Päästame Audru ringraja

Toetame Eesti ühe olulisima mootorispordi tugisamba, viimasel ajal rünnaku alla sattunud, ligi kolm aastakümmet järjepidevalt toiminud Audru ringraja tegutsemise ja arengu jätkumist.

aega veel 53 päeva

05.06.2020 00:00 kuni 31.08.2020 23:59

5149 häält

85%

Eesti auto-ja motospordikogukond soovib Audru ringraja (auto24ring) jätkumist sellisel kujul, nagu ta praegu on. Tegemist on Eestis ainulaadse kompleksiga, millel täita oluline roll liiklusohutuse edendamisel ja liiklussurmade vähendamisel. Ringrajal saab iga juht oma sõidus tehtavatele otsustele silmnähtava tagasiside, omandades seeläbi õiged juhtimisvõtted ohuolukordade vältimiseks.

Eestis pole hetkel ühtegi teist ringrada, kus tavalise tänavakõlbuliku auto või mootorrattaga  maanteel lubatud kiirust saavutada saaks ning ka selliselt kiiruselt pidurdamist või ohutu sõidu võtteid harjutada.

Audru ringrada on soovitanud sõidukite ja enese proovilepanemiseks kasutada Eesti politsei:

Haapsalu politseijaoskonna patrulltalituse juht Tarmo Tomson sõnas, et kui auto omanikul on suur huvi oma sõiduriist proovile panna, siis Kiltsi lennuväli ei ole selleks kindlasti mitte õige koht. „Pärnu ringrajal on kihutamiseks legaalsed võimalused," ütles Tomson.

 

Samad soovitused on ka välja toonud Eesti Autospordi Liit:
EALi peasekretär Margus Kiiver kutsub tulevikus sellesarnaste raskete tagajärgedega õnnetuste ärahoidmiseks üles autohuvilisi rohkem kasutama autospordi alakomiteede loodud võimalusi panna ennast ja oma autod proovile turvaliselt ja kontrollitud tingimustes. „Eesti autospordiliit on välja töötanud hulga reegleid nii võistluse korralduse kui ka turvalisuse seisukohast, kaitsmaks pealtvaatajaid ja osalejaid," teatas Kiiver.

Allikas: https://online.le.ee/2016/05/17/politsei-kutsub-kaitseliidu-kiltsi-surmasoidu-tottu-vaibale/

Kahjuks viimasel ajal on tekkinud ringrajale põhimõtteline vastasseis ning organiseeritud ka petitsioon ringraja sulgemiseks. Audrus on ringrada toiminud sellisel kujul juba 1990date algusest saati, praeguse haldaja käe all aastast 2009 ja rekonstrueeritud koos müratõkete ja vallidega juba aastal 2012. Seega ei saa ringraja olemasolu olla lähikonna inimestele üllatus.

Mõistame, et ringraja kasutamisega kaasneb mõõdukas müra, kuid see ei ületa mõõtmistulemuste järgi lähemate elumajade juures tavalist sõiduteelt tulevat valjusust. Ringrajaga kaasnevad majanduslikud mõjud ning liiklusohutuse paranemine kaalub kindlasti üles raja kasutusest tulenevad väikesed ebamugavused.

Meie soovime siinse petitsiooniga näidata, et ringraja olemasolu pole ebaoluline, vaid väga tähtis Eesti tehnikahuvilistele inimestele ning kõigile neile, kes soovivad oma sõidukijuhtimise oskusi parandada.

Aktsiooni korraldaja

Kaido Soorsk,
Mairo Järv,
Henri Kalmist,
Joel Tamm
Autoklubi TRF.44 MTÜ

Vali sobiv meetod:

Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.

Enn: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Pärnu LV poolt on olnud lubamatu tegevus väljastada ehituslubasid ning arendajatele arenduslubasid, millega elamuid ehitati ringrajale järjest lähemale. Inimesed on teadlikult ostnud kinnisvara ringraja lähedusse ning seejärel hakkavad kurtma müra ja vara väärtuse vähenemise üle! Lubamatu! Ringrada kannab endas suurt liiklusohutusalast väärtust ning toob Pärnu linnale lisaraha turistide näol. Mis järgmiseks? Peatame kaatrite liikluse Pärnu jõel??! Lõpetame Pärnu lennuvälja arendamise, sest lennukid teevad müra. Keelame ka hobilenduritel lennata üle Pärnu linna?? Ringrada peab jääma täpselt sellisena, nagu ta täna on! Kaatrid ja veealused peavad jääma Pärnu jõele! Kitsarinnalised ja primitiivsed inimesed peavad Pärnust kaduma! Müramõõtmised on teostatud kaebajate kodude juures, kinnitust on leidnud, et müra ei lähene normipiiridele ega ületa olemasolevaid norme.
Vasta!
Marko: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Millisele uuringule Hr. Enn tugineb kui tohib küsida? Nii palju kui ma internetist leian on proobleeme olnud norme ületava müraga aastaid, samuti pole järgitud detailplaneeringus kehtestud nõuetekohast müratõkete rajamist, mis on ainut osaliselt valminud. Miks peaks ümberkaudsed inimesed kannatama kui vilistatakse seadusele? Kuna ringrada ümbritsevad detailplaneeringuga elamumaad siis kehtivad seal ka vastavad normid, seega nii madalalaubalist juttu pole mõtet siin inimestel ajada ala ise olite lollid, et sinna krundid ostsite. Ise küll ei nõua otseslt ringraja sulgemist, küll aga kindlasti müra vähendamist ja EV seaduste ja normide täitmist.
Fredi: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Rada on olnud seal peaegu sajand. Otse yle tee on lennujaam.
Okei myra piirangute koha pealt aus aga kui sa ostad odavaid krunte otse ringradade ja lennujaamade juures ja yritad hakata neid kinni panema siis oled sina ainuke kes milleski syydi on.
Hendrik-julian: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Markole: krundid lennujaamade, raudtee ringradade jms kõrval on põhjusega odavad-teatud aegadel on müra.
Marko: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Natuke infot neile kes siin lehel tuimalt lahmivad:

http://www.audru.ee/keskkonnainfo

Tutvuge materjalidega, probleem pole ainult nö. uutel odavatel kruntidel.
Müra on lubatust suurem ka näiteks Vana-Sauga täbnaval, müratõkked välja ehitamata jne. Arusaamatuks jääb kuidas üldse sellisele poolikule asjale kasutusuba anti.
Paulius: Paulius
The circuit must continue
Getter: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Suvel ringraja ääres olles ei ole see müra mitte midagi nii hull. Miks inimesed siis ostavad sinna kinnistuid kui ei sobi müra?
Kaido: Ringrada peab jätkama
Ringrada on selles kohas tegutsenud alates seitsmekümnedate aastate algusest, see on osaks meie autospordikultuurist ja sellel on hindamatu väärtus sõiduoskuste parandamisel ning kogemuste hankimisel, mis võimaldavad ohtlike olukordi ennetada või neid adekvaatselt lahendada. Tänane raja haldaja on teinud omalt poolt enam kui ükski varasem, et võimalikku mürareostust piirata ja vähendada. Täna on tegu sisuliselt ainsa kompleksiga, mis võimaldab suuremate kiirustega kaasneva vastutuse võtmisega tutvuda ja kui selle käigus kasvab nii harjutaja kui ka tema kaaskondsete teadlikkus, on raja olemasolu end rohkem kui õigustanud. Lisaks toob ringrada Pärnu linnale ka lisaväärtust, sest kompleksi külastajad vajavad toitlustamist ja majutust, mis toob piirkonnale hooaja kestel arvestatava lisasissetuleku.
Vasta!
Kristiina: Ringrada peab jääma!
Ringrada on selles kohas tegutsenud alates seitsmekümnedate aastate algusest, see on osaks meie autospordikultuurist ja ajaloost ning sellel on hindamatu väärtus sõiduoskuste parandamisel ning kogemuste hankimisel, mis võimaldavad ohtlike olukordi ennetada või neid adekvaatselt lahendada.

Juba minu vanaisa rääkis oma autosportlase ajaloost ja audru ringrajal toimunud üritustest üli võrdes. Me ei lase meie perekonna ajaloos olulist rolli mänginud spordiala toimumise kohta nii mustal viisil likvideerida. RINGRADA EI OLE UUS! See on seal aastakümneid olnud ja on ka edasi! Motosport on samamoodi sport nagu jooksmine!
Vasta!
Jaan: Ajuvaba
Tahate, et rahvas kihutaks avalikel maanteedel vôi?
Vasta!
Mario: Ajuvaba
Väheke vale petitsiooni all ei ole?
Veli: Ajuvaba
Juhtub, mul läks ka teise all värv valesti :P See ei tähenda õnneks hääle andmist.
Ylle: Ylle: Audru ringrada on osa meie liikluskultuuri edendamisest
Audru ringrada on samas kohas tegutsenud kohe poolsada aastat ja on üks meie autospordi alustalasid. Tänapäeval on ringrajal veel teinegi tähendus: see on osa meie liikluskultuuri edendamisest, pakkudes autoentusiastidele legaalse võimaluse lihvida oma sõiduoskusi ja ka võistelda mitmesugusel tasemel.

Kohalik omavalitsus on vastutustundetult käitunud, väljastades detailplaneeringuid raja lähedusse ja jättes sinna elama kolinud inimestele petliku mulje, et mingit mürahäiringut ei toimu. Vastutus lasub linnaisade õlgadel, kes peavad leidma lahenduse, kuidas kohalikega leida toimiv kompromiss, kahjustamata ja kitsendamata Audru ringraja pakutavaid spordi- ja harrastusvõimalusi.

Ringrada, mis on tituleeritud üheks Skandinaavia paremaks, ja millele ei ole Eestis alternatiivi, peaks hoopis arendama ning kaasama investeeringuid, mis tooksid meile üle Euroopa ja kaugemalt autospordihuvilisi, samuti soosiksid harrastajate sõiduoskuste parandamist ja mis kõige tähtsam, et rahvusvahelisi autospordivõistlusi korraldataks Eestis senisest palju rohkem.

Vasta!
Kevin-Karl: Ringrada ellu!
Saab osad vähemalt tänavatelt ära ja rajale söitma.
Vasta!
Indrek: Eesti ainukene ringrada peab jääma!
Olles isegi ringrada korduvalt kasutanud näen, et selle olemasolu on vajalik. Praeguse tiimi poolt on tehtud viimase kümnendiga väga suur töö ära raja tänepäevaseks arendamisel ning näen, et sama tiim peaks atra vedama samamoodi edasi :)
Vasta!
Mart: Päästame Audru ringraja
Ok
Vasta!
Jevgenij: Ringrada peab jääma!!!
Inimesed on väga debiilseks muutunud viimasel ajal. Kas te tõesti tahate, et inimesed kihutaksid pigem tänavatel ringi? Ajuvaba lihtsalt! Kui teile ei sobi seal elada vms, siis kolige minema sealt ja ongi asi ants.
Vasta!
Tarmo: Ringrada rahvele!
Audru ringrad on ainus omataoline rajatis Eestis ning on üks olulisemaid moto- ja autospordi arengut toetavaid ettevõtmisi meie riigis.
Vasta!
Sandor: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 17:03

Ringrada on selles kohas tegutsenud alates seitsmekümnedate aastate algusest, see on osaks meie autospordikultuurist ja sellel on hindamatu väärtus sõiduoskuste parandamisel ning kogemuste hankimisel, mis võimaldavad ohtlike olukordi ennetada või neid adekvaatselt lahendada. Tänane raja haldaja on teinud omalt poolt enam kui ükski varasem, et võimalikku mürareostust piirata ja vähendada. Täna on tegu sisuliselt ainsa kompleksiga, mis võimaldab suuremate kiirustega kaasneva vastutuse võtmisega tutvuda ja kui selle käigus kasvab nii harjutaja kui ka tema kaaskondsete teadlikkus, on raja olemasolu end rohkem kui õigustanud. Lisaks toob ringrada Pärnu linnale ka lisaväärtust, sest kompleksi külastajad vajavad toitlustamist ja majutust, mis toob piirkonnale hooaja kestel arvestatava lisasissetuleku.
Vasta!
Kalle: Kalle: tuleb leida osapooli rahuldavad lahendused.
Häda on selles, et müra kostub ka Pärnu linna, mis segab elanike igapäevaelu. Tuleb leida lahendused, et osapooled oleksid rahul. Väga halb märk on Ennu poolt väljaöeldul, et kitsarinnalised ja primitiivsed inimesed peavad Pärnust kaduma...Mis toimub selle inimese peas? Kas sellel inimesel on ka relvaluba...?
Vasta!
Veli: Kalle: tuleb leida osapooli rahuldavad lahendused.
Mis loogika see on? Linnamürast ei saa 8km kaugusel asuva raja müra kuidagi valjem olla, seda kinnitavad ka mõõtmistulemused. Kui vaikust tahad, ära koli linna.
Samuti on keskmine maanteelt kostev liiklusmüra kõnealuses rajoonis, kus rajavastase petitsiooni vedajad elavad, ca 3x valjem kui rajamüra (61dB maanteelt, 47 rajalt kostev müra). Etteruttavalt - kui see väide matemaatiliselt imelik tundub, palun uurida valjusega seotud füüsikat.
Alex: Ringrada peab jätkama
Auto24ringrada has to continue its work as it is the only credible track in Estonia. Why should we damage Estonian sports? I vote for ringrada to stay
Vasta!
Fred: Poolt
Ringrada peab jääma!
Vasta!
Raigo: Eestis niigi vähe kohti, kus masinatega sõita.
Ärge ostke oma elamuid ringraja äärde, kui müra hakkab teid häirima!
Vasta!
Raimo: Rada peab jääma
Eestis on isegi vähe ringradasid.
Vasta!
Bret: Niion
...
Vasta!
Meelis: Poolt
Loomulikult oli ringrada, on ringrada.ja ka jääb ringrada. Ff miks ei peaks.
Vasta!
Veiko: Peab jääma!!!
Kus siis mujal kiirust nautida?
Vasta!
Kristina: Peab jääma!
Ei maksa ringraja kõrvale elama kolida, et siis seda kiruma hakata!
Vasta!
Kristjan: Kompromissid
See on kurb kui vähemus peaks kuidagi suutma kukutada enamuse. Olgem ausad, sellest rajast ja kompleksist on kasu palju rohkematele kui on neid, kes seda vihkavad. Veel kurvem on see, et see vähemus ei suda mõista ka seda, et raja sulgemisel kolivad nii mõnedki tänavalegaalsed autod seda müra tänavatele tegema ja lõppeks on see müra palju lähemal ja palju valjem kui tahetakse. Kui juba praegu niimodi selle üle ulutakse, siis kunagi tõmmatakse tõesti relvad välja ja hakatakse autosid ka tulistama juba...
Vasta!
Siim: Halleluuja
Kui see oleks võimalik, siis ehitaksin oma kodu sinna ringraja keskele. Isa viis mu esimest korda võistlusi vaatama kui olin neljane, nüüd on minu laps sama vana ning viime kõik oma külalised raja äärde. Pole kelleltki negatiivset tagasisidet saanud. Kuursaali ja vallikääru müra võiksite ka ajaviiteks ära mõõta :)
Vasta!
Veiko: Pärnakas.
Huvitav kus siis peaks motovõistluseid korraldama hakkama?
Vasta!
Marko: Marko: Ärge lõhkuge seda, mida ise ehitada ei suuda!
Rada on seal olnud aastaid ja sarnast ei leia kuskilt. Muidugi võivad naftaseigid teha oma rahaga ringraja kõrbesse ja keegi ei köhi, aga meiel on võimalused kasinad nii, et kunagi ei soovi keegi midagi oma aia taha, aga riigi isad teles küll poseerivad valimiste ajal, et küll meil ikka on kõiksugu spordirajatisi.
Vasta!
Jouni: Norramaade parim ringraja
The best track in North-Europe! Motorsport is also culture. In this place has driven races ages!
Vasta!
Kaja: Päästame Audru Ringraja
Kindlasti peab Audru Ringrada jääma ,sõiduaegasid võiks ka korrigeerida ,
Vasta!
Germo: (y)
Ajate õiget asja.
Vasta!
Olev: Eh...
See, kui kuskil XXI sajandi teisel kümnendil kolitakse elama 1971. aastast tegutsenud ringraja äärde ja siis hakatakse kisades nõudma ringraja kinnipanekut, tuletab mulle meelde luuletust "Mägra maja".
Vasta!
Marku5: Mis toimub
Tekib küsimus kui ringrada kinni panna et mis siis müra läheb vaiksemaks ja tänavatel liiklemine turvalisemaks? Pigem mitte :) Inimesed teevad oma pillid tänavalegaalseks ja hakkavad tänavatel paaru panema. Kas see oleks siis parem variant? Tundub et need kes hääletavad selle poolt et see kinni panna ei ole tagajärgedele veel mõtlema hakanudki????
Vasta!
Ott:
Motorsport saves souls!
Vasta!
Andres: Andres
Teada ju on, et ringraja vastast kampaaniat veavad eest vaid paar üksikut kiuslikku inimest kes läbi aastate ei väsi süstemaatiliselt kaebamast erinevatesse asutustesse ja ametkondadesse. Nad võiks oma aadete nimel avalikult ülesse astuda debatiks ja saaks mingi selguse siis millised on nende argumendid ja kui palju sellest on põhjendatav (mõõdetav) ja kui palju ärapanemisrõõm.

Olgu märgitud, et ise 15 aastat elanud ringrajast linnulennult 400m kaugusel ja senimaani ei ole tulnud mõttesse hakata üht vähestest Pärnu atraktsioonudest taga kiusama, sest mulle ei meeldi nende paari suvekuu jooksul kauguses kustvad mootorihääled.
Vasta!
Erik: jah
jah
Vasta!
Martin: Martin
Veebi andmetel avati rada 1938 ja on perioodiliselt tegutsenud. 70nendatel, 90nendatel ja peale renoveerimist uues hiilguses.
Mitte ükski elanik ei saa tuua ringraja müra raja sulgemise põhjuseks, kui nad ise on teadlikult kolinud ringraja ligidusesse. "Ma ei teadnud", ei ole kellegi teise probleem peale seal asuva elaniku enda.
Paljud uusarendused antud piirkonnas on täitsa selle sajandi omad.
Kolida raja ligidusse ja nõuda selle kinni panemist on sama, mis kolida Vesuuvi jalamile ja siis nõuda, et vulkaan kunagi ei purskaks.
Vasta!
Mihkel: Ringrada
Võiks ju üks korralik ringrada ka Eestis olla.
Vasta!
Andreas: Peab kindlasti jääma
Asi on väga lihtne. Linnas pisut kuulda vahepeal aga kuna sõidetakse päeval, siis pole see pinin mingi argument. Naaber muruniidukiga ja teine naaber drooni lennutades tekitavad kindlasti rohkem helisid... saagu need inimesed üle. Kes liiga lähedale trügis, see ise süüdi.
Vasta!
Rainer: Ringrada peab jätkama
Ringrada peab jääma!
Vasta!
Kristina: Audru ringrada
Oluline ringrada igale huvilisele!
Vasta!
Andres: Poolt!
POOLT!!!!
Vasta!
pertti:
Ringraja säilimise ja sihtotstarbe kohaselt kasutamise poolt
Vasta!
Timo: Poolt
+1
Vasta!
Rivo: Ringrada peab jääma!
Mürasummutust vastavalt etteseatud nõuetele mõõdetakse pidevalt ning selle eksijaid rajale ei lubata. Ilmselge on auto/moto spordiga teatud müra tekib ning eeldada et ringraja kõrval ainult linnulaulu kuuleb on ikka lollus.
Vasta!
Sten: Audru ringrada peab jääma.
Ringrada on oluline osa liikluskultuurist.
Eesti ainus ringrada on aastatega kasvatanud palju häid autojuhte, kes liikluses eeskujulikult käituvad ja ohtlike olukordade tekkimisel suudavad halvimat vältida.

Ringrajal on mürapiirang seatud linnaliikluses lubatud normide tasemele, mis on vägagi mõistlik ja teostatav lahendus kõikide osapoolte jaoks.

Siinkohal soovin mõistmist ning toetan omalt poolt ringraja jätkamist.
Vasta!
Aivar: Parim ringrada
Audru ringrada on ainulaadne Baltikumis ja ka Skandinaavias. Selle arendus ja toimimine on hädavajalik motospordi arendamisel ja edendamisel mitte ainult Eestis kui ka lähiriikides. Audru rada aitab tõsta ja parandada ka liikluskultuuri - õppida, omandada ja kinnistada sõiduvõtteid, mida mujal Eestis teha võimalik ei ole. Eriti oluline on see motokultuuri arengut arvestades.
Vasta!
Heino: Heino toetame Eesti ainsat ringrada!!!
Kui kaob rada kaob ka Eestis Ringraja spordi kultuur mida on arendatud üla 100aasta!!!
Vasta!
Kaspar: Poolt
Ilmselgelt peab ringrada jääma.
Vasta!
Karl: Kindlasti peab ainuke Eesti ringrada jääma!
Olge nüüd normaalsed, kohalikud ärge tehke lolli nalja, rinka peab jääma!
Pärnu rinka on juba vanast ajast seal olnud, ning LÕPUKS sai aastaid tagasi see vingeks kohaks!
Olge mõistlikud kohalikud elanikud, need kes on sinna kolinud peale ringraja ehitust (ka juba vanast ajast) siis ei tohiks teil ju üldse mõttesse tullagi et nüüd ära lõpetada, teadsite kuhu te kolite :)
Nautige mootorimürinat ja elage edasi!

Karl Pärtelpoeg
Vasta!
Valdo: Valdo
Kui ignorantne/kitsarinnaline/väiklane/rumal saab olla inimene, kes ostab krundi tiheda liiklusega maantee, lennuvälja ja aastakümneid tegustenud ringraja kõrvale ja ootab sellelt keskkonnalt rahu ja rabade vaikust?
Ringrada on tegutsenud aastakümneid, kipsmajadega krundid on viimase kümnendi "õied".
Ringrada ei ehitatud virisejate tagahoovi, virisejad ehitasid oma kipsunistused ringraja tagahoovi. Kui inimesele tuleb üllatusena, et spordirajatise kasutamisega kaasnevad heli, liiklus ja inimesed, siis on nende võime adekvaatselt nend endi ümber toimuvat hinnata küsimärgi all.
Vasta!
Valdo: Kus on väikluse piirid?
Kui ignorantne/kitsarinnaline/väiklane/rumal saab olla inimene, kes ostab krundi tiheda liiklusega maantee, lennuvälja ja aastakümneid tegustenud ringraja kõrvale ja ootab sellelt keskkonnalt rahu ja rabade vaikust?
Ringrada on tegutsenud aastakümneid, kipsmajadega krundid on viimase kümnendi "õied".
Ringrada ei ehitatud virisejate tagahoovi, virisejad ehitasid oma kipsunistused ringraja tagahoovi.
Kui inimesele tuleb üllatusena, et spordirajatise kasutamisega kaasnevad heli, liiklus ja inimesed, siis on nende võime adekvaatselt endi ümber toimuvat hinnata küsimärgi all.
Vasta!
Marek: ringrada võiks jääda
ka autosport liigub väiksemate mootorite ja elektrimootorite suunas. teoreetiliselt peaks müraprobleem ajapikku vähenema.
Vasta!
Arne: Ringraja poolt
Ringrada peab jääma, arendajad võiksid sinna võistlejatele hotelli ehitada.
Vasta!
Marta: Olen poolt!
Audru ringrada peab jääma! Hoiame Eesti mootorisporti ja neid väheseid kohti, kus seda saab siin harrastada ja sellega tõsiselt tegeleda!
Vasta!
Arne: Kes selle jama algataja on, paluks ka nimesid!
Leht võiks avalikustada ka need inimesed kes vinguvad kogu aeg. Tahaks pilti ka näha, et linna peal Tere Toriseja öelda.
Vasta!
Danel:
Ringrada võiks ikka toimivaks jääda. Tuleb leida mõlemaid pooli rahuldav lahendus.
Vasta!
Sten: Poolt
.
Vasta!
Mairon: Ainuke rada EESTIS !
Et kas olla või mitte olla????
No las tema nüüd ikka olla seal, kus tema elu päevad on olnud.
Isegi teeks vahest mõne tiiru, et ikka kahe rattaga maa peal püsiks.
Ju ikka leiate vast mõne rahulikuma kohakese elamiseks.

Püsigem terved ja kasutagem ikka seda ajuvärki !
Vasta!
Mihkel: Toetus
Toetus
Vasta!
Jaanus: Audru ringrada peab jääma.
Audru ringrada on tähtis. See on koht kus arenevad insenerid, igapäevased liiklejad, meie tehnikasport- ja teadmised. Arvestades selle kompleksi pikaaegset asupaika on raske uskuda, et see teema ikka ja jälle päevakorrale tuleb. Sellise ainulaadse keskuse olulisus ühe väikese riigi mastaabis ületab uusarendusega tõusetuvad küsimused.
Vasta!
Robertas: Save the Track !
Please save the track.
Vasta!
Aliandra: Ringrada peab jääma
Juba väiksest saadik olen oma lapsepõlve seal veetnud, ringrada on aastakümneid seal asunud ja peab edasi jääma. Kuidas saab võtta Pärnu ühe tuntuima kultuuriasukoha ära. Selle lähedal olevas maalapid on põhjusega odavad ning inimesed, kes neid ostavad peavad arvestama asjaoluga, et müra on seal niikuinii
Vasta!
Marta: Ringrada peab jääma!
????
Vasta!
Margus: Lennujaam kinni!
Kuna tänapäevased lennukid on kordades valjemad kui nad olid 500 aastat tagasi, ning müra tase Tallinnas on meeletu siis tuleks Tallinna lennujaam lõplikult sulgeda!!! Minu vaarvanaisa ostis krundi ülemiste linnaku keskele ning kartuli saagi vahelt Perno postimeest lugedes ei tülitanud mingisugused raudlinnud, vaata mis nüüd tomub. Ei saa enam omi mõtteidki koondada! ALATU ALATU! Ja üleüldse, ükskõik kus MINA olen siis teised peavad muutma ennast, sest just MINA tahan et MINUL oleks kõige parem ja kõik eised on kolmandajärgulised!
Vasta!
Ēriks: Eriks
The race ring is very well made and one of the best in the Baltic states. For this reason, I would like to see to continue operating. It is the fault of the cities town hall and the real estate agents for issuing building permits and starting projects next to a racing track. They should think twice before building new projects.
Vasta!
G-rem: Geremy
The racing track must remain. its good for the local economy
Vasta!
Madis: poolt
poolt
Vasta!
Georg: Peab jääma!
Eestlased peavad saama kuskil oma piire proovima peale maantee ja linna.
Vasta!
Janek: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Kes oli seal ennem ? Ringrada peab jääma , kui ei meeldi koli mujale.
Vasta!
Randel: Päästame Audru ringraja
Lahe koht ja kohe h.dasti parem kui parklas kylksi lasta
Vasta!
Ramon: To Marko
Mis krdi mendijuttu sa siin välja ajad suust, paki oma asjad kokku ja tõmba seitsme tuule poole kui ei sobi sulle midagi. Kui sa nii tark oled enda arust siis võiksid sellest ka aru saada, et rada asub osaliselt jõe ääres ja mööda jõge liigub heli kordades paremini kui mööda maad. Seda müra ei olegi võimalik tänu sellele saja protsendiliselt normi saada. Osta kõrvatropid omale kui motosport su jaoks nii häiriv on.
Vasta!
Mike: H
Y
Vasta!
Joel: Kas paneme kõik lukku ja keelame ära??? Rada peab jääma!
Elan ringraja vahetus läheduses linnulennult ehk 500m ja meie pere ja naabreid ei häiri küll kuidagi see mesilastaru sumin. Kes ei kannata koligu ära, rada on vajalik autospordi ja turismi arenguks ja oluline tuluallikas paljudele... Skandinaavia parim rada peab jääma!
Vasta!
Ott: Poolt
Poolt
Vasta!
Peeter: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Eesti esimene päris ringrada peab jääma!
Vasta!
Paul: Audruring peab jääma
Kus siis veel tulevad järgmised poisid,tüdrukud,kes toovad kuulsust Eestile viie-kuue aasta pärast MM-etappidel.
Vasta!
Tony: T.Svartsjö
❤????????????
Vasta!
Morten: Mott
See rada on seal olnud ju pikalt, miks kohalikud nüüd siis avaldavad arvamust? Inimesed ei austa üldse teiste inimeste saavutusi. Jääb mulje nagu maakler oleks kellegile müünud maja kus pidavat olla vaikne ja naabreid pole...
Vasta!
Karl: Lärm? Kus?
Ringrajal käinud erinevate suurürituste ajal ja jutt lärmist on nali, kui ringraja territooriumilt väljaspool on kuulda maanteemüra rohkem. Enamus hooneid ümberringi on nooremad kui ringrada või lennuväli. Kui lennuväli muutub aktiivsemaks siis on see vaja samuti sulgeda?

Ilmselgelt on tegu lihtsa kiusu ja väljapressimisega.

See, et linn veel esitab lisanõudmisi ringrajale nii dokumentatsiooni ja müranõuetega peaks uurima juba vastav kontrollorgan. Ehk keegi jälle annetanud eksmehe raha?
Vasta!
Sippul: Jutt lihtne.
MTÜ on oma petitsioonis nõudmas Pärnu linnaisadelt jõulisi samme raja vaigistamiseks. Romek Kosenkranius ütleb, et ta väga täpselt ei tea, mida sellega silmas peetakse, aga KOVilt nõutakse rajalt tegevusloa ära võtmist:

“Ei oska selgitada, millised on MTÜ nägemuses „jõulised sammud“. Peamiselt on nõutud omavalitsuselt, et me võtaks neilt tegevusloa ära, ei annaks ürituste korraldamiseks luba või saadaks politsei, kes põhitegevused (ehk sõidud) ringrajal keelaks.”

Tuletame meelde, et meile saadetud vastuses kinnitas MTÜ, et nad ei nõua Audru ringraja sulgemist. Otsesõnu ju ei tahagi, aga tegevusluba tuleks peatada ja autodega ei tohiks ka enam sõita.
Vasta!
Argo:
Pärnu sadam krigiseb ja kääksub talvel veel hullemini, kas paneme sadama kinni seltsimehed???
Vasta!
Rauno: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Toetan ringraja alles jäämist!
Vasta!
Notfast: Skandinaavia parimaks tituleeritud ringrada peab jääma!
Need kes räägivad, et segab linna elanikke, rääkigu enda eest. Kõiki elanikke kindlasti ei sega!
Vasta!
Tarmo: Kindlasti peab jääma
Eestis niigi puuduvad arvestatavad rajad, Pärnu/Audru kaotamine teeks olukorda kordades hullemaks ja kindlasti suurendaks tänavatel kihutamist.
Vasta!
Daniel: Peab töötama!
See on eesti parem trek! Kus me sportlased peavad treeninda!
Vasta!
Toivo: Ringrada peab jätkama
Ringrajal on inimest hariv eesmärk. Kurivaim ega seal öösel autodele taga ei anta. Inimesed mis teil viga on... ärge istuge kodus käige tööl, siis te ei lähe igavusest lolliks ja vaadake et oma hobidega väljaspool Audrut kellegile närvidele ei käiks. Mulle ei meeldi näiteks Audru lärmakad elanikud Peipsi järve ääres.
Ega Pärnu kirik ei ole kus peab vagusi istuma.
Vasta!
Arne: Küsib diletant
Sama küsimus , mis sai ka müravastastele esitatud : kas keegi on endalt või teistelt küsinud , kes KOV-ist andis arendajale loa raja kõrvale majad ehitada.
Vasta!
Rolf: Pole vaja petitsiooni
Siin pole üldse vaja mingit petitsioonigi teha, loomulikult jääb see ringrada! Sääskede pinin ei muuda siin midagi
Vasta!
Rolf: Sääskede pinin
Siin pole üldse vaja mingit petitsiooni teha, loomulikult ringrada jääb. Sääskede pinin ei muuda siin midagi
Vasta!
Riina: Motosport pole laiemalt vaadates jätkusuutlik, pole spordina võrdne nt jooksmise või rattasõiduga keskkonna seisukohast
Mõeldes laiemalt ja pikemas perspektiivis elu säilimiseks vajalikule, nimelt praeguse looduskatastroofi ja kliimaeesmärkide vaatepunktist, oleksid jätkusuutlikud puhast keskkonda säilitada aitavad või keskkonda parandavad tegevused. Saastavad meelelahutused ja spordialad ei ole need, mis aitaksid kaasa lastelastele puhta õhu ja pinnase, üldse normaalse elukeskkonna pärandamiseks.

Raskemetalle satub niigi õhku ja pinnasesse ka mootorsõidukite hädavajalikul kasutamisel, aga motosport ja motomeelelahutus pole hädavajalikud ellujäämiseks. Meie järeltulijaid ähvardab puhta vee, õhu ja toidu puudus, mis Eestisse praegu pole veel jõudnud, aga nt Aasias, Aafrikas pole haruldane.

Ka mürasaaste on probleem.

Vaikus on haruldaselt väärtuslik loodusvara Fred Jüssi sõnul.
Vasta!