Rail Baltic

Eesti Vabariigi Põhiseadus paragrahv 1 sätestab: "Eesti on iseseisev ja sõltumatu demokraatlik vabariik, kus kõrgeima riigivõimu kandja on rahvas" ning Eesti Vabariigi Põhiseadus paragrahv 5 sätestab: "Eesti loodusvarad ja loodusressursid on rahvuslik rikkus, mida tuleb kasutada säästlikult" ja seega on ebademokraatlik ja Eesti Vabariigi Põhiseadusega vastuolus, et selline loodust ja Eesti rahva kogukondade elukorraldust ümberkujundav fundamentaalne ja kolossaalne projekt nagu Rail Baltic sõidab nö "üle inimeste", lõhkudes külakogukondi ja hävitades loodust. Meie sooviks on, et Rail Balticule valitaks sobivaim trass, austades Eesti Vabariigi Põhiseadust!

allkirjade kogumine on lõppenud

05.10.2013 00:00 kuni 31.12.2013 23:59

155 häält

51%

Eesti Vabariigi Põhiseadus paragrahv 1 sätestab: "Eesti on iseseisev ja sõltumatu demokraatlik vabariik, kus kõrgeima riigivõimu kandja on rahvas" ning Eesti Vabariigi Põhiseadus paragrahv 5 sätestab: "Eesti loodusvarad ja loodusressursid on rahvuslik rikkus, mida tuleb kasutada säästlikult" ja seega on ebademokraatlik ja Eesti Vabariigi Põhiseadusega vastuolus, et selline loodust ja Eesti rahva kogukondade elukorraldust ümberkujundav fundamentaalne ja kolossaalne projekt nagu Rail Baltic sõidab nö "üle inimeste", lõhkudes külakogukondi ja hävitades loodust. Meie sooviks on, et Rail Balticule valitaks sobivaim trass, austades Eesti Vabariigi Põhiseadust!

Aktsiooni korraldaja

Kehtna valla elanikud

Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.

Kristi: Kui seda projekti paremini korraldada ja tõeliselt AUS oleks asi, siis ma ehk poleksgi vastu..
Kui Rail Baltic on Eesti riigile nii vajalik ja hea projekt, siis MIKS:
1. ei informeeritud vähemalt neid maaomanikke, keda teema otseselt puudutab juunis, kui saadeti pärimised valdadesse? (riigil on olemas maaomanike e-maili ja aadressid, kas puudus lihtsalt soov tegeleda inimeste arvamustega?) Sel juhul oleks olenud võimalik inimestel ka rahulikult kõik aspekte uurida ja saata 30. septembriks arvamused ja ettepanekud maavalitsustesse. Olen 100% kindel, et ka veel täna on maaomanikke, keda RB otseselt puudutab, kes ei tea et sellist rongi nende maadele plaanitakse. Ja see on riigipoolne SUUR MÖÖDALASKMINE!!!
2. siiamaani ei ole paigas kompenseerimise süsteem inimestele, kelle elukeskkonna planeeritav RB täielikult rikub!
Nt. 1) kui mul on 200 m lai põld, mille keskelt hakkab liikuma RB = 66 m sellest riik "kompenseerib", mõlemale poole jääb 30 m kaitsevöönd (mille kasutamise otstarbe peab maaomanik kokku leppima riigiga st. nt ta ei saa seal metsa kasvatama hakata), ja siis jääb mõlemale poole 52 meetri laiune eraldi ala!!! Inimesele jääb alles 2*50 meetrit maad. Kas selle MAA VÄÄRTUS ON SAMA KUI ON ÜKS 200 m laiune põld? Mix pole paigas sellise olukorra kompenseerimine???
Nt. 2) kui inimene elab täna ilusti korrastatud talus, mis asub aktiivses aga vaikses ja rahulikus külas, kus on piisavalt lähedal lasteaed, kool, poed. Kui sellest talust nüüd 100 m kaugusele paigutada RB, kas selle TALU/MAJA VÄÄRTUS ON SAMA, MIS TA OLI ENNEM Rail Balticut?
KES KOMPENSEERIB NEED OTSESED KAHJU TUHANDETELE INIMESTELE???
Vasta!
Raivo: Raivo: Kus on arvutused?
Kuidas on võimalik, et RB saab olema kasumlik ettevõte. Kui see ei ole võimalik kohe, siis millal? Kus kohalt saavad tulema need inimeste hulgad ja kaubakogused, kelle-mille edasi-, või tagasivedamisega RB hakkab kasumit teenima? Vaadake palju inimesi täna kasutab raudteed, kui rong peatub enam-vähem igas asulas, mida raudtee läbib. RB teatavasti saab peatuma Tallinnas ja Pärnus. Millised on tehtud uuringud, et keskkond ei saaks tagasipöördumatult kahjustatud. Kuni pole positiivset selgust kõigis RBle vastuväiteid tekitavates küsimustes, RB rajamist alustada ei tohi. Üheksa korda mõõda ja üks kord lõika. Praegu pole veel ühtegi korda mõõdetud ja tahetakse alustada ehku peale, et vaatame, mis välja tuleb - suur raha on vaja maha panna, aga kas pärast vigade parandamine üldse võimalik on, see pole üldse tähtis ja selle peale mõtlemiseks pole aega olnud. Igatahes sellise kiirustamisega, millega idee autorid on välja tulnud võib kogu elu planeeritava RB kõikides trassivariantides tuksi keerata. Kõige vastuvõetavam oleks võibolla Tallinn-Tapa-Tartu-Valga-Riia- jne. variant, mis kõige vähem arvatavasti mõjutaks elu Eestis halvemuse poole.
Vasta!
Maria-Kristiina: Soovin, et kohalike elanike hääli võetaks kuulda!
Soovin, et Rail Balticust ei saaks järjekordset räiget näidet sellest, kuidas inimeste vastuseisust lihtsalt suurema ja tugevama õigusega üle sõidetakse. Soovin, et lõpuks ometi jäetaks Tuhala nõiakaev ja karstiala rahule. Et jäetaks puutumatuks metsik loodus ja võõrast võimust räsitud, siiani toibuvad põlised talumaad!
Vasta!
Maria-Kristiina: Soovin, et kohalike elanike hääli võetaks kuulda!
Soovin, et Rail Balticust ei saaks järjekordset räiget näidet sellest, kuidas inimeste vastuseisust lihtsalt suurema ja tugevama õigusega üle sõidetakse. Soovin, et lõpuks ometi jäetaks Tuhala nõiakaev ja karstiala rahule. Et jäetaks puutumatuks metsik loodus ja võõrast võimust räsitud, siiani toibuvad põlised talumaad!
Vasta!
Maria-Kristiina: Maria
Soovin, et Rail Balticust ei saaks järjekordset räiget näidet sellest, kuidas inimeste vastuseisust lihtsalt suurema ja tugevama õigusega üle sõidetakse. Soovin, et lõpuks ometi jäetaks Tuhala nõiakaev ja karstiala rahule. Et jäetaks puutumatuks metsik loodus ja võõrast võimust räsitud, siiani toibuvad põlised talumaad!
Vasta!
kertu:
Olen vastu, sest paljude inimeste maad ja aastatepikkused tööd lähevad vett vedama.Ning ka paljud inimesed jäävad ilma oma abihoonetest.
Vasta!
Sirli: poolt
kahe käega poolt
Vasta!
Marko: Marko
Seda projekti on vaja, kannatab 100 inimest ja natukene metsa, aga kõik teised ja järgnevad põlved lõikavad kasu.
Vasta!
Taanel: poolt
mulle meeldib rongiga sõita
Vasta!
Steven-Karl: poolt
...
Vasta!
Jaanika: Tahate tõde? Palun..
http://blog.kaitseomatervist.ee/rail-baltica-on-vajalik-hoopis-uute-suurte-kaevanduste-teenindamiseks

Siin on ilusti kirjas, mis juhtuks kui RB oma eesmärgi saavutaks. Ärge laske mingitel pingviinidel otsustada oma saatuse üle ja avage silmad ! Kõik nad on ainult raha peal väljas ja inimeste heaolu neile korda ei lähe :)) Seega seisame siis ise endi eest nii kuidas saame ! :)
Vasta!
Savi:
oh jeebus
Vasta!
Indrek: Maaomanik
Oman maatükki paraku just sellises piirkonnas kus kõige usutavam trass ka lõpuks kulgema hakkab. Sisuliselt planeeritakse mulle maja ette seda trassi ja seljataga on mul mets. Seega ainus vaade jääbki risti üle põllutüki jooksev raudtee. Kui praegu käivad metsloomad ennast põlluservas näitamas vahel ja saab nautida looduse vaikust ja rõõmu tunda eestimaast, siis tulevikus se pilt muutub trastiliselt minu jaoks. Ilmselt tuleb maakodu plaanid nurka vista, kui se hullus teoks saab. Isiklikult olen igati vastu praegustele väljapakutud varjantidele. Lisaks pole lihtrahvale miskit kasu sellest, et riik poolitatakse aiaga ning vähem veelgi sellest kaubaveost mille raha kuhugi oma jopede taskutesse ära kanditakse. Rahvas tulgemõistusele. Kui palju teist hakkab siit poola või saksamaale rongiga sõitma? Palju aga sellest väikse lõbusõidu eest tuleb looduse arvelt verist hinda maksta!! SE ON UUS BERLIINI MÜÜR!!
Vasta!