miks peaksid kõik need tulevased lapsed selle all kannatama, et nende vanemad on nii lollid, kes ainult Partei-lt raha oskavadki kerjata? Jube kahju ikka, et teiesugused varem ei sündinud kuna sotsialistide(kommunistide) "revolutsioon" jäi aastasse 1905 ja 1917
http://poliit.planet.ee
Marko: poolt
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 12:40
tõesti 19 euroga kuus..mida laps saab...pm mitte midagi...olgem ausad..
Mu lapse rohud juba maksavad 17 euri sentidega.Ja kui poes käia siis arve kippub ikka minema sinna 30 euroni.Nii et jah ega selle raha eest saa jah suurt midagi.Kahjuks.
poolt ,noo see oleks juba mõistlik summa ,lapsele või lastele ...19 e ei saa isegi kuu aeg süüa ,rääkimata mingit normaalset mänguasja lapsele .huviringid maksavad ka alates 25e ,nii.noo sellist summat vaevalt keegi jagama hakkab ,aga noo 50e oleks kah algus juba :)
Pensionäridel tõstetakse pidevalt pendsioni aga lapsed??? miks mutikesed on paremad kui lapsed. Kes on meie tulevik. Ma,ei arva et riik peab Minu last kasvatama aga kui on toetus olgu summa mitte mõnitamine.!!!!
Asi on selles, et mutikestel tõstetakse pensionit ,et nad ikka keskerakonna poolt valiksid . lapsed valida ei saa siis pole ka keskerakonnal kasu . Täpselt selline mulje jääb meie riigist, et tehtaks täpselt seda ikka millest meie kõrged ametnikud ikka endale kasu saaksid ja mugav magada oleks.
Krista: Poolt
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:55
muudkui räägitakse laste iibe tõstmisest nüüd siis võiks ka lastetoetust tõsta ;)
19.18 € 3aastasele lapsele kuus osta saaksin ainult ühe riide eseme ja kõik ! Eriti kui veel lapsed kasvavad ilma isata ! JA tööle minna ei ole võimalik ! Kust mujalt siis ikka abi saada kui enda riigilt ?
Kurb tõesti, ütleme nii ,et kui vähemalt ühe lapse toetus oleks 60€kuus oleks ära elatav küll, pluss tööraha sinna juurde!!!! Elaksime siis ka miinimumpalgaga ära kui lapstoetus tõuseks, muidugi üksik inimene elaks ilusti ära 320, aga kui sul lapsed siis kahjuks mitte. proovige ise, elada nii !!!!!
Selle raha eest mu imik saab endale mampersid ja põhimõtteliselt kõik ja suurem tüdruk vitamiinid ja peseis asjad ja see ongi kõik, aga riided ja söök ? ja ka huviringid ?
19eur ei saa lapsele midagi. Olgugi et see on vaid sümboolne toetus riigi poolt võiks see ikka suurem olla. Riigikogulased tõesti võib-olla ei näe seda kui naeruväärne see summa on. Nemad kõrgepalgalised ei saa aru kui raske on sellise toetusega hakkama saada ! 19 eur eest saad lapsele vaid pakk mähkmeid, aga laps vajab rohkem kui ainult mähkmeid : toit, rohud, riided jne. Lisaks lasteaiad kohamaks, aga no praegu ei saa isegi selles kindel olla, kuna oma lapsele koha saad lasteaeda. Mõni ema peab olema lapsega kauem kodus, tänu sellele et pole kohta. Emapalk on vaid 1.5 aastat ja siis kuidas peaks ema hakkama saama ? seepärast oleks vaja juba tõsta lapsetoetust.
19€ eest ei saa mu laps talveriideid selga, ei saa lasteaias käia rohkem kui nädal aega, ei saa külastada oma vanevanemaid, sest sinnasõit läheb maksma kaks korda rohkem (jah, ka nemad elavad Eestis) jne.
Me anname üsna palju ära oma tuludest riigile...riiklik kohustus rahva hüvanguks on sigitada järeltulijaid,kui kuidas ja mille eest nad suureks kasvatada pole riigi asi.Ja osade riigipiruka ampsajate suhtumine,et õige eestlane peabki soome, rootsi jne. kasutatud riietega lapsed üles kasvatama ja kõik juurikad ka ise kasvatama( tore kui asfaldit varsti kündma hakatakse onju) näitab nii mõndagi negatiivset. Minu jaoks on see karjuv ebaõiglus. See ,et suurematesse peredesse ühiskond halvustavalt suhtub on riigi enda poolne ühiskonna kasvatus. Riik annab eeskuju, enamus rahvast jälgib seda. Eks sellepärast ongi meil väga palju lastetuid või 1-2 lapselisi perekondi, needki põgenevad välismaale.
kindlasti poolt, et lastetoetus peaks suurem olema, kui 19eur. 1 purk imikutoitu maksab juba 13+ eurot ja sellega tuleb heal juhul 2 nädalat välja. pluss veel igasugused muud kulud. Mähkmete hindadest pole mõtet rääkidagi.
19€ eest saad lapsele heal juhul kolm paari sokke,kui sedagi. 19€ aga tahavad et noored tõstaksid eesti iivet. keegi ei tahagi varsti lapsi sünnitada kuna see 19e on naeruväärne. Selle eest ei saa tappa kah mitte enam. Riik tahab lapsi aga ise ei tee selleks midagi et lapsi juurde tuleks.
Mõelge saksad natukese...
Jaanus: Igati normaalne ja kõigist võimalikest kõige tagasihoidlikum nõudmine
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:24
100 eurol on ligikaudu samasugune suhe sisemajanduse kogutoodangusse, nagu šveitslaste tingimusteta põhitulu eelnõus on alaealistele makstaval põhitulul.
Teisisõnu - šveitslaste idee järgi (mis läheb rahvahääletusele) peaks igale alaealisele makstama tingimusteta põhitulu 625 franki ehk 507,47 eurot kuus. Kui arvestame erinevusi SKT-s turuhindades inimese kohta, siis vastab sellele Eestis 106,58 eurot.
Igal juhul tasuks võimudel petitsiooni nõudmistele vastu tulla. Alternatiiv oleks nimelt nõudmine, et lastetoetuse ostujõud peaks Eesti hinnataseme juures olema kohe ja praegu sama suur kui Šveitsis 625 frangil ehl 507,46 eurol. See oleks siis 256,78 eurot kuus.
Infoks veel, et šveitslaste idee järgi oleks täiskasvanud inimese kodanikupalk 2500 franki kuus (korruta laste kodanikupalk neljaga)
No see 19 € on küll väga mõnitav ! Minu lapse lasteaia kohamaks on juba 40 € + 1,80€ söögiraha PÄEVA eest! Ta on mul allergik, rohte on ju vaja osta iga kahe-kolme kuu tagant !
Pisemale on vaja mähkmeid. Jah, ühe paki saab 19 € eest, aga kas elab ta sellega Terve kuu ära? EI! Temal on atoopiline dermatiit, mis vajab ka ravi! Kust raha võtta?!
Hea kui laps (suurem siis hetkel ainsana), normaalselt süüagi saab! Isegi kohukesed on nii kirvehinnaga, et ei raatsi eriti ostagi, kuna ta vajab ka teisi toiduaineid.
Poliitikud aga tõstavad enda istumise eest palkasid, aga lapsed?! Kas nemad ei ole midagi väärt? Kui poliitikud on kunagi nii vanad, et lähevad riigikogust minema, kes nende asemele läheb? Polegi kedagi, sest paljud kolivad siit minema ! Kuna toetused on naeruväärselt väikesed! Ainsad mis on suured, on KULUTUSED normaalsetel inimestel ja riigikogulaste palgad !
Oleks õiglane! 19.18€ eest ei saa midagi lapsele lubada. Huviringid,toit,mähkmed,riided,jalanõud,mänguasjad,kooliasjad jne,19€ eest kahjuks ei saa neid kõiki asju mida laps vajab!
19€ selline võiks olla maksimaalne poliitikule eraldatav hüvitis.Transport tasuta, söök nagu koolides sama hinnaga, kui lapsed saavad hakkama, siis need Toompea onud ja tädid peavad vastu küll ning motivatsiooni olukorra riigis parandamiseks on küll ja küll!
Nii palju poliitikuid, kui praegu pole üldse meie väiksele vaesele riigile tarvis.Poliitik ei tooda isegi pampersit ega istu lapsega,kui noorel emal on vaja tööle minna selleks, et lapsele saaks söök ja riided ostetud.Poliitikud kuritarvitavad rahva usaldust ning annavad rahva teenitud tulud päikselisele Kreekale, kus vaesed töökad mehed ja naised päevast päeva küttekulusid peavad maksma ;) Ja need summad on läinud nagu kirves sügavale mere põhja...
Loomulikult on 19 euri lapsekohta vähe,aga mida me muudame siin häälte kogumisega!? Ülevalt pukist öeldakse nii ehk naa,et riigil pole sellist reservi ja topivad oma tasku edasi seda rahva raha! Miks meie rahvas ei võta kätte ja ei tee samamoodi kui mujal maailmas? Mujal pannakse töö ja ka kogu muu värk seisma ja minnakse reaalselt oma õigusi nõudma,loomulikult tekitab see ka meile endile mingil moel ebameeldivusi kuid olgem ausad,et need paksud ja ülbed värdjad naeravad meid välja oma häälte kogumisega! Edasi võikski rääkima jääda sellel teemal kuid ma ei hakka siin seda ruumikest väga raiskama ja tahaks loota,et rahval lõpuks niipalju ikka üle võlli viskab ja hakkame üheskoos reaalselt oma õigusi siin riigis nõudma!
kuid kui ka seda ei tee siis võiks öelda üldse, et mis mõttega nagunii hakkab olema kõik teisiti. Me ei saa oodata, et meile kõik ette-taha ära tehakse. ei tohi mõelda nii, et ei ole mõtet. alati on mõte ja enda eest peab seisma ikka ise, keegi teine seda tegema ei hakka
Mina olen täiesti poolt sellele. Üksikemadel on niigi raske ja selle 19 euroga ei saa lapsele midagi lubada. Peale seda veel areneb ta ja vajab vahendeid, et saaks seda teha. Igalpool mujal mõeldakse laste peale ja siin Eestis on tähtsam riigikogulaste palk, mitte lapsed, mida nad nii väga ootavad sellelt riigilt. Sellepärast ka väga paljud lastega pered on välismaale kolinud.
Paki mässusid saab selle toetuse eest ja kõik.
Riik peaks mõtlema ikka tuleviku peale ka, et milliseks
meie lapsed kujunevad ja mis neist saab. Selle jaoks oleks
toetust vajagi rohkem et annaks arendada noori!
No krt mida saad selle 19 € eest lapsele ???
Arvestades teisi Euroopa liidu riikide lastetoetuse ja muid toetusi siis Eesti riik ju mõnitab lihtrahvast kuis jaksab.
Miinimum palk 320 € samas võtame või soome kus on miinimum palk üle 1000 -e € jarootsist ,Norrast ei räägi ültse.
Mida kuradit küsiks valitsuse poole pöördudes ja jalga mööda maad trampides!
Endale saavad tõsta pakasi nii kuis jaksavad,kuid ei mõtle kuidas saab hakkama lihtrahvas ja kas nemad saavad ikka kuidagi hakkama.
Arvestades,et riigikogulaste palgad algavad seal numbritest 2000 + € kuus ja lõpevad 9000 + € kuus .
Meie lapsed on meie Isamaa tulevik. Kahju aga, et riigil selles ükskõik on! Leitakse raha nii Riigikogu kui ka KOV ametnikele palgatõusuks aga muule paraku ei mõelda(loe: ei taheta mõelda) Kurb - seetõttu pakivadki varsti ka kõige patriootlikumad oma kompsud kokku ja lahkuvad. Võtke ometi aru pähe - mida saab 19 euro eest kuus?
Timo: teeme asjad aktiivseks!!! kui rahvas nõudma hakkab siis palju nad vastu ei saa!!!!!!!!!!!!
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:40
meile ju.. mul endal lapsi pole aga küll olin ise kunagi pisike laps.. oleks tore olnud, kui oleks parem olnud.. vahest ikka sai nälga ka tunda ja see oli ammu aga väga kenasti meeles.
tulge toetama tulevasi eestlasi ja juba kasvavaid
minul on vaja kasvatada 2 väikest last eri vanuses ja olgem ausad selle 19 e eest ei saa ma isegi lasteaja koha maksu makstud rääkimatta siis veel sinna vajaliku juurde ostmiseks... no jh olgem ausad elada me tahaksime ju kõik....
Tegelikult ei ole nõus.
Miks esimene laps on tähtsam ,kui teine või kolmas?
Kas teised lapsed ei olegi lapsed?
Pensionäridel tõstetakse pidevalt rahasid.
Aga räägite et iivet on vaja tõsta.Mis moodi sa tõstad?
Pensionäridel on lapsed,lapselapsed,kes neid aitavad. Minge ja töötage poes,siis näete kuidas tegelikult pensionärid elavad.Mina ei saa lastele pidevalt näiteks banaani,kommi ja küpsist osta,aga pensionärid saavad.Ja suudavad ka veel oma üürid ja elektrid ära maksta oma pensionist.Suudavad majal aknaid vahetada ja muudki teha.Reisidel käia.
Aga lastele?????
Selle 19 € eest ei saa last isegi klassiga ekskursioonile saata. Sest reisid maksavad pea 300€
Mina oleks nõus sellise raha summaga,et olgu see laps kas esimene või teine,peab olema ühesugune lastetoetus.See võiks olla miinimum palka.Paljud emad ei tööta,teenib ainult kas elukaaslane või abikaasa.Ja palju nemad praegusel ajal teenivad. Muidugi teenivad need,kes töötavad välismaal.Las nemad saavad selle 19€ laste raha.
Loomulikult poolt,kuna isegi üks odavamaid imiku toite Tuttli maksab kuu kogus rohkem kui 19 euri kõige odavam koht oli Säästumarket kus kast maksab 35 euri sentidega. Ja kui laps hakkab lisa sööma siis on ka veel lisa kulutused. 19 Eorot on naeruväärne summa,mis on nagu 19 krooni kui oli meil veel hiilgav krooni aeg!!!! (Y)
Lasteaia maks kuus ca 70€ lapse pealt, mõned aastad tagasi oli mul 2 lasteaias käivat last. Hetkel kooli lapsed aga ka nende väljasõidud jne nõuavad raha, kahepeale ca 30€ kuus. Vahel rohkem vahel vähem. Huviringid. Muusikakool 11€ nägu (x2), ballett 20€ nägu (x2) laulukoor 5€ ( SO- LA- RE). Laps tahab süüa- juua, riideid selga, hügieenitarbeid jne jne. Kuna hetkel lapsehoolduspuhkusel ja ootan nooremale lapsele lasteaia kohta ja isa siin riigis ainuke tööl käia hetkel siis tõesti kas 1 inimese palk peab kuluma vaid laste koolitamisele ja söögile ... pangalaen ja maksud tahavad ka maksmist. selleks ajaks kui 3 laps lasteaeda saab, on tema lasteraha tõesti 77{ aga see kulub lasteaiale vaid. Tõstame aga riigikogulaste palkasi, nagu tänasest Õhtulehest lugedes siis ka nemad l'kasutavad huviringi toetusi.... mina aga kahjuks sedagi ei saa, kuna linn kellele toetuseavaldus esitada arvab et meie perele jääb peale makse 14€ rohkem kätte kui ette nähtud.Kust ikka raha saada kui maksumaksjatelt ja siis öelda, et mille üle te virisete on ka vaesemaid riike.
kui lastetoetus oleks suurem kui 19 eurot ,siis laps saaks kõhu täis ,aga 19 euroga ei saa kõhtugi täis see on täitsa alandav ....minu meelest võiks riik ise ka selle raha eest elada kuuaega...
Kui riik ei taha üksikisikule rohkem raha maksta, siis võiks lasteaed ja huviharidus tasuta olla!
19 eurot on selge mõnitamine. Mind ei paneks ka 80-100 eurot rohkem lapsi sünnitama aga kindlasti pakuks see suurema turvatunde.
See on ebanormaalne kuidas meie lastesse suhtutakse. Meie tulevik. Meie pensionipõlv jne. Ma küll sünnitan lapsed ikka endale, aga siis ärgu riik ka nõudku, et mu poeg peaks kaitsma oma kodumaad kui vaja. Selle 19.- eest ei peaks ta isegi mitte süümekaid tundma, et ei asu lahingusse.
Aga pole ka siis midagi imestada, kui teadjamad juba ütlevad,et tulevikus pole noori, kes töötaksid ja makse maksaksid. See kõik ju mõjutab meid. Aga meie riigi nn otsustajad ei pea sellepärast ju muretsema, sest neil on juba ammu sukasääred ja madratsi alused krõbisevast lookas, et vanaduspõlves nautida head ja kvaliteetset elu. See, et pension tõuseb valimiste põhjusel ei saa keskerakonna süüks ka ajada. Minu teada ei otsusta meie riigis keskerakond üksi midagi.
Väga õige! 19 € on naeruväärne summa, millega peaks terve kuu hakkama saama. Heal juhul saab selle eest lapsele paki mähkmeid ja ongi kõik, süüa siis enam ei saa...
Minu arust peaks lastetoetuse eest makstud saama VÄHEMALT lasteaiamaks.. Huviringid, teatrid jms väljasõidud on ju kõik lisakulutus ühe pere jaoks.
Nii kahju kui mõni laps ei saa väljasõidule minna sest iga euro on tähtis..
Riik võiks tõesti panustada natukene rohkem laste peale, st olgem ausad, nemad on ju meie tuleviku väetis :D
(Järgmised maksumaksjad :D )
Ega jah ega seda arugi ei saa kui see summa sulle arvele tuleb lapsele saab ainult magusat või midagi osta aga isegi riiet ei saa sellega selga .nõme....
IGATI POOLT, ainult võiks ikka mingi kontroll ka taga olla, et kui on vaene pere, et siis lapsevanem ei hakkas selle raha eest veel suitsetama ja alkoholi tarbima.
Lastetoetus peaks olema mõistliku suurusega, kuna lapsed on riigi jätkusuutlikkust silmas pidades väga prioriteetsed. Seetõttu peaks riik kindlasti väärtustama rohkem järelkasvu. Hetkel on lastetoetusel kahjuks vaid sümboolne väärtus.
Kuigi ma arvan, et peaks töötama selle nimel, et kõik saaksid oma töö eest inimväärset palkka ning toetuste suurus ei oleks enam määrav vaid inimesed saaksid ise hakkama aga kuna lähiajal tunneli lõpust veel selles osas valgust ei paista ning palgavaeseid tublisid tööinimesi on absurdselt palju, olen kindlasti poolt sellele, et aidata ka 1 last kasvatavaid vanemaid. Kui juba esimese lapsega inimene hätta satub, siis teist ju ei järgnegi, nii on ka esiklaps väga väga oluline!
Kui igal aastal vaadatakse üle palgad(ka riigikogulaste omad) siis võiks ju toetustele ka pilgu peale visata. Toiduained järjest kallinevad aga toetused ikka samal tasemel :(
Kui riik tahab edasi eksiteerida, siis vajab ta inimesi. Kui aga lastetoetused on nii väiksed, peab ka naine sunniviisiliselt tööl käima ja lasteplaani asendab mure, et ega ma pole järgmist pilli võtmata jätnud. Vastasel juhul ei saa ju paljud pered enda korterilaene ja isegi toitu makstud. Tekib olukord, kus lapsed on rikaste luksus, kuid kas selle peale siis riik ainult loodabki? Kust peaks siis tulema tulevased maksumaksjad ja ettevõtjad, kes eesti majandust edendavad? Lapsed on siiski meie tulevik ja tasuks natuke rohkem sellesse tulevikku investeerida. Muidu tekib vägisi tunne, et meie riigipeade peades eksisteerib mõte: "Pärast mind tulgu või veeuputus!". Aga kulla-kallid riigipead, ka Teie enda lapsed peavad selles uputuses elama!
Tekkis küsimus: miks on esimene või teine laps kehvem kui kolmas?? Miks ma pean oma esimestele lastele selgitama, et nemad saavad 19 € oma arvele, kuna sündisid esimestena, kuid kolmas laps saab 70 €, sest riigiisad arvavad, et nii on õiglane. Minu arvates võiks olla kõikidel lastel võrdne summa näiteks 50 € sõltumata tema sünnijärjekorrast.
Täisti õiglane ja õige oleks kui lapsed kes on ju eestimaa tulevik saaks samaväärset raha mis need isakesed kes seal pukis istuvad. Selle 19 euroga ei tee mitte midagi. Loodan, et see läbi ka läheb :)
Las kõrged riigiisad proovivad ka sellise naeruväärse summa eest ühes kuus toita, riietada ja koolitada oma maimukesi! Kui nad hakkama saavad, siis ei ole ka Probleemi! ilmselgelt on seda raha vähe!!!
Enamik eestlasi saavad ikkagi umbes keskmise palga. Kuna lapsetoetus on ainult 19 eurot ja närused sendid peale, ei soovi paljud tänu sellele iivet tõsta, kuna igaüks tahab ikkagi oma lapsele parimat, mida aga kahjuks ei saa anda nii väikese toetuse eest. Et vanemad oma lastega hakkama saaksid, tuleks kindlasti tõsta lastetoetust. Mis neil riigikogulastel ikka viga, saavad ju oma põhimõtteliselt 5200 euro kuupalga kõrvalt nii paljugi lubada. Ja kahjuks ei saa paljud ka siis hakkama, nõuavad järjest juurde.
tõsta lastetoetust 80-90 eur lapse kohta,pole õiglane et tehakse siin riigis vahet 1,2 -saavad 19,18 ja 3,4,5, jne saavad rohkem kõik olgu võrdsed kas esimene ja teine laps polegi siis lapsed??
Mõistlik ettevõtmine sest ega riik ei sa aru ,et lastel on ka omad vajadused ja vanemad ei jõua kõike lihtsalt maksta.
Jutt et riigil pole vahendeid . siis jätku omad palgad tõstmata ja ohverdagu see summa lasterahade fondi EDU !!!
19 euri eest saab beebile 1 paki mähkmeid, millest jagub nädalaks või kui vaja lisatoitu siis nädala jagu piimapulbrit! Ebareaalne, ei tunne praegu küll, et oleks mingi toetus riigi poolt.
Aastad on möödunud ja hinnad on tõusnud, kuid lastetoetus on samaks jäänud. Tänapäeval ei saa sa lapsele midagi selle 19€ eest. Kõrged riigiametnikud saavad oma palka tõstetud, kuid lasteraha mitte? Kus on õiglus!
Mina samamoodi POOLT!!!
môndade erakondade komentaar on naeruväärne.. Kui hakkame rääkima teiste riikide olukordi siis miks Te ei toonud meie kalli naaber riiki näiteks?? Ehk siis Soome?? Vôrrelke seda tolvanid!! Soomes Saab 105 eurot vôrreldes Eestis Saab
19 närust eurot.. Pyhkige persed sellega!! MIS symboolne jutt käib?! See on lihtsalt näkku irvitamine!! Kohe näha et Eesti riik ei huvita yltse MIS eesti tulevikust Saab!! Ja siis virisete et eestlased lähevad kodumaalt ärA!! Ega Te ei tee ka selleks midagi.. lambakari seal riigikogus!! Hakkake tegutsema ja näitake hoolivust eesti rahvale!! Hakkake liigutama oma rasvast takumikke!!! (loodan et môni poliitik näeb seda!)
Õigem oleks jah, neile lastele siis ikka tähelepanu ka pöörata mitte ainult tühje valimislubadusi teha. Iga aasta lubab mõni erakond laste eest välja astuda, aga reaalselt saavad ainult need poliitikud kasu, sest kõik emmed ja issid loodavad , et nüüd Lõpuks keegi teeb midagi selle jaoks , et eesti laste tulevik oleks helgem. Kus sa sellega, ainult riigikogulaste rahataskud suurenevad ja siis nad julgevad rääkida statistiliselt kui suur on eesti keskmine palk. Ma usun , et enamus tavainimesi nõustub minuga, et kui tegelikult teha küsitlus kui paljudel on siis see eesti keskmine palk ja kellel poleks abi vaja lastetoetus rahade suurendamist siis vastus oleks jahmatavalt väike. Enamus meist siiski näeb vaeva , et oma lapsi riides ja toidetud hoida ning katus peakohal, ja see pole lihtne , eriti kui riik ei toeta meid- meid kes teenivad vähem kui eesti keskminepalk, ja meid on palju. Ja siis julgeb riik meile rääkida et eestlane sureb välja kui me sünnitama ei hakka. Tehke siis ise midagi sellejaoks, et eestlane suudaks lapsi üles kasvatada.
Elame ju Euroopas ja mille poolest Eesti laps erineb Saksamaa, Soome või mõne muu jõuka Euroopa riigi lapsest !!! Kindlasti poolt sest meie lapsed on seda väärt !!!
Poolt! Vaadake ometi hindasid lastepoodides. Koolilõunad, väljasõidud, huviringid... nii palju võiks ometi lasteraha olla et selle jõuaks kinni maksta.
Härrased, kes te valitsuses määrusi allkirjastate, mõelge! Mõelge, mida te saate lapsele lubada 19€ eest? Palju polegi mõelda, eksole.
Ja kas te ka teate, kui palju on Eestis lapsi, kellele riigi toetus on iga kuu elukvaliteedi määrajaks?
Kui riik hoiab lapsi, hoiavad lapsed ka riiki! Tehke palun nii, et praegused lapsed tahaksid tulevikus oma kodumaad hoida, teha ausalt tööd ja maksta makse!
Raneli: Ei ole normaalne, et mõni pere peab lapse/d toitma, riietama kuus vaid 19.-. Sellest e. saa kuu aega laps soonukski!! :@ Vihale ajab see Eesti Vabariik :@ ! kus ametnike silmad ometi on?!?!
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 15:11
Tõstke ometi!! Ja siis hädaldakse, et inimesed lahkuvad!! Pidime ju liikuma paremuse poole mitte kohapeal tammuma?!!
Täielik mõnitus on 19.- lasteraha. Sa ei saa selle eest last toidetud ning riietatud! Mis riik see on kui ei hoolita isegi meie tulevikust, kasvust, lastest?!?! Aga muidugi tõstame ametnike palkasid, sest neil on ju seda rohkem vaja!!! :@
Maija: Maija: 19 eur on meie jaoks NAERUVÄÄRNE: poolt
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 17:06
antud allkiri, olen toetusega nõus, tulevik on meie lapsele ka oluline mida talle läheb vaja, ehk lasteaia, kooli ja tema jaoks vaja maksta ja ka anda natuke mis tahab osta !!
Eesti lapsed vajavad turvalist elu ja mitte kannatama nälga.Et neil oleks võimalik käia trennides, huviringides. Ja ükski laps ei peaks minema magama tühja kõhuga.
See oleks igati hea kui selline asi juhtuks.19.18.- eest saab paki mähkmeid kui neidki ja kõik...kas sellise rahaga peaksime lapse/lapsed ära toitma ja riidesse panema?Nii siis olen 100% poolt
lastetoetuse tõus võiks toimuda alati,kui tõstetakse ka ministrite palkasid no 10% iga kord. See oleks mõistlik küll kui lasteraha tõuseb ja mitte 10 aasta pärast vaid lähiajal ikka
Muidugi poolt ! Vaadates juba laste mähkmete hinda , kuidas peaks veel lastele riideid ja toitu saama 19 € eest! Muidugi tuleb tõsta ! Keegi ei suuda ära elada 19 euro eest. Aga ,kui mees läheb minema ja naine jääb üksi ,kuidas peaks naine hakkama saama ? Või mõni noorem neiu. Läheks ise tööle, aga kuhu siis väike laps pannakse ?? MUIDUGI TÕSTKEM SEDA !
Kaua võib Riigi härrad tõstavad enda palkasid Aga no ei saa siis laste raha tõestetud Jätku endal palga tõus tegemata ja tõstku selle asemel kohe laste raha
Praegune solidaarsus on naeruväärne- rikas ei märkagi selle summa laekumist kontole,vaesele jälle pole nii vähesest abi. Vanasõna ütleb,et armastus käib kõhu kaudu. See käib ka kodumaa armastuse kohta. Tühja kõhu ja murelikke vanematega kodumaa patrioote ei kasvata!
Mina selle aktsiooniga ei nõustu. Loomulikult võiks see summa ka veidi suurem olla, aga laste toetamist tuleb vaadata komplektselt ja otsese rahalise toetuse suurendamist pean ebavajalikuks, pole üldse kindel, et seda raha vaja on (2 tööl käivat inimest peaksid suutma oma 1-2 last üles kasvatama ka ilma riigi rahalise toetuseta) ja et see õigesse kohta läheb.
Praegusel hetkelgi on riigi toetused päris mahukad - sünnitoetus, vanemahüvitis, pärast selle lõppu lapsehooldustasu; tasuta hambaravi ja ravikindlustus, põhikoolis tasuta lõuna.
Leian, et lapsetoetuse tõstmise asemel peaks toit olema tasuta ka lasteaias ja gümnaasiumis; lasteaiakoht peaks võimaldama vähemalt 2-aastaseks saamisel ja kui kohta munitsipaal-lasteaias pole, siis kompenseerib riik või omavalitsus 100% munitsipaalkoha ja eralastehoiu hinnavahe.
Lisaks peaks rohkem toetama üksikvanemaid, elatusraha sissenõudmine peaks olema riigi töö ja kui seda ei suuda teha, siis maksaks riik algul omapoolset toetust, mille hiljem elatsraha maksmisest kõrvalehoidjalt välja nõuab. Elatise võlg peaks olema aegumatu. Toetama peaks laste huvitegevusi - vähemalt 1 huviring peaks olema tasuta igale lapsele alates lasteaiaeast.
Samuti tasuks analüüsida, miks lõviosa kommentaaridest kubisevad kirjavigadest - äkki tasuks enne pere loomist kaaluda, kas mitte ei tasuks panustada haridusele ja karjäärile. Lapse saamine pole kohustus, see on vaba valik ja seda ei pea tegema enne, kui pere majanduslik olukord seda võimaldab. Kui 40 eurot mängib nii suurt rolli, siis on midagi väga valesti.
Ise olen 4 lapse ema, 2 neist on juba suureks kasvatatud ilma igasuguse riigipoolse abita, ka olen enamuse ajast olnud pere ainus ülalpidaja. Nüüdne olukord on tunduvalt parem varasemast ja küllap paraneb ka ajaga. Aga rahaline laustoetamine on idiootsus.
Minul on hoopis vastupidine ettepanek. Mina kaotaks selle esimese lapse toetuse üldse ära. Nagu siinsest arutelust näha, on kõik veendunud, et selle eest ei saa midagi osta. Milleks seda siis kõigile maksta? Ja ühe lapse kasvatamisega peaks üks inimene ka ilma 19 eurot lisaks saamata hakkama saama. Kui ei saa, siis on olemas toimetulekutoetused. See-eest kahe lapsega perele maksaks ma mõlema lapse pealt juba kopsakama summa. 3 ja 4 lapse pealt käivitaks aga juba massiivse toetuste süteemi (laste kodus kasvatamine riigi keskmise palga eest, sõime ja lasteaia koht eelisjärjekorras, tasuta huviringid, suurem auto soodsa hinnaga jne). Ideoloogia oleks siis selline, et kolme-nelja last oleks odavam kasvatada kui kahte last. Siis oleks ehk loota, et me omal maal kestma jääme. (Tõe huvides pean lisama, et ma olen üles kasvatanud 4 last).
kolmas ja neljas laps on niigi rohkem toetatud. kui ikka pered töötavad mitme koha peal ja igal pool makstakse miinimum palka siis on ka esimese lapse kasvatamine väga raske. mul on ka esimene laps juba päris suur ja toetus on olnud minimaalne, kuid palgad on ka minimaalsed. kui hakkad palka juurde küsima siis näidatakse lihtsalt ust. ei ole vaja seletada, et esimesed 2 last ei vaja midagi. kas nemad kasvavad õhust ja armastusest. ja sotsiaalabi ka hakatakse ennekõike andma alates kolmandast lapsest, ka see abi on siis olematu ju
Inimesed, te olete ahned. Jätke siis endale mõni asi lihtsalt ostmata, noored emad tellivad buduaarist endale rõivaid ja kasutavad emmaljunga vankreid. Pole ime miks teil siis rahapuudus on.
Kuigi olen isegi nõus, et 19 eurot on liiga vähe, aga mina olen suutnud hakkama saada:)
Lõpetage vingumine ja leidke lahendus kuidas lapsele seda kõike pakkuda millest te siin jaurate:))
Mul jääb suu lahti, et lapsevanema saavad lastetoetust nii vähe!! See kes selle välja mõtles pidi küll kõrgelt kukkuma. Kas tõesti ei suuda keegi anda lastele rohkem toetust kui see 19 eurot kuus. Kahju hakkab lausa teist kallid lapsevanemad. Ja mul on ka kahju oma emast, kes saab minu õdede-vendade pealt nii vähe :S
|| vabandan, aga see oli kõigest minu arvamus.||
Eesti iive on taas languses, üheks põhjuseks, miks ei soovita lapsi saada, on kindlasti materiaalne pool ja riigi väikene toetus lastega peredele.
Usun, et lapsetoetuse tõstmine vähendaks mingil määral abortide arvu :)
olgem ausad 80-100 keegi ei t6sta seda!
las v2hemalt t6stavad seda kuni 50.- ühe lase kohta!
selle eest saab vähemalt lasteaiatasu makstud ja jääb veel järgi midagi!
Olles ise kahe lapse ema siis tean, et 19,18€ lapse kohta on liiga vähe. Jah me sünnitame lapsi iseendale aga siiski on lapsed riigile ju vajalikud. Nendest kasvavad ju tulevased riigijuhid,näitlejad,Eesti riigi arendajad .... Igtahes on hetkel see summa naeruväärne.
Eesti iive väike aga selleks et see tõuseks ei tehta midagi aga see selleks ma ei saa väga nagu midagi selle 19 euro eest isegi lasteaia maksu ei katta see summa
No see on alandav ja masendav muidugi. 19.- on korra poes käia. Ja ega ilmselt peaks emad ka toompeale streikima minema, ega muidu siis nii sama kurtmine ja jorisemine ei aita. Tuleb ette võtta tõsisem aktsioon.
Mida tänapäeval saada 19 euro eest ? Päevas võib kututada al 63 senti - see ei ole normaalne . Loomulikult peavad vanemad ka suutma oma laste eest hoolitseda , kuid riigipoolne toetus on naeruväärne ja alandav .
80 euroga saaks juba lapse ka eralasteaeda panna et tööle minna.sellest oleks väga palju kasu.aga praeguse rahaga ei tee sa midagi.arvestades seda et ennem kolmeseks saamist pole sul lootust lasteaia kohta saada.istu siis kodus ja kasvata last 19 euro eest kuus.on ka paljusid kes ütlevad et mis teete neist lastest kui ei suuda last kasvatada aga see pole ka päris nii aastastelast pole sull kuskile panna et tööle minna ja ega keegi seda pisikest hoida ka taha ja ongi nokk kinni saba lahti.
minu kodukohas saab laps lasteaeda alles üle kolme aasta... tööle minna ei saa aga raha ka pole et last üleval pidada ega arveid maksta. seega olen kahe käega poolt et seda summat tõstetakse!
see 19 eurot ei le tõesti mingi raha.
Paljud ei tahagi sp lapsi, kuna siis ei saa töötada esiteks (ainult min, summa eest võib) ja teiseks selle 19 euroga ei saa lapsele mitte midagi osta ju. Kes tahaks oma lapsele sellist elu
See 250 miljonit eurot (eeldades, et lapsi on sinna 225 000 ligi), mis riigil tuleks veel välja käia, et lastetoetused sellisele tasemele tõsta, ei ole nii suur summa. Laste nimel võiks need vahendid ju leida.
19 eurot on päris mõnitav.Kas siis lapsed ei olegi inimesed?Riik soovib juurdekasvu.Kuid millise hinnaga?Sedasi jääb juurdekasv küll madalaks.80-100 eurot esimesest lapsest olek juba mingisugunegi abi.
Mina olen poolt. Kuna mul endal 4 kuune poeg ja selle 19ne euro eest ei saa ta midagi. Laps ei saa korralikult söönuksgi , kuna on piimasegu peal teatud põhjustel. See ei ole lapse pealt teenimine , kuna ise investeerime lapse alla ikka kõvasti rohkem!
Kuidas saaks kohe kolmanda sünnitada, ilma esimese ja teiseta, sest riigi silmis pole neid olemas. Vähemalt enne mitte, kui nad riigi heaks rügama hakkavad, makse maksma kõlbavad ka esimesed ja teised. Lõpp mõnitamisele!
naeruväärne see 19euri.Lapsed on meie tulevik ja kui eesti riik ei taha oma tulvikku kindlustada,siis ma ei imesta ,miks minnakse välismaale tööle ja neile raha teenima ,mitte oma kodumaale.
Selle 19€ ga ei saa lubada lapsele normaalset elu, riided, huviringid, söök, rohud: vanemad peavad mitme kohaga tööd rabama et lastest täisväärtuslikud eesti kodanikud kasvatada :
No jah, ega keegi meist pole lapsi teinud rahapärast aga see 19 € on tõesti naeruväärne summa. Kui linna härradel ei olegi seda lisaraha, 80-100 € näol võtta siis võiks vähemalt teha mingi ümberarvestuse. Nt võiks olla igale lapsele garanteeritud lasteaiakoht ning riiklikult tasutud selle kuumakse (see on umbes 30 € kuus), siis saaks üksiklapsevanem töölegi minna... Ning on palju teisi võimalusi kuidas suurendada seda summat...aga mida praegu siia juurde lisada ei jõua kuna pojal sai uneaeg läbi ja on vaja temaga tegeleda.
Päikest teie päeva, ärge kaotage lootust, et ühel heal päeval teie riik hoolib. :)
Ma arvan, et see on kohati hea mõte, sest 19 euroga ära ei ela, aga samas, on ju ka siiani hakkama saadud. Need kes vähegi tahavad, on ennast läbi tõmmanud ning kui tõsta toetust, kasvab tohutul nende inimeste hulk, kes saavad lapsi raha saamise eesmärgil, mistõttu tekib ka palju lapsi, kes ei saa endale väärilist hoolitsust ning armastust. Lastekodud ei tule täita lastega....
...aga see on minu enda tagasihoidlik arvamus
nii mõnegi poolt avaldatud arvamus, et ``ärge siis tehke lapsi kui üleval ei suuda pidada``on absurdne, kuna armastusele ei saa panna hinda aga toidule ja tarvilikule küll... kui igal pool hinnad tõusevad siis on ju ilmselge, et ka selles kohas peaks toetused tõusma, sest last kandes ja sünnitades ka mitte plaanides ei tule me selle peale, et tarviliku kvaliteet on nõnda hull, et üle kuu tuleb uued tossud ja kingad osta... rääkimata riietest ja üha kallinevast toidust!!!
päikest kõigile :D
Ei noh tõesti! Ma ei saa aru inimestest, kes ütlevad, et 19€ eest ei saa lapsele midagi osta. No miks te siis teete endale lapsi kui teil ongi lapsele pakkuda ainult see 19€ ? Miks peavad teised maksumaksjad teie titetegu kinni maksma ? Tuleks ikka enne mõelda kui valitsust hakata süüdistama oma vigades.
Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 12:22
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:52
Kommentaar lisatud: 04. veebruar 2014 kell 01:34
http://poliit.planet.ee
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 12:40
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 12:41
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 12:45
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 12:50
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 12:51
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 13:35
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 13:38
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 13:53
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 13:58
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:00
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:11
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:18
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:26
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:31
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:35
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:42
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:50
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:55
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:49
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:55
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:57
Kurb tõesti, ütleme nii ,et kui vähemalt ühe lapse toetus oleks 60€kuus oleks ära elatav küll, pluss tööraha sinna juurde!!!! Elaksime siis ka miinimumpalgaga ära kui lapstoetus tõuseks, muidugi üksik inimene elaks ilusti ära 320, aga kui sul lapsed siis kahjuks mitte. proovige ise, elada nii !!!!!
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:57
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:57
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:58
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 14:59
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:00
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:16
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:19
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:19
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:21
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:25
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:26
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:27
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:32
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:35
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:49
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:55
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 15:56
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:00
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:01
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:03
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:03
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:04
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:05
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:06
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:06
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:07
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:12
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:19
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:20
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:23
Mõelge saksad natukese...
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:24
Teisisõnu - šveitslaste idee järgi (mis läheb rahvahääletusele) peaks igale alaealisele makstama tingimusteta põhitulu 625 franki ehk 507,47 eurot kuus. Kui arvestame erinevusi SKT-s turuhindades inimese kohta, siis vastab sellele Eestis 106,58 eurot.
Igal juhul tasuks võimudel petitsiooni nõudmistele vastu tulla. Alternatiiv oleks nimelt nõudmine, et lastetoetuse ostujõud peaks Eesti hinnataseme juures olema kohe ja praegu sama suur kui Šveitsis 625 frangil ehl 507,46 eurol. See oleks siis 256,78 eurot kuus.
Infoks veel, et šveitslaste idee järgi oleks täiskasvanud inimese kodanikupalk 2500 franki kuus (korruta laste kodanikupalk neljaga)
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:25
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:29
Pisemale on vaja mähkmeid. Jah, ühe paki saab 19 € eest, aga kas elab ta sellega Terve kuu ära? EI! Temal on atoopiline dermatiit, mis vajab ka ravi! Kust raha võtta?!
Hea kui laps (suurem siis hetkel ainsana), normaalselt süüagi saab! Isegi kohukesed on nii kirvehinnaga, et ei raatsi eriti ostagi, kuna ta vajab ka teisi toiduaineid.
Poliitikud aga tõstavad enda istumise eest palkasid, aga lapsed?! Kas nemad ei ole midagi väärt? Kui poliitikud on kunagi nii vanad, et lähevad riigikogust minema, kes nende asemele läheb? Polegi kedagi, sest paljud kolivad siit minema ! Kuna toetused on naeruväärselt väikesed! Ainsad mis on suured, on KULUTUSED normaalsetel inimestel ja riigikogulaste palgad !
Tänan tähelepanu eest!
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:30
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:31
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:32
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:32
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:33
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:33
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:36
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:38
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:39
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:39
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:49
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:51
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:55
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 16:59
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:01
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:01
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:03
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:05
19€ selline võiks olla maksimaalne poliitikule eraldatav hüvitis.Transport tasuta, söök nagu koolides sama hinnaga, kui lapsed saavad hakkama, siis need Toompea onud ja tädid peavad vastu küll ning motivatsiooni olukorra riigis parandamiseks on küll ja küll!
Nii palju poliitikuid, kui praegu pole üldse meie väiksele vaesele riigile tarvis.Poliitik ei tooda isegi pampersit ega istu lapsega,kui noorel emal on vaja tööle minna selleks, et lapsele saaks söök ja riided ostetud.Poliitikud kuritarvitavad rahva usaldust ning annavad rahva teenitud tulud päikselisele Kreekale, kus vaesed töökad mehed ja naised päevast päeva küttekulusid peavad maksma ;) Ja need summad on läinud nagu kirves sügavale mere põhja...
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:11
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:11
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:16
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:18
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:20
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:26
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:27
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:27
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:30
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:32
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:32
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:41
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:44
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:45
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:47
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 14:54
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:48
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:51
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:52
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:53
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:55
Riik peaks mõtlema ikka tuleviku peale ka, et milliseks
meie lapsed kujunevad ja mis neist saab. Selle jaoks oleks
toetust vajagi rohkem et annaks arendada noori!
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:57
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 17:59
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:03
Arvestades teisi Euroopa liidu riikide lastetoetuse ja muid toetusi siis Eesti riik ju mõnitab lihtrahvast kuis jaksab.
Miinimum palk 320 € samas võtame või soome kus on miinimum palk üle 1000 -e € jarootsist ,Norrast ei räägi ültse.
Mida kuradit küsiks valitsuse poole pöördudes ja jalga mööda maad trampides!
Endale saavad tõsta pakasi nii kuis jaksavad,kuid ei mõtle kuidas saab hakkama lihtrahvas ja kas nemad saavad ikka kuidagi hakkama.
Arvestades,et riigikogulaste palgad algavad seal numbritest 2000 + € kuus ja lõpevad 9000 + € kuus .
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:07
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:07
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:07
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:11
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:11
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:17
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:17
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:17
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:18
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:18
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:19
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:21
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:22
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:24
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:24
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:29
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:30
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:38
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:40
tulge toetama tulevasi eestlasi ja juba kasvavaid
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:40
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:45
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:52
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:54
Miks esimene laps on tähtsam ,kui teine või kolmas?
Kas teised lapsed ei olegi lapsed?
Pensionäridel tõstetakse pidevalt rahasid.
Aga räägite et iivet on vaja tõsta.Mis moodi sa tõstad?
Pensionäridel on lapsed,lapselapsed,kes neid aitavad. Minge ja töötage poes,siis näete kuidas tegelikult pensionärid elavad.Mina ei saa lastele pidevalt näiteks banaani,kommi ja küpsist osta,aga pensionärid saavad.Ja suudavad ka veel oma üürid ja elektrid ära maksta oma pensionist.Suudavad majal aknaid vahetada ja muudki teha.Reisidel käia.
Aga lastele?????
Selle 19 € eest ei saa last isegi klassiga ekskursioonile saata. Sest reisid maksavad pea 300€
Mina oleks nõus sellise raha summaga,et olgu see laps kas esimene või teine,peab olema ühesugune lastetoetus.See võiks olla miinimum palka.Paljud emad ei tööta,teenib ainult kas elukaaslane või abikaasa.Ja palju nemad praegusel ajal teenivad. Muidugi teenivad need,kes töötavad välismaal.Las nemad saavad selle 19€ laste raha.
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:55
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:56
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 18:58
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:02
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:06
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:07
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:08
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:11
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:13
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:13
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:18
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:18
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:21
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:21
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:21
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:22
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:23
19 eurot on selge mõnitamine. Mind ei paneks ka 80-100 eurot rohkem lapsi sünnitama aga kindlasti pakuks see suurema turvatunde.
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:28
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:33
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:34
Aga pole ka siis midagi imestada, kui teadjamad juba ütlevad,et tulevikus pole noori, kes töötaksid ja makse maksaksid. See kõik ju mõjutab meid. Aga meie riigi nn otsustajad ei pea sellepärast ju muretsema, sest neil on juba ammu sukasääred ja madratsi alused krõbisevast lookas, et vanaduspõlves nautida head ja kvaliteetset elu. See, et pension tõuseb valimiste põhjusel ei saa keskerakonna süüks ka ajada. Minu teada ei otsusta meie riigis keskerakond üksi midagi.
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:35
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:36
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:37
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:41
Nii kahju kui mõni laps ei saa väljasõidule minna sest iga euro on tähtis..
Riik võiks tõesti panustada natukene rohkem laste peale, st olgem ausad, nemad on ju meie tuleviku väetis :D
(Järgmised maksumaksjad :D )
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:43
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:45
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:47
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:49
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:55
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:58
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 19:59
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:10
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:16
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:17
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:19
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:25
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:33
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:38
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:39
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:44
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:50
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:50
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 20:51
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:03
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:06
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:09
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:11
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:17
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:20
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:21
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:25
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:27
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:28
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:30
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:40
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:43
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:46
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 21:58
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 22:15
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 22:19
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 22:51
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 22:51
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 22:53
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 22:53
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 23:04
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 23:09
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 23:09
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 23:11
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 23:21
Kommentaar lisatud: 18. november 2013 kell 23:34
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 00:30
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 01:10
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 03:42
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 07:40
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 08:19
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 08:21
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 08:45
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 08:47
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 09:30
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 09:32
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 09:47
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 10:14
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 10:21
Jutt et riigil pole vahendeid . siis jätku omad palgad tõstmata ja ohverdagu see summa lasterahade fondi EDU !!!
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 10:34
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 10:39
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 10:42
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 10:50
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 10:56
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 11:00
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 11:02
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 11:04
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 11:09
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 11:14
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 11:30
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 11:38
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 11:57
môndade erakondade komentaar on naeruväärne.. Kui hakkame rääkima teiste riikide olukordi siis miks Te ei toonud meie kalli naaber riiki näiteks?? Ehk siis Soome?? Vôrrelke seda tolvanid!! Soomes Saab 105 eurot vôrreldes Eestis Saab
19 närust eurot.. Pyhkige persed sellega!! MIS symboolne jutt käib?! See on lihtsalt näkku irvitamine!! Kohe näha et Eesti riik ei huvita yltse MIS eesti tulevikust Saab!! Ja siis virisete et eestlased lähevad kodumaalt ärA!! Ega Te ei tee ka selleks midagi.. lambakari seal riigikogus!! Hakkake tegutsema ja näitake hoolivust eesti rahvale!! Hakkake liigutama oma rasvast takumikke!!! (loodan et môni poliitik näeb seda!)
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 12:09
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 12:19
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 12:21
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 12:22
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 12:57
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 13:06
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 13:24
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 13:40
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 13:52
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 13:55
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 13:55
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 14:21
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 14:24
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 14:24
Ja kas te ka teate, kui palju on Eestis lapsi, kellele riigi toetus on iga kuu elukvaliteedi määrajaks?
Kui riik hoiab lapsi, hoiavad lapsed ka riiki! Tehke palun nii, et praegused lapsed tahaksid tulevikus oma kodumaad hoida, teha ausalt tööd ja maksta makse!
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 14:28
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 14:45
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 14:48
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 14:52
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 15:06
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 15:11
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 15:17
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 15:26
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 15:50
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 16:15
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 17:03
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 17:04
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 17:05
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 17:06
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 17:10
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 17:26
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 17:47
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 18:07
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 18:28
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 18:33
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 18:36
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 18:40
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 18:51
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 18:56
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 19:36
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 19:49
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 19:52
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 19:53
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 19:58
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 20:02
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 20:19
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 20:45
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 20:54
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 20:59
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 21:09
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 21:10
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 21:14
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 21:34
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 22:25
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 22:29
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 22:55
Kommentaar lisatud: 19. november 2013 kell 23:34
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 00:04
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 10:01
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 10:06
Praegusel hetkelgi on riigi toetused päris mahukad - sünnitoetus, vanemahüvitis, pärast selle lõppu lapsehooldustasu; tasuta hambaravi ja ravikindlustus, põhikoolis tasuta lõuna.
Leian, et lapsetoetuse tõstmise asemel peaks toit olema tasuta ka lasteaias ja gümnaasiumis; lasteaiakoht peaks võimaldama vähemalt 2-aastaseks saamisel ja kui kohta munitsipaal-lasteaias pole, siis kompenseerib riik või omavalitsus 100% munitsipaalkoha ja eralastehoiu hinnavahe.
Lisaks peaks rohkem toetama üksikvanemaid, elatusraha sissenõudmine peaks olema riigi töö ja kui seda ei suuda teha, siis maksaks riik algul omapoolset toetust, mille hiljem elatsraha maksmisest kõrvalehoidjalt välja nõuab. Elatise võlg peaks olema aegumatu. Toetama peaks laste huvitegevusi - vähemalt 1 huviring peaks olema tasuta igale lapsele alates lasteaiaeast.
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 10:11
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 10:11
Ise olen 4 lapse ema, 2 neist on juba suureks kasvatatud ilma igasuguse riigipoolse abita, ka olen enamuse ajast olnud pere ainus ülalpidaja. Nüüdne olukord on tunduvalt parem varasemast ja küllap paraneb ka ajaga. Aga rahaline laustoetamine on idiootsus.
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 11:34
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 14:58
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 12:24
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 12:54
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 13:06
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 14:41
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 14:58
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 14:59
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 15:08
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 16:26
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 17:19
Kuigi olen isegi nõus, et 19 eurot on liiga vähe, aga mina olen suutnud hakkama saada:)
Lõpetage vingumine ja leidke lahendus kuidas lapsele seda kõike pakkuda millest te siin jaurate:))
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 17:29
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 17:49
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 18:56
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 19:39
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 20:23
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 21:46
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 21:50
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 22:48
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 22:50
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 23:07
|| vabandan, aga see oli kõigest minu arvamus.||
Kommentaar lisatud: 20. november 2013 kell 23:31
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 00:01
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 01:00
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 01:16
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 12:03
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 12:52
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 13:20
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 14:01
Usun, et lapsetoetuse tõstmine vähendaks mingil määral abortide arvu :)
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 14:27
las v2hemalt t6stavad seda kuni 50.- ühe lase kohta!
selle eest saab vähemalt lasteaiatasu makstud ja jääb veel järgi midagi!
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 14:47
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 15:24
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 19:38
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 20:10
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 20:16
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 20:24
Kommentaar lisatud: 21. november 2013 kell 22:40
Kommentaar lisatud: 22. november 2013 kell 00:53
Kommentaar lisatud: 22. november 2013 kell 01:05
Kommentaar lisatud: 22. november 2013 kell 01:06
Kommentaar lisatud: 22. november 2013 kell 08:26
Kommentaar lisatud: 22. november 2013 kell 17:20
Kommentaar lisatud: 22. november 2013 kell 20:41
Kommentaar lisatud: 22. november 2013 kell 21:51
Kommentaar lisatud: 22. november 2013 kell 21:52
Kommentaar lisatud: 23. november 2013 kell 19:58
Kommentaar lisatud: 23. november 2013 kell 23:14
Kommentaar lisatud: 24. november 2013 kell 12:47
Kommentaar lisatud: 25. november 2013 kell 09:21
Kommentaar lisatud: 25. november 2013 kell 12:33
Kommentaar lisatud: 26. november 2013 kell 00:40
Kommentaar lisatud: 26. november 2013 kell 00:41
Kommentaar lisatud: 26. november 2013 kell 06:25
Kommentaar lisatud: 26. november 2013 kell 20:05
Kommentaar lisatud: 26. november 2013 kell 22:27
Kommentaar lisatud: 27. november 2013 kell 19:56
Kommentaar lisatud: 28. november 2013 kell 16:40
Kommentaar lisatud: 29. november 2013 kell 14:30
Kommentaar lisatud: 29. november 2013 kell 16:26
Kommentaar lisatud: 29. november 2013 kell 18:59
Kommentaar lisatud: 01. detsember 2013 kell 21:39
Kommentaar lisatud: 03. detsember 2013 kell 17:51
Kommentaar lisatud: 03. detsember 2013 kell 17:52
Kommentaar lisatud: 04. detsember 2013 kell 12:52
Kommentaar lisatud: 07. detsember 2013 kell 23:51
Kommentaar lisatud: 08. detsember 2013 kell 17:45
Paljud ei tahagi sp lapsi, kuna siis ei saa töötada esiteks (ainult min, summa eest võib) ja teiseks selle 19 euroga ei saa lapsele mitte midagi osta ju. Kes tahaks oma lapsele sellist elu
Kommentaar lisatud: 08. detsember 2013 kell 20:33
Kommentaar lisatud: 08. detsember 2013 kell 22:01
Kommentaar lisatud: 09. detsember 2013 kell 22:49
Kommentaar lisatud: 09. detsember 2013 kell 22:57
Kommentaar lisatud: 15. detsember 2013 kell 22:47
Kommentaar lisatud: 15. detsember 2013 kell 23:55
Kommentaar lisatud: 17. detsember 2013 kell 22:35
Kommentaar lisatud: 23. detsember 2013 kell 19:22
Kommentaar lisatud: 29. detsember 2013 kell 21:05
Kommentaar lisatud: 03. jaanuar 2014 kell 15:25
Kommentaar lisatud: 08. jaanuar 2014 kell 21:16
Kommentaar lisatud: 08. jaanuar 2014 kell 21:27
Kommentaar lisatud: 08. jaanuar 2014 kell 22:41
Kommentaar lisatud: 09. jaanuar 2014 kell 15:27
Kommentaar lisatud: 09. jaanuar 2014 kell 16:57
Kommentaar lisatud: 09. jaanuar 2014 kell 20:38
Kommentaar lisatud: 11. jaanuar 2014 kell 06:39
Kommentaar lisatud: 11. jaanuar 2014 kell 11:27
Kommentaar lisatud: 16. jaanuar 2014 kell 20:09
Kommentaar lisatud: 18. jaanuar 2014 kell 08:55
Kommentaar lisatud: 20. jaanuar 2014 kell 11:29
Kommentaar lisatud: 28. jaanuar 2014 kell 17:27
Kommentaar lisatud: 29. jaanuar 2014 kell 13:30
Kommentaar lisatud: 29. jaanuar 2014 kell 16:26
Kommentaar lisatud: 29. jaanuar 2014 kell 16:27
Kommentaar lisatud: 30. jaanuar 2014 kell 08:39
Kommentaar lisatud: 04. veebruar 2014 kell 15:44
Kommentaar lisatud: 09. veebruar 2014 kell 11:28
Päikest teie päeva, ärge kaotage lootust, et ühel heal päeval teie riik hoolib. :)
Kommentaar lisatud: 09. veebruar 2014 kell 11:28
Kommentaar lisatud: 09. veebruar 2014 kell 22:26
Kommentaar lisatud: 12. veebruar 2014 kell 17:56
Kommentaar lisatud: 12. veebruar 2014 kell 22:57
Kommentaar lisatud: 13. veebruar 2014 kell 11:18
...aga see on minu enda tagasihoidlik arvamus
Kommentaar lisatud: 18. veebruar 2014 kell 23:27
päikest kõigile :D
Kommentaar lisatud: 19. veebruar 2014 kell 14:19
Kommentaar lisatud: 22. veebruar 2014 kell 17:20
Kommentaar lisatud: 24. veebruar 2014 kell 19:54
Kommentaar lisatud: 27. veebruar 2014 kell 22:11
Kommentaar lisatud: 05. märts 2014 kell 18:02
Kommentaar lisatud: 13. märts 2014 kell 17:36
Kommentaar lisatud: 13. märts 2014 kell 21:25
Kommentaar lisatud: 16. aprill 2014 kell 13:21
Kommentaar lisatud: 21. aprill 2014 kell 15:54