Ei kortermajadele Pirital TOPi mereäärsel parkla- ja rohealal!Hea kodanik! |
allkirjade kogumine on lõppenud 22.12.2010 00:00 kuni 01.01.2015 23:59 1238 häält |
Millest asi alguse sai? TOPist linna poole jääva ala kasutuse konflikti on põhjustanud ala õiguslikult ja sisuliselt põhjendamatu erastamine. TOPi erastamisel anti TOPi erastaja omandisse lisaks hoonestusega seotud aladele ka TOPi hoonestusest linna poole jääv merepoolne ala (praegune parklate- ja roheala), põhjendusega, et erastamisel antakse vastavalt maareformi seadusele erastaja omandusse ka hoonete teenindamiseks vajalik maa. Erastamisel anti kõnealusele alale 50% ulatuses ärimaa funktsioon, millega TOP-i erastajatele lisakingitus tehti, kuigi TOPi hotellikorpusest suuremat ala ei saa mitte kuidagi pidada TOPi hoonestuse teenindamiseks vajalikuks maaks. Teadaolevalt lubati see maa boonusena TOPi erastajatele, et TOPile lõpuks ikkagi ostja leida ning riigieelarvesse vajalik raha kätte saada.
Seos Pirita üldplaneeringuga
Pirita
üldplaneeringus määrati TOPi piirkond segahoonestusalaks, mis tähendab, et
sellise määranguga alale võib ehitada praktiliselt kõike, väljaarvatud tööstus.
Selle määratluse õigustuseks selgitati, et TOP on linnaosa keskus ja seetõttu
peaks see võimalikult polüfunktsionaalne olema. Korterelamute ehitamine TOPist
linnapoole jäävale alale olevat vajalik selleks, et keskust arendada. Kui
üldplaneeringu aruteludel tehti elanike poolt ettepanek, et „paljulubavast“
segahoonestuse määratlusest tuleks loobuda ja linnaosa üldplaneeringuga peaks
täpsemalt määrama, kus peaks Pirita keskuse funktsioone arendama, siis lubati,
et kogu Pirita keskuse kohta koostatakse detailplaneering, kus täpsemalt
määratakse, mida ja mis otstarbel ehitada on vaja. Tänaseks on tehtud otsus, et
TOPi ala detailplaneeringust, mis algselt pidi käsitlema ka jõe paremkallast,
jäetakse paremkalda osa välja. See tähendab, et Pirita keskuse
tervikkäsitlusest pole juttugi ning jätkub üksikute kinnistute kaupa
detailplaneeringute koostamine, üldist tervikut silmas pidamata, sest
detailplaneering ei ole Tallinnas mitte linnaruumi kavandamise vahend, vaid
investeerijate soovide detailplaneeringu kehtestamise kaudu tingimusteta
legaliseerimise vahend.
Kavandatava hoonestuse põhjendused
TOPi hoonestusest linna poole jääva ala hoonestamise linnapoolsed põhjendused on jäänud kasinaks. Ikka ja jälle korrutavad mõned linnaametnikud, et kui maaomanik ehitada tahab, siis linn teda takistada ei saa. Sellega ei tahaks hästi nõustuda. Maa omamine ei tähenda automaatselt õigust sinna ehitada. Otsustamine, mida ja mis tingimustel ja kas üldse ehitada, kuulub siiski ainult kohaliku omavalitsuse ainupädevusse. Sealjuures peab omavalitsus „tagama planeeringu koostamisel avalike huvide ja väärtuste ning huvitatud isikute huvide tasakaalustatud arvestamise, mis on planeeringu kehtestamise eeldus“ (planeerimisseadus § 4 lõige 2 punkt 2). See tähendab, et väga paljudel juhtudel peab kohalik omavalitsus ka eramaa puhul kaaluma, kas ehitamise soovi rahuldamisel on avalikud huvid ja väärtused ning maaomaniku huvid tasakaalu saanud. Kui selle tasakaalu saavutamine ei ole võimalik ja erahuvi riivaks oluliselt avalikke huvisid, peab kohalik omavalitsus ka eramaal ehitamise soovi oluliselt kärpima või ehitamist üldse mitte lubama. Ja oma otsust kõigile osapooltele arusaadavalt põhjendama. Teine põhjendus on olnud, et nendel maa-aladel, kus toimiv tehniline ja transpordi infrastruktuur olemas, tuleks võimalikult palju elukohti luua. See põhjendus on üldjuhul ju õige, kuid kui seda põhjendust valimatult rakendada, siis tuleks Kadrioru park ja ka Kloostrimetsa parkmets elamuid täis ehitada. Viimast ongi kahjuks viimastel aastatel tehtud. Tegelikult saaks kõnealusele alale rajada napilt paarsada korterit, mis samal aja ala edaspidist arengut väga negatiivselt mõjutaksid. Kolmas põhjendus on olnud, et kui me Tallinnas elamuid ehitada ei luba, siis lähevad eluaset vajavad inimesed naabervaldadesse, viies sinna ka linnale nii vajaliku maksuraha. Seda põhjendust kasutatakse valimatult, olenemata kohast. Selleks, et tasakaalustatult arendada Tallinna linnapiirkonda, oleks vaja hoopis tihedamat koostööd linna ja naabervaldade vahel, sealjuures ka selleks, et kokku leppida, kus ja mis ulatuses elamuehitust ja sellega kaasnevaid teenuseid, sh avalik transport, arendada. Niikaua kui naabervaldade ja Tallinna vahel koostööd pole, toimubki vaid arutu ja kõigile kahjulik võistlus. Väidetakse, et ilma elamuid ehitamata ei teki alale ka vajalikku teenindust. Sama põhjendust kasutati muide ka Pirita endise rannahoone puhul. Tulemus on kõigile näha – Pirita kunagises kaunis rannahoones on korterid, kuid tänapäevasel tasemel rannateenindus puudub rannas täielikult. Tegeliku arenduse põhjuse on välja öelnud TOPi omanikud ise – elamuehitusest saadud raha soovitakse kasutada sadama arendamiseks. Seega- TOPi mitte just kõige edukamast majandustegevusest tingitud finantsauke soovitakse elamuehitusest saadava rahaga lappida. Kui kõik argumendid otsa saavad, siis öeldakse – egoistid olete, ise elate Pirital, aga uusi elanike sinna enam lubada ei taha. Pirita seltside koostöökoja liikmed kindlasti nii ei mõtle. Meie soov on kogu linna huvides säilitada ja arendada Pirita piirkonna keskkonna- ja kultuuriväärtusi, just seetõttu oleme me korduvalt teinud ettepaneku luua Pirita-Kadrioru piirkonnas Tallinna linna rahvuspark. Mida Tallinn tegelikult vajab? Pirita linnaosa on kõigi Tallinna elanike ja ka linna külaliste puhkepiirkond, see on üks Pirita põhifunktsioon ning planeeringutega tuleb ette valmistada linnaosa suutlikkus seda funktsiooni kaasaegsel moel täita. Seetõttu tuleb vältida potensiaalsetele puhkeväärtusega aladele elamute või muude suuremahuliste hoonete kavandamist. Ette tuleb näha puhkevõimaluste edasine mitmekesistamine ning seni passiivses kasutuses olevate, puhkuseks sobilike alade kordategemine ja puhkeotstarbel kasutuselevõtt ning tuleb vältida nende alade ohverdamist kinnisvara-ärile. Linn on väga tänuväärselt arendanud kesklinna ja Pirita vahelist rannaala.
Avame Tallinna merele! Juba aastaid on räägitud vajadusest avada Tallinn merele, merelinna merele avamine on teadaolevalt ka üks kultuuripealinna põhiidee. Kahjuks on see paljudel juhtudel tähendanud, et ehitame mereääre täis ja siis vaatame, kas mere ääres, kitsal rannapromenaadil liikujatele ka natuke ruumi jääb. TOP-ist linnapoole jääval alal võiks merele avamine visioonina tähendada täisväärtusliku pargi rajamist alale, rannapromenaadi pikendamist TOPini ning seal puhkevõimaluste ja teeninduse rajamist. TOP-ist linna poole jääv ala on aastaringselt lõpp-punkt kesklinna ja Pirita vahelisel rannapromenaadil jalutajatele, ratturitele, rulluisutajatele. Seal võiksid olla kohvikud koos suviste välikohvikutega ja varjulise haljastusega istumiskohti. Antud kohas peaks merele avamine tähendama ka seda, et Pirita piirkonna roheline võrgustik vähemalt ühes kohas ühendaks vahetult Pirita-Kloostrimetsa metsapargi ja mererannaga.
Muinsuskaitselised argumendid TOP on Eesti arhitektuuri üks tippteoseid ning meie spordiloos unikaalne objekt, mis on muinsuskaitse alla võetud. Korterelamute ehitamine TOPist linna poole moonutaks oluliselt TOPi algset planeeringuideed. Planeeritav hoonestus oleks vastuolus TOPi esialgse kompositsiooniga, kus hoonestuse pikka pikitelge on püütud tasakaalustada sellest väljaulatuvate tiibadega, mis samal ajal seovad kompleksi hästi ka jõe-suunaga. Võimalikud kortermajad varjaksid atraktiivse vaate olümpiakompleksile linna poolt ja muudavad oluliselt vaateid merelt. See kõik kahjustaks oluliselt sümbolväärtusega arhitektuuriteost ning oleks vastuolus muinsuskaitse põhimõtetega. Tallinna vanalinna muinsuskaitseala põhimäärusega peavad vaated vanalinnale olema võimalikult hästi avatud. Üheks piirkonnaks, kus põhimäärus peab vajalikuks vaadete avatuna hoidmist, on TOPi hoonetest linnapoole jääv ala. Vaadete avatuna hoidmine peaks tähendama mitte ainult seda, et vanalinn peab olema vaadeldav rannalt, vaid ennekõike seda, et Pirita teel liikujatele peaks vaade vanalinnale olema võimalikult ulatuslikult avatud.
Avaliku ja privaatse ruumi konflikt Eluruum on inimese kõige privaatsem koht. Reeglina soovitakse, et see privaatsus jätkuks ka välisruumis, mida ulatuslikumalt, seda parem. Privaatne välisruum peaaegu puudub kesklinna korterelamutel, veidi rohkem on seda Tallinna „mägedel“. Uuematel korterelamute aladel on küllalt tavaline, et elamu krunt piiratakse piirdega, et luua enam privaatset ruumi maja elanikele. Muidugi on olemas hulk inimesi, kes privaatset välisruumi ei vaja, nemad elavad tavaliselt kesklinnas. TOP-ist linna poole jääv ala on aga väljakujunenud avalik ruum, mille läbimõeldud arendamisel hakkaks seal liikuma palju inimesi. Avaliku ruumi ja elamuala kokkupanemine ei ole mugav ei tulevastele elanikele ega avaliku ruumi kasutajatele, põhjustades alal tugeva kasutusotstarbe konflikti, mida oleks mõistlik vältida.
|
Aktsiooni korraldajaPirita Seltside Koostöökoda |
Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.
Kommentaar lisatud: 27. detsember 2010 kell 21:44
Nüüd on ette võetud ka otse randa ehitamine. Linna räägib Tallinna merele avamisest, samas lubab seda põhjendamatult ja sobimatult sulgeda.
Parkimiseks pole niigi ruumi, siis nüüd lisada sinna piirkonda veel inimesi, kes hakkavad kõnniteedele parkima.
Linnapea Edgar Savisaar sõnul lubas riik väidetavalt sellele alale ehitada ja nüüd ei saavat firmat petta. Mida, kes ja kui palju lubas jäi segaseks.
Naljakas on see, et linnaelanike peedistamiseks ja nende eest info varjamiseks on linnavalitsusel piisavalt ressursse, kuid firmade ees on linnavalitsus jõuetu ja ei suuda esinada oma tööandjate (linnaelanike) huve.
Kommentaar lisatud: 28. detsember 2010 kell 11:44
Kommentaar lisatud: 28. detsember 2010 kell 15:38
Kommentaar lisatud: 28. detsember 2010 kell 15:45
Kommentaar lisatud: 29. detsember 2010 kell 09:26
Kommentaar lisatud: 13. aprill 2011 kell 20:49
Kommentaar lisatud: 29. detsember 2010 kell 14:05
Jääme väga ootama, et piirkonnas olevad vanad ja amortiseerunud ehitised ja (pooleldi) laohooned asendatakse värvikate ja huvitavat arhitektuuri kätkevate korterite, väikeste söögikohtade, ranna promenaadi ja väikelaevade (jahtide) sadamate ja paadikuurikestega. Oluline on ilusate kohtade võlu ära kasutada ja tuua siia elu koos inimestega ning praegune (pigem) tööstuslikku laadi hoonestus suunata linnapiiri taha.
Jääme ootama ilusaid maju ja arvustame loodavat arhitektuuri - mitte mõtet arhitektuuri luua.
Kommentaar lisatud: 30. detsember 2010 kell 14:23
Kommentaar lisatud: 03. jaanuar 2011 kell 19:23
Kommentaar lisatud: 19. jaanuar 2011 kell 12:44
Kommentaar lisatud: 26. jaanuar 2011 kell 15:43
Lisaks sportimisvõimaluste märgatavale halvenemisele suureneksid ka oluliselt viimsilaste kannatused. Igahommikused ummikud pikeneksid märgatavalt sest me räägime antud arenduse puhul juba autode hulgast mida mõõdetakse tuhandetes. Juurde on kavatsetud TOPi alale luua enam kui 1500 parkimiskohta.
Kommentaar lisatud: 26. jaanuar 2011 kell 18:10
Kommentaar lisatud: 28. jaanuar 2011 kell 14:24
Ka ei ole nõus väitega nagu plaanitaks "mere kinniehitamist". Minu mäletamist mööda on viimase planeeringu järgi plaanitud 2-4 korruselised kortermajad teeniduspidadega esimestel korrustel küljekuti mere suhtes ninga 40 meetriste vahedega. Nende vahelt avaneb piisav vaade kõigile, kes seda nautida soovivad. Samuiti on planeeritud majade ja mere vahele korralik lai mere promenaad, mis avatud kõigile. ei saa enam leppida sellise, juba 10 aastat kestnud veitamisega põhjendusega, roheala ja merevaade... Lobudik kummitöökoda aga seisab endiselt!
Kommentaar lisatud: 29. jaanuar 2011 kell 23:19
Kui tahad maju siis pane vastu. Mõni ei saanud aru siin ennist.
Kommentaar lisatud: 29. jaanuar 2011 kell 23:26
Kommentaar lisatud: 30. jaanuar 2011 kell 08:59
Kommentaar lisatud: 30. jaanuar 2011 kell 11:38
Enne kui toetate või olete vastu minge uurige ja vaadake ise planeeringut:
http://tpr.tallinn.ee/tpr/Start.aspx?PageName=Menetlus&MLiik=DP&MID=100880
Reaalselt on planeeringu järgi planeeritud alale milles petitsiooni algataja räägib 4 korter elamut ja alajaam.
Ülejäänud hooned ehitatakse Pirita TOP hoonete rägastikku mis on juba niisamagi kole nii, et hullemaks väga teha ei saa.
Ainukene asi mida mina nõuaksin selle planeeringu arenajalt on see, et kortereid ei saaks müüa ilma parkimiskohtadeta ja parkimiskoha hind peaks olema juba hinna sees. See välistaks selle, et mõni inimene kellel ei ole ressursse osta 100 000 krooist keldri parkimiskohta hakkaks tänavale parkima kindlasti sooviks ma näha, et TLPA jälgiks seda, et järgitaks nende endapoolt välja antud parkimis normative mis tähendab, et iga korteri kohta minimaalsel 2 parkimiskohta.
Ja kui leitakse ka mõni leidlikum arhitekt kui eskiisi tegija ei kaotaks Pirita elanikud midagi peale ummikus istumise aja.
Mina ei ole seotud arendusega olen lihtsalt Pirita elanik.
Kommentaar lisatud: 30. jaanuar 2011 kell 12:16
Ma saan aru, et tegemist on helesinise unistusega, aga see ei tähenda, et me seda juba eos torpedeerima peaksime. Alustaks piskustki. Kõnealusele alale sobiks avatud parkla (mitte mingi EuroP..sk), madalhaljastusega park ja välikohvikud.
Kommentaar lisatud: 30. jaanuar 2011 kell 12:25
Mis aga puudutab neid nelja maja, siis seda on liiga palju: Pirita teest mere poole ei tohiks ehitada midagi, mis kõrgem ühest korrusest.
Kommentaar lisatud: 31. jaanuar 2011 kell 08:56
Kommentaar lisatud: 31. jaanuar 2011 kell 09:18
Samas arvamus, et see pind paneb Pirita tee veel rohkem umbe on täiesti adekvaatne.
Olen olnud ise seotud TOP keskusega aastast nii 1983 ja leian, et sinna ehitamine ON
iga kohaliku elaniku mõnitamine.
Teiseks - see raha oleks PAREM kulutada TOP keskuse KAPITAALREMONTI. Keskus
on hea koha peal ning suudaks oma sportimise vajadustega teenindada kordades rohkem
inimesi kui seda hetkel tehakse. Seal on üks väga vähestest Olümpia mõõdus sisebassein
mis seisab - eriti päeviti kasutult. Viimasel ajal on sealt kadumas ise koolikohustuse ujumise
treeningud. Praeguse direktori - V.Uibo - tegevus viimase 3a jooksul aga näitab pigem soovi
hotell pankrotti lasta ja siis ehk "ühendada" selle elamuehitus projektiga.
Tallinn on ikkagi KÕIGI elanike ühisvara mitte Eediku või suvalise arendaja tagahoov kus siis
askeldatakse nii nagu TALLE kasulik mitte aga nii, et asi oleks hea ka elanikele.
Kommentaar lisatud: 01. veebruar 2011 kell 17:42
Kommentaar lisatud: 03. veebruar 2011 kell 10:23
Ebaselge mida nüüd klikkida. Klikin poolt, loodetavasti see läheb kodanike ühenduse seisukoha kasuks.
Kommentaar lisatud: 06. veebruar 2011 kell 17:28
Kommentaar lisatud: 06. veebruar 2011 kell 18:07
Loodan, et Tallinna linnavolinikud, ja kodanikuliikumised suudavad selle peatada. Loodan tõsiselt, et arukus ja
hoolivus võidab Tallinnas!
Kommentaar lisatud: 07. veebruar 2011 kell 09:55
Kommentaar lisatud: 10. veebruar 2011 kell 15:53
Pirita tee on niigi liiklustihe, mis siis, kui veel ca 1000 inimest lisanduks...Ei!
Kommentaar lisatud: 15. veebruar 2011 kell 13:21
Reeglina mujal Euroopas ( Pariis, Praha, Amsterdam jne.) seda ei kohta
Kommentaar lisatud: 16. veebruar 2011 kell 10:45
Kommentaar lisatud: 27. veebruar 2011 kell 10:09
Kommentaar lisatud: 31. märts 2011 kell 00:01
Kommentaar lisatud: 13. juuli 2011 kell 17:21
Kommentaar lisatud: 01. august 2011 kell 03:07
Kommentaar lisatud: 01. september 2011 kell 10:12
Kommentaar lisatud: 01. september 2011 kell 10:13
Kommentaar lisatud: 06. jaanuar 2012 kell 13:34
Kommentaar lisatud: 25. märts 2012 kell 18:34
Kommentaar lisatud: 15. august 2012 kell 22:46
1. korraldatud liiklust Pirita ja Linna vahel, see 1-realine autotee ei suuda kõiki neid autosid läbi lasta
2. Bussiliikluse tihendamist, buss 8 ja 38 käivad intervalliga 20-40 min
3. Lasteaia- ja koolikohti KÕIKIDELE Pirita, Mähe ja Merivälja lastele
Kommentaar lisatud: 22. märts 2013 kell 21:24
Kommentaar lisatud: 22. aprill 2013 kell 11:27
Kommentaar lisatud: 22. aprill 2013 kell 11:25
Kommentaar lisatud: 22. aprill 2013 kell 11:29
Ebamugavalt on tehtud hääletussüsteem. Ehk siis olen Ehitiste poolt.
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2013 kell 16:29
Kommentaar lisatud: 07. november 2013 kell 10:17
Kommentaar lisatud: 12. november 2013 kell 23:56
Kommentaar lisatud: 06. jaanuar 2014 kell 14:38
ELMAR 06. jaanuar 2014
Kommentaar lisatud: 12. veebruar 2014 kell 22:56
Kommentaar lisatud: 02. juuni 2014 kell 20:42
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2014 kell 00:52