EI uuele liiklusseaduse muudatusele...

Uue liiklusseaduse täiendusega kavatseb riik karistada selle eest, kui lapsed ja teised juhtimisõiguseta isikud eramaal või mujal avalikule liiklusele mitte mõeldud kohas tsiklil või mõnel muul mootorsõidukil sõitmist harjutavad.

Avalikkusele antav põhjendus liiklusseaduse täiendamiseks on taas kord pealtnäha kaunis: uus seadus ei luba politseil lõpetada mõnel haljasalal või pargis toimuvat sõitmist, sest liiklusseadus kehtib vaid Eesti teedel ja tänavatel. Seadusetäiendus annab politseile selle õiguse.

Asja sisu on tegelikult hoopis karmim. Sisuliselt annab see politseile õiguse valimatult igal pool – põldudel, metsajalgradadel ja mujal – kontrollida mis tahes mootorsõiduki juhi joovet, juhtimisõiguse olemasolu ning rikkumise puhul määrata kopsakaid rahatrahve.

Sel esmaspäeval liiklusseaduse muudatusse lisatud ettepanek võib teoorias tuua kaasa maarahva massilise karistamise, kardavad õigusasjatundjatest skeptikud.

Üks Eesti tunnustatumaid liiklusjuriste, pikka aega politseis töötanud Indrek Sirk on skeptikutega ühel nõul. «Kustkohast meil uued Markko Märtinid või Urmo Aavad siis tulevad, kui nad kuskil harjutada ei saa?» küsib ta.

Sirgi sõnul on vale väita, et 12-aastane poiss, kes läheb krossitsikliga oma kodumaja taha põllule kätt harjutama, osaleb liikluses ja võib sellega teisi ohustada. «See ju ei ole liiklus,» räägib jurist. «Siin tuleb seadusandjal selge piir vahele tõmmata.»

Sellele, et korrakaitsjail oleks õigus minna põllumaale või metsarajale seal sõitvate isikute alkohoolset joovet kontrollima, Sirk vastu ei vaidle.

«Ei loe, kas inimene sõidab maanteel või selle kõrval. Purjuspäi rooli istuda ei tohiks ja see on igal pool nii,» räägib ta.

«Kuid see juhtimisõiguse nõue on kindlasti asja hullem pool. Sest sisuliselt on riik valmis hakkama karistama inimesi, kellel ei olegi võimalik teinekord muudmoodi tööd teha kui traktoriga maad künda. See eesmärk jääb mulle arusaamatuks,» ütleb Sirk.

Politsei- ja piirivalveamet jäi detsembri keskel lugemisele tulevat liiklusseaduse muudatust kommenteerides reserveerituks.

Ühend­asutusest eilse tööpäeva lõpuks laekunud pressiteenistuse vastus küsimusele, kuidas nad tekkivat olukorda kasutada kavatsevad, ei sisalda sisulisi lahendusi võimalikele olukordadele.

Korrakaitsjate väitel võiks seadusandja (riik – toim) põhjendatud vajaduse korral luua noorsportlaste treenimiseks sellekohase erisätte.

«Liiklusohutuse kaks kõige olulisemat põhimõtet on, et juhil peavad olema konkreetse sõiduki juhtimiseks vajalikud oskused ja teadmised ning et ta ei tohi olla joobes. Kõigi inimeste elu ja tervise huvides on nende põhimõtete järgimine igal ajal ja igal pool,» seisab politsei vastuses.

«Liiklusjärelevalvet teostab politsei siiski avalikel teedel ning eravalduses inimese tegevusse sekkumiseks peab olema reaalne kõrgendatud oht inimese elule ja tervisele. Põllul kartulivagusid lahti ajav joobes traktorist on kahtlemata ohuks nii endale kui ka kartulivõtjatele,» leiavad korrakaitsjad.

Olukorrad, mille seadusetäiendus karistatavaks muudab

• Sisuliselt lõpetab liiklusseaduse täiendus kehtima hakates päevapealt olukorra, kus motokrossi- või autokrossikarjäärist unistavad lapsed oma kodumaja tagusel maalapil isa käe all harjutada saavad. Sest väikesel lapsel või noorel motokrossihuvilisel puudub selleks nõutav juhiluba ja seaduse järgi tuleb politseil selle eest karistada.

• Politseil tekib õigus kontrollida omal äranägemisel maalappi kündvat traktoristi ja teha talle kopsakas trahv, kui selgub, et inimesel puudub vastava kategooria juhiluba või veelgi enam – ta on alkoholi tarvitamise nähtudega või jääknähtudega. Ehk – inimene, kellel on näiteks eelmisest õhtust alkoholi tarvitamise jääknähud ja pelgalt B-kategooria juhiluba, ei tohi oma koduaias traktorirooli istuda ja aiamaad kündma hakata. Võimalik karistus võib ulatuda viiekohalise summani, eelneva analoogse karistuse olemasolul koguni kriminaalkaristuseni välja.

• Seadusemuudatus teeb lõpu ka ATVdega metsas sõitmisele. Enamikul inimestel pole ette näidata A-kategooria juhiluba, mis on juba praegu ATV juhtimisel nõutav. Kui seni laienes see kontrollimise võimalus teedele ja tänavatele, siis seadusemuudatus annab politseile ATV-juhi peatamiseks õiguse ka metsas. Kõige rohkem mõjutab see ilmselt turismiettevõtteid, kes oma klientidele ATV-matka võimalust pakuvad.

Allikas : Postimees
Autor : Risto Berendson

Tavakodanikuna tekkib küsimus ja milleks sellist eelnõud vaja on, kui selle niiöelda "kontrolli õiguse" saaks vabalt kirjutada sisse seadusesse ka vaid riigi või kohaliku omavalitsuse haldusalas oleval maal kontrolliõiguse sätestamisega...?

allkirjade kogumine on lõppenud

26.11.2010 00:00 kuni 18.02.2011 23:59

866 häält

8%


Aktsiooni korraldaja

Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.

Jaak:
Liiklusseaduse muudatus
Vasta!
Sirli: igatahes
Kui on ikka eramaa siis ei ole mingit õigust tulla politseil sinna kontrollima,
kui on minu valdus siis vastutan mina kui omanik selle eest mis seal toimub
ja riigirahakotti täitma sinna ei tule.karmistada võiks hoopis liikluses purjuspäi
sõitmise või kiiruse ületamise eest saadavaid trahve.Sellest saan ma aru et
on ohtlikud nii enda kui teiste tervisele.ahjaa kas mitte ei ole see seadusega
vastuolus et kui politsei tuleb eramaale peab olema prokuröri sanktsioon kaasas
või kuidas.?
Taavi:
eramaal võiks ikka sõita!
Vasta!
Jaak: Jaak
Ega need asjad ikka nii lihtsalt käi, et tuleme eramaale kontrollima!
Selleks peab olema prokuröri sanktsioon või kohtu määrus või ... peab oma valdusi kaitsma sissetungijate eest!
Andres: Andres
Kas me tõesti elame sellises riigis nagu Banaanias?
Vasta!
via: via
Täielik Gonduras sellest riigist saamas.....
Vasta!
Viljar: ei uuele liiklsuseadusele!
Ei see ei ole üldse hea kui selline jura vastu võetakse!kas tõesti ei ole võimalik eesti riiki rikastada muud moodi kui riigi eelarve kogumine lükata politsei kraesse ja sellega pm kiusata tavakodanike!!!:S
Vasta!
Sven:
Poolt kindlasti, Mõned kes näiteks autolube teevad, ja rahad on makstud, peab uuesti mingi maltsa hakkama õppima ümber, see nagu veits nõme võijaa, ja oma hoovis võiks ikka mingi 12a. grossikaga ringi paarutada,
Vasta!
Kennet:
põhimõtteliselt pole see siis ju enam eramaa kui nad tahavad sinu tegevust seal piirata
lollus minuarust
Vasta!
Peeter: Neetud SPÄM
Oleks muidugi väga tore, kui neid vastaseid kes oma hääle annavad, reaalselt oleks ka nii palju kui numbrid näitavad kuid kahjuks on tegu kellegi pahatahtliku spämmiga ja seega on väga paljud hääled kahjuks kehtetud...
Vasta!
Heinrich: Heinrich
Lähed autokooli aga eelnevalt pole autoga kordagi sõitnud, vähe tõenäoline, et sõidueksami sooritad, isegi kui sooritad siis läbi raskuste, samuti tühjeneb ka rahakott massiivselt.
Vasta!
Chris:
No ja siis imestadakse miks noored joovad, midagi teha ei või ju..
Vasta!
Risto: Risto
Vaadates kui palju sinikuubede seas huperaktiivseid "kukekesi" on, tundub , et seadus tahetaks luua trahvipunktide võimaldamiseks(et riigikassa tehtav "norm" ikka täis tuleks)
Täiesti asjatundmatu ja ARULAGE muudatus..
Vasta!
Sander:
Niisiis. Kus saavad harjutada siis kätt inimesed kelle pole lube ja sõidukogemusi eriti. Ikka Eramaal. Muidu kui ei tohi sõita lähed autokooli ja seal sõidad esimest korda, kõigepealt hakkad kohalt minekut ära õppima. Täiesti apsurdne värk. Eramaa on eramaa. Politseil ei ole sinna asja. Seal võid teha mis tahad.
Vasta!
Peeter: Neetud SPÄM
Siinkohal tahaksin "Tänada" inimest IP aadressiga 90.190.243.230 Ma saan aru, et see on maru naljakas jne et mõnede minutitega on erinevatel päevadel antud kokku 6750 kehtetut häält aga neist ei ole selle ürituse raames mitte mingisugust kasu nii, et osta omale elu...
Vasta!
Marika: Marika
täielikult olen vastu, kui see seadus peaks vastu võetama!
Vasta!
Argo: Claabu
Sander: Eramaa on eramaa. Politseil ei ole sinna asja. Seal võid teha mis tahad.

Ega ikka ole küll. Eraamaal ei tohi sa inimest tappa või loomi piinata. Teisele inimesele kuuluvat vara kahjustada, ( ntk naabri eramaal.). Küsimus - mis on eramaa. Kas see maa kuulub sinule või riigile. Maa nn omanik on tegelikult selle maa rentnik riigi käest, sest omanik ei peaks oma asja eest maksma vaid maamaks võiks sõnastatult ümber nimetada kasutusmaksuks. Maa omanikule on antud maad kasutada riigi poolt. Temale on ekstra priviligeeritud õigused, mis teistele ei kehti. Seega on ta meie mõistes maa omanik. Aga kas ta ikka on. Kas ta saab selle lihtsalt minema viia või seal sellisei töid teha, milleks on vaja riigilt või KOV'ilt luba küsida või kooskõlastada. Kui sügavale kuulub see maatükk temale. Maavarad on riigi omad. Kas muld on maavara või mitte. Kas kivid selles on maavarad või mitte. Seega on maa omanikuks riik, kuid mingi osa eest ( maamaks) saab sellele maatükile privilegeegid teatud inimene või jur. isik. Kuidas saab keelata naaber mul riigis selle territooriumil keelata, kui meil on võrdsed õigused. Ei saagi. Selleks peab ta saama riigi pool kaitse läbi maksude.
Vasta!
Argo: Claabu.
Ei saa aru kas punane on eelnõu ja seaduse vastu või on see petitsiooni vastu. Võik ikka selgemini välja tuua, kuna siin on ka rohelist vajutanud need, kes on ikka seaduse vastu. Ma ise ka vajutasin, kuna mõtlesin, et roheline on petitsiooni poolt aga tegelikult paistab, et see on seaduse poolt. Selgitada vaja.
Vasta!
Kalev: Kalev
Tõsine möödapanek kui selline seadus sellisel kujul vastuvõetakse. Tahtmatult tekib pähe mõte, kas tõesti on riigi eesmärk ka põllul töötavatelt noortelt traktoriroolikeerajatelt RAHA kätte saada. Siiani ei ulatunud föönihoidjate võim erapõllule. Nüüd siis antakse seaduse jõud kohale trampivale mundrikandjale kes siis kibedal heinaajal kui kogu talu rahvas põllul on rahulikult trahve kirjutada. kahjuks mingit muud eesmärki ma sellel seadusel ei näe. Loomulikult käib selliste seaduseloojate häma ei millestki muust "ohutusest". Selle sõna taha saab peita end ju alati. Sedapuhku aga on selgelt liiale mindud.
Vasta!
Tõnu: täpsustus
Eramaal sõitmise õigust peaks olema siiski võimalik maaomanikul reguleerida. S.t. väljaspool teid tohib eramaal sõita vaid maaomaniku loal ja seal võib politsei ka kontrollida - nt loa olemasolu.Maaomaniku pereliikmetel piisab suulisest loast. Turismiettevõtete puhul on aga kindlasti vajakirjalikku luba turismiettevõttele, et selle ATV-d võiksid _kellegi teise_ eramaal sõita. S.t. politsei peab kaitsma kohalikku kodanikku võimaliku võõra läbirändaja omavoli eest. Igameheõigus ei saa laieneda mootorsõidukiga mööda eramaad hullamisele. Selle kontroll sobib liiklusseadusesse küll.
Samuti peab politsei tagama inimese kaitstuse tema enda eest - s.t. joobe kontrolli õiguse ka eramaal sõitjale. Lubade olemasolu seevastu pole isiku ohutuse allikaks teedeta maastikul sõitmisel - puudub võimalus märkamatuks ohtliku kiiruse saavutamiseks.
Vasta!
mati: Mati
Muidugi olen sellise lolli seaduse vastu. 200% ja rohkem. Aga kuidas kuradi pärast seda allkirja anda ???
Ainult seda õpetatakse, kuidas ise petitsiooni koostada.
Vasta!
Peeter: Matile
Tere,

Vajutage lihtsalt "Allkirjasta" ja edasi palutakse oma isik kinnitada kas läbi ID kaardi või läbi E-posti aadressi mis tuleb hiljem oma postkastist kinnitada ja tehtud ta ongi..
Vasta!
Meelis: Lollust vatu tuleb võidelda
Meie riigis on kordades hullemaid probleeme, kui heinamaal traktorit juhtiv pubekas. Reeglina teavad vanemad väga hästi, palju nad oma last usaldavad. Pigem on kontroll range. Keegi ei tahaks kaotada last oma lolluse tõttu. Lollide vastu ei aita ka ülikarm seadus.
Noortes on vaja varakult tekitada tööharjumus. Ideaalne on seda teha läbi huvitava tegevuse. Poiste puhul on selleks tehnika. Pigem on võimalus tehnikaga tegeleda stiimuliks. Palju hullem, kui küla bussipeatuses hängimine ja suitsetamine.
Minupärast võib sinna seadusesse sisse kirjutada omaniku vastutuse. Kui annad pubekale ilma ettevalmistuseta kätte 700 kuubikulise ATV ja ässitad gaasi põhja keerama, siis pigem trahvigu kuritegeliku hooletuse eest. Kahjuks iseneb sellist laadi hooletust rohkem kui vaja.
Oma koduse tehnika korrashoiu eest vastutab ikkagi omanik. Nõuda iga tehnikaühiku liigutamiseks lube ja perfektset ülevaatuse läbimist võib ainult lausloll ja elukauge inimene. Tegemist oleks juuksekarva lõhki ajamisega.
Vaadates viimase aja seadusloomet jääb mulje, et tegu on pigem kergelt seaduspärase lolluste juurutamisega. Tark inimene vabatahtlikult lollusi kaasa ei tee ja tekib võimalus rigikassat täita.
Vasta!
Ivo: Ivo
kindlasti ei kõlba selline seadus kuhugi.Ka ise õppisin enne päris liiklust algtõed selgeks .
Ka maal traktori roolis sai oldud .Tehnika inimestele ja sportlastele on see surmahoop .Mille eest ??? Lisaks tuleks ka mootorsõiduki tehno teema uuesti läbi vaadata.See on ikka veel NSVL tasemel !
Milleks kiusatakse neid keda huvitab tehnikasport. MILLEKS ?
Vasta!
Kelly:
jabur
Vasta!
Ahto: muudatus
kas need kes poolt on on uut liiklusseadust üldse lugenud?
Vasta!
Alo: Alo
Milleks sellist asja üldse vaja on, mis oli viga senisel seaduse, mida ka ei suudetud kontrollida?
Nüüd saavad kohalikud kontstaablid tulla eramaale lehte lehvitama... On ikka rahaahned küll.
Vasta!
Tanel: Misasi sunnib meie ametnikke selliseid idiootsusi genereerima???
Klikkasin rohelise"poolt" peal kuna loogika järgi olen nõus petitsiooniga-Ei uuele liiklusseaduse muudatusele.
Samas jah-see asi on siin veits segaseks jäetud.
Olen ise kasvanud tehnikat näppides.Autosõidu sain selgeks 7 aastaselt tädi kõrval külavaheteedel.Poiss mul ka hirmus tehnikahuviline.Seega olen viimase veretilgane vastu sellistele lollustele,mida suvatsetakse seadusteks nimetada.
Vasta!
Steven:
Täiesti ajuvaba,mitte mingit privvatsust enam pole,ei saa tegeleda enam oma hobi ega mitte millegiga,millel mootor peal,varsti ei tohi muruniidukiga ka enam muru niita,politsei tohib tulla sinuk kodu ja sind trahvida kui lükkad muruniidukit,kui õlle näpuvahel on palava päevaga!!! miks ei või jääda nii nagu praegu on,politsei saab hetkel niigi hakkama aint sellega,et teha trahvi tõkiskingadepuudumise tõttu või kiirusületamine,ja puhumapanemine on neil loomulikult hästi selge, kui lihtinimesel neilt abi vaja on,siis seda nad pole kunagi saanud,pigem tuleb igasugust kontakti välitada ja kasulikum on politseist maarahval eemale hoida!!! Ja nüüd järsku võib politsei sulle hoovi tulla ja oma volitseda? Mis nali se on? Jääge oma liistude juurde ja istuge liikluses,teid pole vaja metsa ja põldudele,selleks on teised inimesed! Aitähh
Vasta!
Jüri: Mihkel
Eramaa võiks ikka vabaks jääda
Vasta!
Margus: Margus
Ei ja veelkord ei.
Sellised idiootsed seadused tuleb juba eos maha matta.Kust üldse tulevad nii rumalad mõtted riigikogulaste pähe.
NB.palun tehke küsimus üheselt arusaadavaks,et kõik ikka õige hääle annaksid
Vasta!
Mihkel: Mihkel
Paras jama on see. Mul on hetkel rm-z 250, olen sõitnud juba 3-4 aastat hobitasemel, vaikselt ka võistlustel. Ja ausalt öeldes ma ei tahagi A-kat-i, sest siis tuleb äkki mingi "lollakas" mõte pähe, et bike-i osta(sry baigimehed, nagu öeldakse "igaüks jäägu oma liistude juurde":)
Pole vist muud teha, peab tsikli maha müüma ja mingi kiire/vihane auto osta, millega end surnuks sõita....
Vasta!
Mergo:
Idiootne Tegevus.
Vasta!
Juhan: Ei, Ei, ei
No isegi olen traktori roolis õppinud sõitmist ning seda on teinud ka mu vennad ja õed. Mu õetütar kes on alles 13 aastane saab ka oma esimesed sõidutunnid põllu peal kätte, sest seal ei pea muretsema kui natuke käest ära läheb oskamatuse tõttu. Viimasel ajal vistakse riigikogu ette aina uusi seadusi mis on mõeldud ainult riigiisade kukru täitmiseks. Iga natukese maa tagant on kas fööniga sinine mehike või siis kaamera kes sind väiksema eksimise eest pildistab. Aina maksa ja maksa. Selle seaduse jõustudes võetakse isegi viimane sent taskust ära ning tööl käi või hobusega (küll sellegi vastu rohtu leitakse).
Rauno: Politseiriik?
Ei tea mis need ATV matkade korraldajad siis tegema hakkavad. No kurat! Mis see teiste asi on mis ma oma maa peal teen. Kah mul demokraatlik riik, ei tea tõesti, miks asisemad mehed/naised välismaale kolivad. Valitsus tegeleb mõttetute seduste loomisega ja inimeste otseses mõttes tagakiusamisega.
Vasta!
Oliver: Ei
See liiklusseadus olek minu meelest täiseti mõtetu. Paraku siis ei saaks noored motohuvilised end treenida ja paljud motospordi alad oleks meie Eestis väljasuremis ohus !
Vasta!
Spammer: Peetrile ning neile, kellele pakuvad huvi tühistatud hääled
Jah, paneb küll veidi muigama kui minusugune 16-aaastane sellise lihtlabase teoga hakkama saab. Marunaljakas ta just pole, kui keegi veebilehe koodi disainis vea teeb ja unustab kirjutada koodijupi, mis enne verifitseeriva emaili saatmist kontrollib, kas registreerub ikka inimene.

Ei, ma pole oma teo üle uhke, kuid kahjuks ei saa ka aru mõttest, et peaksin omale elu ostma. Palun argumenteerige ennast ning näidake oma intelligentsi, kui palju seda ka poleks.

Peeter, olete Te juhuslikult üks selle veebisaidi loojatest? Kui jah, arutage tõsiselt CAPTCHA implementeerimist oma süsteemi. Aitab spämmi vastu alati.

Minu huvi pole seotud üksnes selle petitsiooniga. Minu asemel oleks võinud olla mõni suvaline islami isehakanud häkker, kes ~7000 kirja asemel oleks endale saatnud miljoneid, süsteemi kokku jooksutanud või hullematki.

Kui minuga kontakti on vaja siis: petitsioonspam@gmail.com. Registreerusin taas valenime all, vale IP-ga nagu eelminegi kord. Ei soovita levitada seda IP aadressi mis Teie postituses, Peeter, sest see on mingi suvalise inimese IP aadress, kes asjasse kindlasti seotud pole. Kui keegi end praegu ära tunneb siis aitäh sulle, anonüümne proxy.

Olen muudatuse vastu.
Vasta!
Peeter: Spämmerile
Positiivne vähemalt seegi, et keegi julgeb oma tegude eest vastutuse võtta avalikult kah... (On see siis konkreetselt see inimene või mitte ei ole kindel) Mina kui teenuse kasutaja ei ole teenusepakkujaga kuidagi seotud seega mulle mingi koodijupi edastamine on ebaoluline - seda on mõtet edastada teenusepakkujale, kui olete leidnud mingi vea. Ma arvan, et oma teooria katsetamiseks oleks piisanud ka mingist 100 st häälest või kuidas? Kuna teenusepakkuja poolne lahendus "võlts" häälte eemaldamiseks oli minul need käsitsi maha kustutada ükshaaval siis ehk saate isegi aru kui tüütu see minu jaoks oli ja mina hindan oma aega seega mul ei ole vaja sellise jamaga tegeleda ma arvan. Seega siit soe soovitus edaspidiseks - kui mingeid buge avastatakse siis pakkuge lahendust neilel kes seal miskit muuta saavad ja ärge tüüdake selle jamaga neid kes sellega seotud pole...
Vasta!
Härmo: ...
mõttetuuuu
Vasta!
Kaur: kaur
Tore , väiksed lapsed ei tohi siis enam vembutembumaal ka sõita atv-dega ja näiteks paljudel rallisõjatel puuduvad load . No siis oleks nende sõit ka sõidetud
Vasta!
Meelis: Meelis Gross
Mõni üksik punkt on loogiline. Ülejäänud on inimõiguste vastane!
Vasta!
Indrek:
Mingu olgu omaette
Vasta!