EI uuele liiklusseaduse muudatusele...
Uue liiklusseaduse täiendusega kavatseb riik karistada selle eest, kui lapsed ja teised juhtimisõiguseta isikud eramaal või mujal avalikule liiklusele mitte mõeldud kohas tsiklil või mõnel muul mootorsõidukil sõitmist harjutavad.
Avalikkusele antav põhjendus liiklusseaduse täiendamiseks on taas kord pealtnäha kaunis: uus seadus ei luba politseil lõpetada mõnel haljasalal või pargis toimuvat sõitmist, sest liiklusseadus kehtib vaid Eesti teedel ja tänavatel. Seadusetäiendus annab politseile selle õiguse.
Asja sisu on tegelikult hoopis karmim. Sisuliselt annab see politseile õiguse valimatult igal pool – põldudel, metsajalgradadel ja mujal – kontrollida mis tahes mootorsõiduki juhi joovet, juhtimisõiguse olemasolu ning rikkumise puhul määrata kopsakaid rahatrahve.
Sel esmaspäeval liiklusseaduse muudatusse lisatud ettepanek võib teoorias tuua kaasa maarahva massilise karistamise, kardavad õigusasjatundjatest skeptikud.
Üks Eesti tunnustatumaid liiklusjuriste, pikka aega politseis töötanud Indrek Sirk on skeptikutega ühel nõul. «Kustkohast meil uued Markko Märtinid või Urmo Aavad siis tulevad, kui nad kuskil harjutada ei saa?» küsib ta.
Sirgi sõnul on vale väita, et 12-aastane poiss, kes läheb krossitsikliga oma kodumaja taha põllule kätt harjutama, osaleb liikluses ja võib sellega teisi ohustada. «See ju ei ole liiklus,» räägib jurist. «Siin tuleb seadusandjal selge piir vahele tõmmata.»
Sellele, et korrakaitsjail oleks õigus minna põllumaale või metsarajale seal sõitvate isikute alkohoolset joovet kontrollima, Sirk vastu ei vaidle.
«Ei loe, kas inimene sõidab maanteel või selle kõrval. Purjuspäi rooli istuda ei tohiks ja see on igal pool nii,» räägib ta.
«Kuid see juhtimisõiguse nõue on kindlasti asja hullem pool. Sest sisuliselt on riik valmis hakkama karistama inimesi, kellel ei olegi võimalik teinekord muudmoodi tööd teha kui traktoriga maad künda. See eesmärk jääb mulle arusaamatuks,» ütleb Sirk.
Politsei- ja piirivalveamet jäi detsembri keskel lugemisele tulevat liiklusseaduse muudatust kommenteerides reserveerituks.
Ühendasutusest eilse tööpäeva lõpuks laekunud pressiteenistuse vastus küsimusele, kuidas nad tekkivat olukorda kasutada kavatsevad, ei sisalda sisulisi lahendusi võimalikele olukordadele.
Korrakaitsjate väitel võiks seadusandja (riik – toim) põhjendatud vajaduse korral luua noorsportlaste treenimiseks sellekohase erisätte.
«Liiklusohutuse kaks kõige olulisemat põhimõtet on, et juhil peavad olema konkreetse sõiduki juhtimiseks vajalikud oskused ja teadmised ning et ta ei tohi olla joobes. Kõigi inimeste elu ja tervise huvides on nende põhimõtete järgimine igal ajal ja igal pool,» seisab politsei vastuses.
«Liiklusjärelevalvet teostab politsei siiski avalikel teedel ning eravalduses inimese tegevusse sekkumiseks peab olema reaalne kõrgendatud oht inimese elule ja tervisele. Põllul kartulivagusid lahti ajav joobes traktorist on kahtlemata ohuks nii endale kui ka kartulivõtjatele,» leiavad korrakaitsjad.
Olukorrad, mille seadusetäiendus karistatavaks muudab
• Sisuliselt lõpetab liiklusseaduse täiendus kehtima hakates päevapealt olukorra, kus motokrossi- või autokrossikarjäärist unistavad lapsed oma kodumaja tagusel maalapil isa käe all harjutada saavad. Sest väikesel lapsel või noorel motokrossihuvilisel puudub selleks nõutav juhiluba ja seaduse järgi tuleb politseil selle eest karistada.
• Politseil tekib õigus kontrollida omal äranägemisel maalappi kündvat traktoristi ja teha talle kopsakas trahv, kui selgub, et inimesel puudub vastava kategooria juhiluba või veelgi enam – ta on alkoholi tarvitamise nähtudega või jääknähtudega. Ehk – inimene, kellel on näiteks eelmisest õhtust alkoholi tarvitamise jääknähud ja pelgalt B-kategooria juhiluba, ei tohi oma koduaias traktorirooli istuda ja aiamaad kündma hakata. Võimalik karistus võib ulatuda viiekohalise summani, eelneva analoogse karistuse olemasolul koguni kriminaalkaristuseni välja.
• Seadusemuudatus teeb lõpu ka ATVdega metsas sõitmisele. Enamikul inimestel pole ette näidata A-kategooria juhiluba, mis on juba praegu ATV juhtimisel nõutav. Kui seni laienes see kontrollimise võimalus teedele ja tänavatele, siis seadusemuudatus annab politseile ATV-juhi peatamiseks õiguse ka metsas. Kõige rohkem mõjutab see ilmselt turismiettevõtteid, kes oma klientidele ATV-matka võimalust pakuvad.
Allikas : Postimees
Autor : Risto Berendson
Tavakodanikuna tekkib küsimus ja milleks sellist eelnõud vaja on, kui selle niiöelda "kontrolli õiguse" saaks vabalt kirjutada sisse seadusesse ka vaid riigi või kohaliku omavalitsuse haldusalas oleval maal kontrolliõiguse sätestamisega...?
|
allkirjade kogumine on lõppenud 26.11.2010 00:00 kuni 18.02.2011 23:59
866 häält
|
Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.
Kommentaar lisatud: 29. november 2010 kell 17:26
Kommentaar lisatud: 30. november 2010 kell 11:29
kui on minu valdus siis vastutan mina kui omanik selle eest mis seal toimub
ja riigirahakotti täitma sinna ei tule.karmistada võiks hoopis liikluses purjuspäi
sõitmise või kiiruse ületamise eest saadavaid trahve.Sellest saan ma aru et
on ohtlikud nii enda kui teiste tervisele.ahjaa kas mitte ei ole see seadusega
vastuolus et kui politsei tuleb eramaale peab olema prokuröri sanktsioon kaasas
või kuidas.?
Kommentaar lisatud: 29. november 2010 kell 20:56
Kommentaar lisatud: 07. detsember 2010 kell 22:58
Selleks peab olema prokuröri sanktsioon või kohtu määrus või ... peab oma valdusi kaitsma sissetungijate eest!
Kommentaar lisatud: 29. november 2010 kell 20:57
Kommentaar lisatud: 29. november 2010 kell 21:32
Kommentaar lisatud: 29. november 2010 kell 21:49
Kommentaar lisatud: 29. november 2010 kell 23:37
Kommentaar lisatud: 30. november 2010 kell 10:19
lollus minuarust
Kommentaar lisatud: 30. november 2010 kell 17:15
Kommentaar lisatud: 30. november 2010 kell 17:21
Kommentaar lisatud: 30. november 2010 kell 22:09
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2010 kell 03:33
Täiesti asjatundmatu ja ARULAGE muudatus..
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2010 kell 15:08
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2010 kell 17:29
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2010 kell 17:42
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2010 kell 18:03
Ega ikka ole küll. Eraamaal ei tohi sa inimest tappa või loomi piinata. Teisele inimesele kuuluvat vara kahjustada, ( ntk naabri eramaal.). Küsimus - mis on eramaa. Kas see maa kuulub sinule või riigile. Maa nn omanik on tegelikult selle maa rentnik riigi käest, sest omanik ei peaks oma asja eest maksma vaid maamaks võiks sõnastatult ümber nimetada kasutusmaksuks. Maa omanikule on antud maad kasutada riigi poolt. Temale on ekstra priviligeeritud õigused, mis teistele ei kehti. Seega on ta meie mõistes maa omanik. Aga kas ta ikka on. Kas ta saab selle lihtsalt minema viia või seal sellisei töid teha, milleks on vaja riigilt või KOV'ilt luba küsida või kooskõlastada. Kui sügavale kuulub see maatükk temale. Maavarad on riigi omad. Kas muld on maavara või mitte. Kas kivid selles on maavarad või mitte. Seega on maa omanikuks riik, kuid mingi osa eest ( maamaks) saab sellele maatükile privilegeegid teatud inimene või jur. isik. Kuidas saab keelata naaber mul riigis selle territooriumil keelata, kui meil on võrdsed õigused. Ei saagi. Selleks peab ta saama riigi pool kaitse läbi maksude.
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2010 kell 18:07
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2010 kell 18:30
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2010 kell 18:34
Samuti peab politsei tagama inimese kaitstuse tema enda eest - s.t. joobe kontrolli õiguse ka eramaal sõitjale. Lubade olemasolu seevastu pole isiku ohutuse allikaks teedeta maastikul sõitmisel - puudub võimalus märkamatuks ohtliku kiiruse saavutamiseks.
Kommentaar lisatud: 02. detsember 2010 kell 13:55
Ainult seda õpetatakse, kuidas ise petitsiooni koostada.
Kommentaar lisatud: 02. detsember 2010 kell 15:36
Vajutage lihtsalt "Allkirjasta" ja edasi palutakse oma isik kinnitada kas läbi ID kaardi või läbi E-posti aadressi mis tuleb hiljem oma postkastist kinnitada ja tehtud ta ongi..
Kommentaar lisatud: 02. detsember 2010 kell 17:46
Noortes on vaja varakult tekitada tööharjumus. Ideaalne on seda teha läbi huvitava tegevuse. Poiste puhul on selleks tehnika. Pigem on võimalus tehnikaga tegeleda stiimuliks. Palju hullem, kui küla bussipeatuses hängimine ja suitsetamine.
Minupärast võib sinna seadusesse sisse kirjutada omaniku vastutuse. Kui annad pubekale ilma ettevalmistuseta kätte 700 kuubikulise ATV ja ässitad gaasi põhja keerama, siis pigem trahvigu kuritegeliku hooletuse eest. Kahjuks iseneb sellist laadi hooletust rohkem kui vaja.
Oma koduse tehnika korrashoiu eest vastutab ikkagi omanik. Nõuda iga tehnikaühiku liigutamiseks lube ja perfektset ülevaatuse läbimist võib ainult lausloll ja elukauge inimene. Tegemist oleks juuksekarva lõhki ajamisega.
Vaadates viimase aja seadusloomet jääb mulje, et tegu on pigem kergelt seaduspärase lolluste juurutamisega. Tark inimene vabatahtlikult lollusi kaasa ei tee ja tekib võimalus rigikassat täita.
Kommentaar lisatud: 02. detsember 2010 kell 19:00
Ka maal traktori roolis sai oldud .Tehnika inimestele ja sportlastele on see surmahoop .Mille eest ??? Lisaks tuleks ka mootorsõiduki tehno teema uuesti läbi vaadata.See on ikka veel NSVL tasemel !
Milleks kiusatakse neid keda huvitab tehnikasport. MILLEKS ?
Kommentaar lisatud: 02. detsember 2010 kell 20:32
Kommentaar lisatud: 02. detsember 2010 kell 21:37
Kommentaar lisatud: 02. detsember 2010 kell 22:32
Nüüd saavad kohalikud kontstaablid tulla eramaale lehte lehvitama... On ikka rahaahned küll.
Kommentaar lisatud: 03. detsember 2010 kell 14:20
Samas jah-see asi on siin veits segaseks jäetud.
Olen ise kasvanud tehnikat näppides.Autosõidu sain selgeks 7 aastaselt tädi kõrval külavaheteedel.Poiss mul ka hirmus tehnikahuviline.Seega olen viimase veretilgane vastu sellistele lollustele,mida suvatsetakse seadusteks nimetada.
Kommentaar lisatud: 03. detsember 2010 kell 15:24
Kommentaar lisatud: 03. detsember 2010 kell 18:12
Kommentaar lisatud: 03. detsember 2010 kell 19:18
Sellised idiootsed seadused tuleb juba eos maha matta.Kust üldse tulevad nii rumalad mõtted riigikogulaste pähe.
NB.palun tehke küsimus üheselt arusaadavaks,et kõik ikka õige hääle annaksid
Kommentaar lisatud: 03. detsember 2010 kell 20:40
Pole vist muud teha, peab tsikli maha müüma ja mingi kiire/vihane auto osta, millega end surnuks sõita....
Kommentaar lisatud: 05. detsember 2010 kell 11:10
Kommentaar lisatud: 07. detsember 2010 kell 23:33
Kommentaar lisatud: 08. detsember 2010 kell 12:56
Kommentaar lisatud: 08. detsember 2010 kell 18:10
Kommentaar lisatud: 10. detsember 2010 kell 19:29
Ei, ma pole oma teo üle uhke, kuid kahjuks ei saa ka aru mõttest, et peaksin omale elu ostma. Palun argumenteerige ennast ning näidake oma intelligentsi, kui palju seda ka poleks.
Peeter, olete Te juhuslikult üks selle veebisaidi loojatest? Kui jah, arutage tõsiselt CAPTCHA implementeerimist oma süsteemi. Aitab spämmi vastu alati.
Minu huvi pole seotud üksnes selle petitsiooniga. Minu asemel oleks võinud olla mõni suvaline islami isehakanud häkker, kes ~7000 kirja asemel oleks endale saatnud miljoneid, süsteemi kokku jooksutanud või hullematki.
Kui minuga kontakti on vaja siis: petitsioonspam@gmail.com. Registreerusin taas valenime all, vale IP-ga nagu eelminegi kord. Ei soovita levitada seda IP aadressi mis Teie postituses, Peeter, sest see on mingi suvalise inimese IP aadress, kes asjasse kindlasti seotud pole. Kui keegi end praegu ära tunneb siis aitäh sulle, anonüümne proxy.
Olen muudatuse vastu.
Kommentaar lisatud: 17. detsember 2010 kell 10:11
Kommentaar lisatud: 23. detsember 2010 kell 00:30
Kommentaar lisatud: 27. detsember 2010 kell 23:05
Kommentaar lisatud: 11. veebruar 2011 kell 11:39
Kommentaar lisatud: 18. juuni 2013 kell 16:34