Päästame Audru ringrajaToetame Eesti ühe olulisima mootorispordi tugisamba, viimasel ajal rünnaku alla sattunud, ligi kolm aastakümmet järjepidevalt toiminud Audru ringraja tegutsemise ja arengu jätkumist. |
allkirjade kogumine on lõppenud 05.06.2020 00:00 kuni 31.08.2020 23:59 5427 häält |
Eesti auto-ja motospordikogukond soovib Audru ringraja (auto24ring) jätkumist sellisel kujul, nagu ta praegu on. Tegemist on Eestis ainulaadse kompleksiga, millel täita oluline roll liiklusohutuse edendamisel ja liiklussurmade vähendamisel. Ringrajal saab iga juht oma sõidus tehtavatele otsustele silmnähtava tagasiside, omandades seeläbi õiged juhtimisvõtted ohuolukordade vältimiseks. Eestis pole hetkel ühtegi teist ringrada, kus tavalise tänavakõlbuliku auto või mootorrattaga maanteel lubatud kiirust saavutada saaks ning ka selliselt kiiruselt pidurdamist või ohutu sõidu võtteid harjutada. Audru ringrada on soovitanud sõidukite ja enese proovilepanemiseks kasutada Eesti politsei: Haapsalu politseijaoskonna patrulltalituse juht Tarmo Tomson sõnas, et kui auto omanikul on suur huvi oma sõiduriist proovile panna, siis Kiltsi lennuväli ei ole selleks kindlasti mitte õige koht. „Pärnu ringrajal on kihutamiseks legaalsed võimalused," ütles Tomson.
Samad soovitused on ka välja toonud Eesti Autospordi Liit: Kahjuks viimasel ajal on tekkinud ringrajale põhimõtteline vastasseis ning organiseeritud ka petitsioon ringraja sulgemiseks. Audrus on ringrada toiminud sellisel kujul juba 1990date algusest saati, praeguse haldaja käe all aastast 2009 ja rekonstrueeritud koos müratõkete ja vallidega juba aastal 2012. Seega ei saa ringraja olemasolu olla lähikonna inimestele üllatus. Mõistame, et ringraja kasutamisega kaasneb mõõdukas müra, kuid see ei ületa mõõtmistulemuste järgi lähemate elumajade juures tavalist sõiduteelt tulevat valjusust. Ringrajaga kaasnevad majanduslikud mõjud ning liiklusohutuse paranemine kaalub kindlasti üles raja kasutusest tulenevad väikesed ebamugavused. Meie soovime siinse petitsiooniga näidata, et ringraja olemasolu pole ebaoluline, vaid väga tähtis Eesti tehnikahuvilistele inimestele ning kõigile neile, kes soovivad oma sõidukijuhtimise oskusi parandada. |
Aktsiooni korraldajaKaido Soorsk, |
Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 16:07
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 01:57
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 08:50
Okei myra piirangute koha pealt aus aga kui sa ostad odavaid krunte otse ringradade ja lennujaamade juures ja yritad hakata neid kinni panema siis oled sina ainuke kes milleski syydi on.
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 12:34
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 15:30
http://www.audru.ee/keskkonnainfo
Tutvuge materjalidega, probleem pole ainult nö. uutel odavatel kruntidel.
Müra on lubatust suurem ka näiteks Vana-Sauga täbnaval, müratõkked välja ehitamata jne. Arusaamatuks jääb kuidas üldse sellisele poolikule asjale kasutusuba anti.
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 12:09
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 22:05
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 17:03
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 17:37
Juba minu vanaisa rääkis oma autosportlase ajaloost ja audru ringrajal toimunud üritustest üli võrdes. Me ei lase meie perekonna ajaloos olulist rolli mänginud spordiala toimumise kohta nii mustal viisil likvideerida. RINGRADA EI OLE UUS! See on seal aastakümneid olnud ja on ka edasi! Motosport on samamoodi sport nagu jooksmine!
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 17:44
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 17:50
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 18:13
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 18:23
Kohalik omavalitsus on vastutustundetult käitunud, väljastades detailplaneeringuid raja lähedusse ja jättes sinna elama kolinud inimestele petliku mulje, et mingit mürahäiringut ei toimu. Vastutus lasub linnaisade õlgadel, kes peavad leidma lahenduse, kuidas kohalikega leida toimiv kompromiss, kahjustamata ja kitsendamata Audru ringraja pakutavaid spordi- ja harrastusvõimalusi.
Ringrada, mis on tituleeritud üheks Skandinaavia paremaks, ja millele ei ole Eestis alternatiivi, peaks hoopis arendama ning kaasama investeeringuid, mis tooksid meile üle Euroopa ja kaugemalt autospordihuvilisi, samuti soosiksid harrastajate sõiduoskuste parandamist ja mis kõige tähtsam, et rahvusvahelisi autospordivõistlusi korraldataks Eestis senisest palju rohkem.
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 18:24
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 18:33
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 18:34
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 18:37
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 18:42
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 18:48
Ringrada on selles kohas tegutsenud alates seitsmekümnedate aastate algusest, see on osaks meie autospordikultuurist ja sellel on hindamatu väärtus sõiduoskuste parandamisel ning kogemuste hankimisel, mis võimaldavad ohtlike olukordi ennetada või neid adekvaatselt lahendada. Tänane raja haldaja on teinud omalt poolt enam kui ükski varasem, et võimalikku mürareostust piirata ja vähendada. Täna on tegu sisuliselt ainsa kompleksiga, mis võimaldab suuremate kiirustega kaasneva vastutuse võtmisega tutvuda ja kui selle käigus kasvab nii harjutaja kui ka tema kaaskondsete teadlikkus, on raja olemasolu end rohkem kui õigustanud. Lisaks toob ringrada Pärnu linnale ka lisaväärtust, sest kompleksi külastajad vajavad toitlustamist ja majutust, mis toob piirkonnale hooaja kestel arvestatava lisasissetuleku.
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 19:01
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 19:47
Samuti on keskmine maanteelt kostev liiklusmüra kõnealuses rajoonis, kus rajavastase petitsiooni vedajad elavad, ca 3x valjem kui rajamüra (61dB maanteelt, 47 rajalt kostev müra). Etteruttavalt - kui see väide matemaatiliselt imelik tundub, palun uurida valjusega seotud füüsikat.
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 19:25
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 19:45
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 19:50
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 20:19
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 20:19
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 20:23
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 20:26
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 21:07
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 21:09
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 21:14
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 21:47
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 21:54
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 21:56
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 21:56
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 22:12
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 22:23
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 22:51
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 22:56
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 23:13
Olgu märgitud, et ise 15 aastat elanud ringrajast linnulennult 400m kaugusel ja senimaani ei ole tulnud mõttesse hakata üht vähestest Pärnu atraktsioonudest taga kiusama, sest mulle ei meeldi nende paari suvekuu jooksul kauguses kustvad mootorihääled.
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 23:14
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2020 kell 23:42
Mitte ükski elanik ei saa tuua ringraja müra raja sulgemise põhjuseks, kui nad ise on teadlikult kolinud ringraja ligidusesse. "Ma ei teadnud", ei ole kellegi teise probleem peale seal asuva elaniku enda.
Paljud uusarendused antud piirkonnas on täitsa selle sajandi omad.
Kolida raja ligidusse ja nõuda selle kinni panemist on sama, mis kolida Vesuuvi jalamile ja siis nõuda, et vulkaan kunagi ei purskaks.
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 00:53
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 01:16
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 03:09
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 07:55
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 08:06
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 08:24
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 09:35
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 09:50
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 10:00
Eesti ainus ringrada on aastatega kasvatanud palju häid autojuhte, kes liikluses eeskujulikult käituvad ja ohtlike olukordade tekkimisel suudavad halvimat vältida.
Ringrajal on mürapiirang seatud linnaliikluses lubatud normide tasemele, mis on vägagi mõistlik ja teostatav lahendus kõikide osapoolte jaoks.
Siinkohal soovin mõistmist ning toetan omalt poolt ringraja jätkamist.
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 11:49
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 12:59
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 13:02
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 13:20
Pärnu rinka on juba vanast ajast seal olnud, ning LÕPUKS sai aastaid tagasi see vingeks kohaks!
Olge mõistlikud kohalikud elanikud, need kes on sinna kolinud peale ringraja ehitust (ka juba vanast ajast) siis ei tohiks teil ju üldse mõttesse tullagi et nüüd ära lõpetada, teadsite kuhu te kolite :)
Nautige mootorimürinat ja elage edasi!
Karl Pärtelpoeg
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 15:08
Ringrada on tegutsenud aastakümneid, kipsmajadega krundid on viimase kümnendi "õied".
Ringrada ei ehitatud virisejate tagahoovi, virisejad ehitasid oma kipsunistused ringraja tagahoovi. Kui inimesele tuleb üllatusena, et spordirajatise kasutamisega kaasnevad heli, liiklus ja inimesed, siis on nende võime adekvaatselt nend endi ümber toimuvat hinnata küsimärgi all.
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 15:23
Ringrada on tegutsenud aastakümneid, kipsmajadega krundid on viimase kümnendi "õied".
Ringrada ei ehitatud virisejate tagahoovi, virisejad ehitasid oma kipsunistused ringraja tagahoovi.
Kui inimesele tuleb üllatusena, et spordirajatise kasutamisega kaasnevad heli, liiklus ja inimesed, siis on nende võime adekvaatselt endi ümber toimuvat hinnata küsimärgi all.
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 15:24
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 18:19
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 18:22
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 18:25
Kommentaar lisatud: 10. juuni 2020 kell 21:42
Kommentaar lisatud: 11. juuni 2020 kell 11:57
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 07:57
No las tema nüüd ikka olla seal, kus tema elu päevad on olnud.
Isegi teeks vahest mõne tiiru, et ikka kahe rattaga maa peal püsiks.
Ju ikka leiate vast mõne rahulikuma kohakese elamiseks.
Püsigem terved ja kasutagem ikka seda ajuvärki !
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 08:42
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 11:40
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 12:41
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 13:25
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 14:18
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 14:32
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 15:27
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 15:31
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 17:46
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 17:49
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 20:15
Kommentaar lisatud: 12. juuni 2020 kell 23:11
Kommentaar lisatud: 13. juuni 2020 kell 09:16
Kommentaar lisatud: 13. juuni 2020 kell 10:32
Kommentaar lisatud: 13. juuni 2020 kell 11:15
Kommentaar lisatud: 13. juuni 2020 kell 12:12
Kommentaar lisatud: 13. juuni 2020 kell 14:28
Kommentaar lisatud: 14. juuni 2020 kell 09:45
Kommentaar lisatud: 14. juuni 2020 kell 10:17
Kommentaar lisatud: 14. juuni 2020 kell 14:50
Kommentaar lisatud: 15. juuni 2020 kell 12:04
Ilmselgelt on tegu lihtsa kiusu ja väljapressimisega.
See, et linn veel esitab lisanõudmisi ringrajale nii dokumentatsiooni ja müranõuetega peaks uurima juba vastav kontrollorgan. Ehk keegi jälle annetanud eksmehe raha?
Kommentaar lisatud: 15. juuni 2020 kell 17:31
“Ei oska selgitada, millised on MTÜ nägemuses „jõulised sammud“. Peamiselt on nõutud omavalitsuselt, et me võtaks neilt tegevusloa ära, ei annaks ürituste korraldamiseks luba või saadaks politsei, kes põhitegevused (ehk sõidud) ringrajal keelaks.”
Tuletame meelde, et meile saadetud vastuses kinnitas MTÜ, et nad ei nõua Audru ringraja sulgemist. Otsesõnu ju ei tahagi, aga tegevusluba tuleks peatada ja autodega ei tohiks ka enam sõita.
Kommentaar lisatud: 15. juuni 2020 kell 17:55
Kommentaar lisatud: 15. juuni 2020 kell 18:47
Kommentaar lisatud: 16. juuni 2020 kell 06:55
Kommentaar lisatud: 16. juuni 2020 kell 09:58
Kommentaar lisatud: 17. juuni 2020 kell 21:48
Kommentaar lisatud: 21. juuni 2020 kell 22:59
Ega Pärnu kirik ei ole kus peab vagusi istuma.
Kommentaar lisatud: 22. juuni 2020 kell 12:50
Kommentaar lisatud: 23. juuni 2020 kell 20:20
Kommentaar lisatud: 23. juuni 2020 kell 20:22
Kommentaar lisatud: 03. juuli 2020 kell 12:06
Raskemetalle satub niigi õhku ja pinnasesse ka mootorsõidukite hädavajalikul kasutamisel, aga motosport ja motomeelelahutus pole hädavajalikud ellujäämiseks. Meie järeltulijaid ähvardab puhta vee, õhu ja toidu puudus, mis Eestisse praegu pole veel jõudnud, aga nt Aasias, Aafrikas pole haruldane.
Ka mürasaaste on probleem.
Vaikus on haruldaselt väärtuslik loodusvara Fred Jüssi sõnul.
Kommentaar lisatud: 15. juuli 2020 kell 08:12
Kommentaar lisatud: 29. juuli 2020 kell 20:53
Kommentaar lisatud: 23. august 2020 kell 12:23
Kommentaar lisatud: 31. august 2020 kell 21:23