoriga auto. Võiks sinna maksu välja mõelda pigem. Esmaregistreerimise maksu ka ei soovi, sest siis niigi kõrgeks läinud auto hinnad veel kõrgemad ja seega kindlasti ostetakse uusi ja ökonoomseid autosid vähem.
Vasta!
Sergei:
Uue maksu tegemine pole keeruline. Ei pea palju mõtlema. Las valitsus mõtleb.
Vasta!
Igor:
Panna automaks kütuses. Ah unustasin et kütu on juba kallim kui teised Euroopa riigad :)
Vasta!
Martin: Smart-ID
Smart-ID hääletus puudub, hääletamine jääb ära :(
Vasta!
Nevel: Ei pea mõistlikuks
Ei pea mõistlikuks
Vasta!
Martin:
Jääb mõistetamatuks petitsiooni eesmärk. See, et maks koormab rahaliselt kõiki kodanikke on selge, kuid kas petitsiooni algataja päriselt on teadlik EL-i transpordipoliitika suundadest ja automaksu rakendamise põhimõtetest? Ootaks selget ja sisulist argumentatsiooni automaksu negatiivsete mõjude kohta.
Praegu puudub teadmine millisel kujul automaks kehtestatakse ja millised on selle määrad.
Registreerimismaks on ühekordne maksuliik, mis suunab ostjat tegema valikut, kui edevat sõidukit on päriselt vaja. Tahab rohkem võimsust ja keskkonda rohkem saastada, siis tulebki rohkem maksta, samas kui auto ostetakse puhtalt tarbeeesmärgil punktist A punkti B jõudmiseks, siis saab ka lihtsama autoga hakkama. CO2-l põhinevat aastamaksu otseselt ei poolda, sest aastamaks ei ole seotud sõiduki tegeliku kasutamisega. Küllaga annab see mõtteainet juhul, kui aastas on sõite vähe, siis kas on otstarbekas omada autot. Aastamaksu asemel võiks rakendada maksu tee kasutamise eest ehk kui autot kasutad, siis maksad.
Samuti pooldan ummikumaksu, tegemist on sihtpärase maksuliigiga, mis avaldab positiivset mõju linnaliiklusele ja suunab inimesi eelistama bussi või ratast.
Vasta!
Ксюша: —-
Vasta!
Герман: Smart-ID
Lisage palin Smart-ID-ga allkirjastamine!
Vasta!
Tanel: Vastu
Vastu
Vasta!
Кевин: Vastu
.
Vasta!
Danil: Vastu
Бред
Sirli: Sirli
Kahjuks jäävad paljud hääled saamata. Smart id-ga ju ei saa hääletada. Mina oleks vastu. Aktsiisi maksud niigi kõrged.
Vasta!
Natalja: Я против налога за автомобиль
я с трудом большим покупала дешевую машину.Тут ещё топливо подорожало,периодический ремонт нужен.Уж на налог денег нет совсем.Продукты подорожали в два раза
Vasta!
Kairim: Vastu
Unustage igasugune jama
Vasta!
Алексей: Aleksei
дороги на ремонте в городе пробки топливо дорогое еще и налоги я против
Vasta!
Argo:
Autode ülalpidamis kulud on niigi kõrged, kas me tahame, et meile ei jääks mitte midagi tasku?
Ja miks peaksime me veel maksma asja eest, mille me juba ostnud oleme?
Vasta!
Martti: Vastu
Oleme neljaliikmeline pere maalt, keskmise kasvuga, ühistransport puudub täielikult. Oleme hommikul kooli ja tööle sõitnud neljakesi ühes autos, mis on alla CO2-heitega 120 g/km. Ei mahu lihtsalt ära ja ka uksetihend tuli küljest. Automaks peaks käima läbi kütusetarbimise. Sõidaks ikka edasi vastava numbri autoga. Ironiseerin - jalanõumaks, kui üle 42 numbri kannad, maksad 120 € aastas jne. Selle eelnõu linnainimene välja mõelnud, kellel tegelikust elust 0-arusaam.
Vasta!
Martin: Martin
99,9% inimesi, kes on vastu on vastu seetõttu, et lihtsalt ei taha maksta.
Mina olen maksu poolt, aga mitte sellisel kujul.
Alustuseks on mul 3 autot ja tsikkel. 1 on igapäevasõiduk 2 autot on hobikad, mida oma maitse järgi ehitanud.
Ilmselgelt sõidan ma ainult ühega neist korraga.
Seisva auto eest lihtsalt maksta.... nagu mitte kuidagi ei taha.
"aga miks sa siis omad nii palju", see on elustiil. Meil kõigil on hobid, see on minu oma.
Varale lihtsalt tuimalt maksu panna on jabur. Et kui oled elus edukas ja omad midagi, siis palun maksa. Kui oled eluheidik ja ei saa millegagi hakkama, siis ära maksa ka.

CO põhine maks on täiesti jabur. Mul on auto, mis linnas võtab 10L/100, maanteel 5,1. Kus ja kui palju sõidan? Suur osa kütusekulust moodustab ainuüksi sõidustiil. Mõni ei oskagi käiguga pidurdada ja sujuvalt kiirendada. Kas rehvirõhud on kontrollitud? Rehvid väikese veeretakistusega? Kas auto on tehniliselt korras? Pidurid ei jää peale? Palju aastas üldse sõidad? Haagist kasutad? Katusebox?
Võid ju osta ökopilli ja 40k aastas sõita, samas naabrimees sõidab vana karburaatormootoriga max 1000km. Kumb saastab rohkem?

Vasta!
Martin: Martin
Ma olen nõus, et mõni võiks oma seisvatest rontidest lahti saada.
Eriti linnapildis, kus on teinekord parkimiskohtadega kitsas.
Samas, kas see on minu asi? Ja pealegi seisev ront niikuinii COd ei erita.

Läbisõidu põhist maksustamist teha ei saa, sest siis hakkab kerimine jälle pihta ja nagu enne mainisin, siis CO eritus võib tohutult erineda sellestki.
Üldse CO2 eritus on mingi täielik BS teema. Me kõik hingame süsihappegaasi välja. See ei ole loodusreostus, kui tase on okei. Vähendame inimeste arvu, alustame sealt kus on neid väga palju ja saamegi maakera puhtamaks.

Kütuse aktsiisiga sidumisel on jälle see mure, et siis minnakse lätist kütet ostma.
Samas oleks see just kõige õigem, sest mida rohkem tarbid, seda rohkem maksad.

Ma loodan, et vähemalt registri kandega peatatud sidukitelt maksu ei küsita.
Jaak: Eestis automaksu kehtestamist.
Automaksu ega autode jälgimist ei tohi olla!
Vasta!
Toomas:
vastu
Vasta!
Danil: AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU
Maksu pole vaja, kütusehinnad on niigi kõrged. Samuti ei hakka inimesed ostma rohkem vähem CO2-heitega autosid.
Vasta!
Rauli: R
Olen vastu. Kui automaks tuleb siis võiks olla isikupõhine. Näiteks kui sul on rohkem sõidukeid oma nimel siis ei maksa eraldi iga sõiduki eest. Inimene ei sõida kõikide sõidukitega korraga.
Vasta!
Roman: Rroman
А где smart-id?
Vasta!
Silvi: Silvi
Pooldan
Vasta!
Silvi: Silvi
pooldan
Vasta!
hannes: Auto maks!
Kategooriliselt auto maksu vastu! Kui riigil raha vähe, las küsivad Siimu käest laenu!
Vasta!
andreibogdanov134@gmail.com: Cars Ruin Cities
Cars Ruin Cities
Vasta!
Людмилла:
Miks ei saa läbi smart.id allkirjastada
Vasta!
Andrei: —vastu
Vastu
Vasta!
Kertu:
Vastu! Niigi on 4 sorti makse on juba autodel peal ja 5dat vaja ei ole. Peres, kus on rohkem kui 1 autot on see liig.
Vasta!
Mart: automaks
automaksu kehtestamine tuleb ära keelata
Vasta!
Maime:
Maa inimesele väga vajalik liiklus vahend ja mingil juhul mingeid makse lisaks
Vasta!
Aleksandr: petitsioon
protiv naloga pokupatel pokupil masiny yze zaplatil vse nalogi,Pozor MadamKallas
Vasta!
Argo: Vastu
Ei andnud valimistel oma häält maksutõusude poolt, peaks siis uued erakorralised valimised korraldama
Vasta!
Kaljo:
Smart -ID võimalus peaks ka olema saadaval, Auto omamisega kaasneb juba hulk makse, seega veel eraldi maksustamine on võrdväärne riigi poolt kriminaalkuriteoga rahva vastu.
Vasta!
Olev: Smart-id???
Annaksin allkirja kindlasti, aga kahjuks puudub smart-id võimalus. Väga tülikas id-kaardiga jännata.
Vasta!
Grete:
Me elame maal teed on katki. Kui sellist asja kasutusele vötta siis peaks teed ka korras olema ja maainimestele ühistrantsport tagatud.
Vasta!
Vahur: Kategooriliselt vastu
Röövimine
Vasta!
Christofer: Olen vastu kuna elu on juba niigi kallis
Olen automaksu vastu (tundub, et kommentaariumis on paljud poolt pannud kes on tegelikult vastu)
Niigi tulen ots otsaga kokku, normaalset sööki osta ei jaksa, kusagil väga väljas enam ei käi ja nüüd tahavad ka liikumisvahendi ära maksustada.
See maks on kahjulikum keskklassile ja vaesematele kes ei jaksa uut autot osta. Pealegi vanemate autode tootmise jalajälg on palju väiksem ja vanemad autod kestavad kordades kauem. Enda auto on juba üle 400000km sõitnud ja sõidab edasi, mõned uued mootorid ei kesta 200000 km-gi
Vasta!
Vadim: Nii peab olema
Siis peab mootori mahust. kõik kellel rohkem kui 1,6 m³ , Siis maksavad.
Vasta!
Kristjan:
Mis kuradi automaks? Meil pole Eesti teedki heaas seisukorras, eriti põhimaantee nr.1 Tallinn-Tartu. Ma oleks ainult seljuhul nõus maksma automaksu kui see läheks 100% teedehoidu. Muidu ma ei poolda phtegi maksu. Niigi Eestis on Euroopa kõrgemad kulud autode suhtes. Arvele võtmine, omanikuvahetus jne jne.
Vasta!
Marek: Maksud
Pange koolnu maks ka peale , enne kui ära kärvama hakkad maksa veel elatud aastate eest Kajale maksu...
Vasta!
Aleksandr:
OLEN AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU
Vasta!
imre: O: Vito karterikaitsme
Vastu totaalselt, see ei vaja põhjendamist!
Vasta!
Валерий:
Жду SMART-ID !!!
Vasta!
Pavel: Ei mingit automaksu!
Tavakodanikutele ning väikestele ettevõttetele automaks toob suure kahjumi, sest autod meie jaoks on tööriistad ja abivahendid leiva teenimisel.
Vasta!
Dmitri:
Kõik maksud juba kütte hinna sees.
Vasta!
Dem: SmartID
SmartID??????!
Vasta!
Maksim: Ei tohiks makstuda
Ei tohiks maksuda, kuna auto on vajaline asi inimese elus ja paljudel ei ole piisavalt raha, et osta elektriautot
Vasta!
Valju: EI SOOVI AUTOMAKSU
TERE EI SOOVI AUTOMAKSU KUNA NIIGI ON IGASUGU MAKSE JA KINDLUSTUSI KOHUSTUSLIKKE
Vasta!
Rain: Automaksu vastu
Kütuseaktsiis on juba kõige ausam automaks. Kes sõidab palju maksab palju, kes sõidab vähe see maksab vähe, kes sõidab suure maasturiga maksab palju, kes säästliku linnaautoga see vähe jne, kes suvel käib rattaga ei maksa ka kütuseaktsiisi. Kõik muud maksud ja jälgimised on saatanast.

1) Auto omamise maks on lollus - kui kollektsionääril on autod, mida ta garaazis hoiab siis need ka ei saasta. Kui nende autodega tehakse nt suvel kokku 100 km jagu sõite enda talu ümbruses, siis ei ole õige sellise auto eest sadadesse eurodesse ulatuvat maksu küsida.
2) GPS jälgimine on lihtsalt räige privaatsuse rikkumine. Kui ma ei ole kriminaalkurjategija siis mul on õigus enda eraelu puutumatusele. Riik ei pea teadma igat minu poeskäiku. Riigile on see probleem et tehnilist lahendust saab ka tehniliste vahenditega trikitada. Kodanikule on jälle see risk, et kui keegi häkker sisse häkib ja näiteks kellegi kohta viimase 5 aasta kõik käimised teada saab siis sellest annab megalt inimese kohta õppida - tema harjumusi, salajasi puhkepaiku, kus teda varitseda jne.
3) Kui inimene peab 2 erineva bussiga 35 min sõitma otsa mida ta autoga sõidab 10 min, siis ta ei hakka selle maksu pärast bussiga liikuma
Vasta!
Robert: Robert
Mitte igaühel meist pole automaksu maksmiseks head palka. Kui tahad, et inimesed maksaksid automaksu, siis tõsta palka meile, mitte endale.
Vasta!
Priit: kuri kodanik
maksudega vaeseks, varsti ei näe mõtet tööga vaeva näha kui kõik käest kooritakse .
Vasta!
Сергей:
Совсем с ума сошли? Какой GPS? Если нужен пробег, то для этого есть одометр в каждой машине. Скажите честно, что хотите денег с налога, с GPS устройства, да ещё и следить за каждым автомобилистом. КГБ отдыхает!
Vasta!
Bruno: Bruno
Midagi on siin ühiskonnas ikka väga valesti.Valitsus peaks teenima rahva huve mitte vastupidi.Maksud on mõistlikud sinnamaani kuni need on mõeldud ühiskonna heaolu nimel mitte aga rahva vaeseks maksustamiseks.Järgmiseks võiks mõelda maksu et inimesed üldse makse maksavad.Ma võin ju automaksu vastu hääle anda aga vaevalt sellest midagi muutub neid petitsioone võib jäädagi tegema aga valitsus teeb ikka nii nagu heaks arvab ja see kõik kestab nii kaua kuni Eesti rahvas laseb sellel kesta.Kõht hakkab vaikselt sellest jamast täis saama.Krdi klouni kari juhib meie riiki.Enamus rahvast jääb iga päevaga aina vaesemaks millalgi tuleb niimoodi aeg kui pole enam lihtsalt millestki neid makse maksta mida pidevalt juurde mõeldakse.
Vasta!
Antonina: Antonina:
Несколько лет назад в нашей стране объяснили, что налога на автомобили нет, потому что вместо него у нас высокие налоги на топливо, и это более разумно и справедливо, чем налог. Кто больше ездит и чья машина больше потребляет топлива, тот потребляет больше топлива и платит больше акциза.
Vasta!
Sergei:
Kategooriliselt vastu! kallas, lõpeta inimeste taskutes tuhnimine
Vasta!
Einard:
Riik ainult enda kasude peal väljas ja teeb rahvast vaesemaks
Vasta!
Veski: Vv
Olen vastu automaksule kuna sõidan harva perega, niigi kõige eest peab maksma lõivu lõpetades aktsiiside ning käibemaksuga, mis ka tõuseb nagu solgipangest. Auto remondipealt ja iga jupipealt, õlide ja kõigeest käibemaks tõuseb. Meeletu kuluartikli moodustab see automaks
Vasta!
Andres:
Automaks on üle mõistuse. Kuna Eestis paljudes peredes puudub raha uue auto ostuks. Ja teiseks Eestis polegi ühtegi uut autot mis oleks sobilik suurele perele või asendaks invasõidukit. Kogu autokasutus ei toimu Tallinnas vaid toimub ka väljaspool Tallinnat. Meie pere küsis pangalt laenu auto ostuks 54000 eurot kuid pank keeldus. Seega tuleb meil töös hoida oma vanu autosi, milleks on VW PASSAT 1998a invaliidist lapsega koolis käimiseks. Miks selline auto? Aga sellepärast, et uutematele mudelitele ei mahu kaks invatoolli ja käru pagasiruumi. Järgmiseks peame elus hoidma Chevrolet Trans Sport 1998a selleks,et kui Haapsalu minna siis on vaja mahutada viis invaliikurit + pere 4 inimest ja sealt ka tagasi tulema. Kolmandaks on vaja elus hoida KIA Carnival 2000a sest ühtelugu laguneb teine auto ära, vaja on ka varuauto laste heaolu huvides. KUS ON VÕRDÕIGUS?
Vasta!
Endel: Vastu
Kuna ebaselge, kuidas maksustamine käima hakkab. Enne tuleb koostada konkreetne tegevuskava. Peale seda tehakse otsuseid! Arusaadav, et kuna tegu oli valimisvalega, siis ei olnud aega neil seal tegevuskava koostada. P,S. Ja mingist chippimisest ärgu isegi unistagu! Ei lase veel lisaks ennast jälitada sellele, millega juba ammu eluolu kontrollitakse ja jälitatakse.
Vasta!
Jaan: automaks
olen automaksu vastu
Vasta!
Konstantin: Константин
Я против налога.
Vasta!
Михаил: Я против налогов
Я против налогов ,и не собираюсь платить
Vasta!
Veski: Vv
Vastu, smart id võiks ka olla või email
Vasta!
Eva:
Riik on korraldamas avalikku rahakorjandust enda palkade tõstmiseks.
Ma ei ole kuulnud ühtegi mõistlikku selgitust, mida automaksuga kogutud rahaga reaalselt kliima hüvanguks tehakse.
Vasta!
Andres: Andres:
Paneb ikka mõtlema see Eesti elu, käib abielu mõiste tasalülitamine/vähemuse poolne sigatsemine enamuse üle, käibemaksu- ja tulumaksu tõusud, aktsiisid, lastetoetuste vähendamine vähem, kui pool aastat pärast tõusu jõustumist, nüüd automaks, perspektiivis ka kodualuse maa maksustamine jms. Kindlasti midagi ka ununes. Oleme ikka orjarahvas, kannatame ära, oleme vaikselt omaette, mõtleme kas on võimalik millestki loobuda, nii endi kui ka laste igapäevaste vajaduste arvelt. Nohiseme vaikselt, igaüks omas nurgas ...
Vasta!
Meelis: Aktsiis juba olema,
EI poolda lihtsalt raha kogumist, vastu võiks ka midagi saada.
Vasta!
Maasik:
Töökohad on maapiirkondades hävitatud,sõita tööle 60km päevas,vana autoga,mida peab korras hoidma. Uue jaoks resursid puuduvad. SÕITKE SEENELE OMA AUTOMAKSUGA,arulagedus.
Vasta!
Сергей: Сергей
Не согласен. Это свобода? Установка каких-то датчиков которые отслеживают тебя. Может сразу все пароль от банковской карточки дать? Жить под надзором...
Vasta!
Jan: Jan
maksu ei touse. punkt
Vasta!
Татьяна: VASTU
VASTU
Vasta!
Татьяна:
vastu
Vasta!
Veljo: Vastu
Vastu
Vasta!
aljona: Alena
varsti makstakse kõige pealt.
palgad ei kasva ja kui tõstad, siis hinnad kasvavad 2 korda kiiremini.
paljud on oma krediiti 2,3 korda tõstnud (eurobor), seega saab autosid ka maksustada, väga tark, valitsus peaks nende palku vähendama, aga nemad tõstavad oma ja tõstavad makse
Vasta!
Майкл: Налог
Сначала сказать что налог в виде акциза на топливо, потом добавить налог сверху. Для пополнения кошельков правительства и восполнения потраченного бюджета. Эстония, что уж тут сказать.
Vasta!
Rena: Rena
Tahaks ka smart id-ga hääletada...Palun lisage see vöimalus...See maksukoormus on niigi jube...ja aina tuleb juurde...
Vasta!
Maia:
100% vastu liberaalide võimutsemisele!
Vasta!
Silver: Hapniku maks
Tule taevas appi! KM põhine maksustamine, nii, kes hakkab taksojuhte üleval pidama?
See, et riigijuhtidel on eelarve puudujääk ja enda taskud nii sügavad ei tähenda, et vaesel Eestlasel oleks raha ülejäägid. Kuulge mõelge nüüd peaga natukene, kui miinimum palk on 700 EUR (kui sedagi) MIINUS MAKSUD!

Äkki maksustame hingatud hapniku ka ninasõõrmete suuruse järgi...
Makusustame suhkru?

VASTU

No mida veel? Küll Eestlane on kannatlik rahvas...
Vasta!
Eduard:
Mina ei poolda.
Maakeeli , mina olen automaksu vastu.
Vasta!
Raili: Smart-id variandi puudumisel jääb hääletamata! ????
Vastu! Kütuseaktiis nii taevas!
Vasta!
Dmitri: Olen automaksu kehtestamise vastu
inimestel pole nagunii raha, kas sa tahad neilt viimase ära võtta?
Vasta!
Anna: Anna
Olen selle maksu vastu.
Vasta!
Vladimir: Против введения налога на автомобиль
Я против введение налога на автомобиль, налога на содержание автомобиля и так достаточно. Налог есть при покупке авто и солидный, есть налог при заправке авто топливом, налог платится при обслуживании автомобили и покупке автозапчастей. И это довольно солидные суммы. Помню что налог на автомобили уже был введен и его соединили с покупкой топлива на заправках. а этот получается двойной налог.
Olen automaksu kasutuselevõtu vastu, piisab autohooldusmaksust. Auto ja kindla ostmisel on maks, auto tankimisel kütusega, autode teenindamisel ja autoosade ostmisel makstakse maks. Ja need on üsna kindlad kogused. Ma mäletan, et autode maks on juba kasutusele võetud ja see oli seotud kütuse ostmisega bensiinijaamades. Ja see selgub topeltmaks.
Vasta!
Jevgeni: Smart ID
Tere. Palun, tehke Smart ID ka.
Vasta!
Mairi: Rikaste maksustamine
Arvestades, et 5% elanikkonna käes on 48% jõukusest, siis võiks pigem rikkaid maksustada. Justnimelt rikkaid, mitte rikkaks saamist ega eluks vajalike vahendite omamine. Las mõtlevad maksude kogumise osas midagi uut välja.
https://www.eestipank.ee/press/uuring-eesti-perede-joukus-kumne-aasta-jooksul-markimisvaarselt-kasvanud-26052023
Vasta!
Marika: Kindlalt automaksu vastane
Automaks oleks ju nagu maainimese küüditamine, sest ta jääb ju oma koju vangi.
Vasta!
Rene: Maks
Ei toeta seda maksu, sest seda ei kasutata sihtotstarbeliselt, vaid eelarveaukude lappimiseks, mida rumal valitsus ise on tekitanud raha loopimisega.
Vasta!
Gunnar:
Topeltmaksustamine!
Vasta!
Оксана:
Это дескримтнационный проект Пострадают беднейшие слои населения,у кого нет возможности покупать машину новую!!!!! Это возврат в СССР и поворот в сторону России
Vasta!
Ines: Ei poolda
Olen automaksu vastu.
Vasta!
Tarmo: Karbunkel
vastu!
Vasta!
Galina: Galina
Olen vastu. Raske rahaline seis
Vasta!
Age: Vastu
Makse niigi palju ...aitab küll.
Vasta!
Eduard: Uue maksu kehtestamise vastu
Uue maksu kehtestamise vastu
Vasta!
Liidia: Liidia:
Kuhu lähevad automaksu rahad? Kas teede ehituseks/remondiks või riigi eelarve aukude lappimiseks? Teed on linnas nii viletsad, et sõitmine nendel tähendab auto lõhkumist. Võib olla peaks selliste teede puhul hoopis autoomanikele auto remondiraha peale maksma?
Vasta!
Margus: automaks
vastu
Vasta!
Valeri: kus on Smart-ID-ga allkirjastamine?
lugege kommentaare, kõik kasutavad smart-id, mitte mobiil-id, see sim-kardi värk on ebamugav ja veel tasuline?? smart-id on tasuta
Vasta!
Olga: vastu
Liiga palku makseid.
Vasta!
Kristo:
Kui sellega ka teid parandadaks siis oleks poolt,aga teades vastust siis vastu
Vasta!
Jaak: Jaak
Ei kasuta ID logimisi.
Vasta!
Jane: Kuidas on sõnastatud petitsiooni pealkiri?
PETITSIOON AUTOMAKSU KEHTESTAMISE VASTU- ja kuidas nüüd hääletama peab, poolt või vastu?
Mina tean küll vastust, aga mõni vanem inimene satub segadusse. Teinekord panna ikka selgem sõnastus.
Vasta!
Jelena: ПЕТИЦИЯ ПРОТИВ ВВЕДЕНИЯ НАЛОГА НА АВТОМОБИЛЬ
Против введения налога
Matfei: Matthew
Norm idee
Vasta!