Rulli raudteeülekäik peab säilima

Allkirjade kogumine Rulli tänava raudteeülekäigu sulgemise vastu

Edelaraudtee AS-i plaan Liiva jaama piirkonna raudteeohutuse suurendamisel hõlmab muuhulgas ka otsust Rulli tänava raudteeülekäik sulgeda, rajades piirdeaiad Liiva jaamast Viljandi maanteeni. Põhjuseks see, et Rulli ülekäik on samatasandiline ja sellest tulenevalt ohtlikum kui Liiva jaama juurde rajatav tunnel või Viljandi mnt ülekäik, kus samatasandilisele ülekäigule lisab ohutust helisignaal. Sellele plaanile on tänaseks oma vastuseisu avaldanud nii Liiva asumiselts, Nõmme Linnaosavalitsus kui ka Nõmme linnaosakogu elukeskkonnakomisjon. Tegime Linnaosakogu komisjoni poolt ettepaneku asendada ka Rulli ülekäik tunneliga, kuid sellest keelduti, põhjendusega, et Viljandi mnt ülekäik on piisavalt lähedal taoline kulutus ei ole otstarbekas.

Rulli tänava ülekäigu kasutus on tunduvalt suurem kui Liiva jaama juures või Viljandi maanteel. Seda, mis juhtub tuima tarastamise korral, saime näha Järve keskuse taga, kus inimesed aeda lihtsalt augu lõikasid ja harjumuspärast rada mööda edasi käisid.

Tehnilise järelevalve amet ei nõua olemasolevate samatasandiliste raudteeülekäikude sulgemist. Sarnased ülekäigud on olemas ka teistes kohtades – Tallinn-Väike jaamas, Kitseküla jaamas, Rahumäe jaamas, Nõmme jaamas, Pääsküla jaamas ja mujal. Lisaks on Rulli ülekäigul suurepärane nähtavus kahele poole – raudtee on sirge ja tänu Liiva jaama lähedusele on rongide kiirused väikesed. Kui on meetmeid, mis võimaldaks Rulli tänava ülekäigu ohutust veelgi suurendada, siis tuleb Edelaraudteel või Tallinna linnal need investeeringud teha, mitte valida lihtsamat teed, et paneme kinni ja probleem lahendatud. Ringiga käimine on loomulikult tervislik, kuid sadadele inimestele sunnitud igapäevase ajakulu tekitamine olukorras, kus on olemas aastakümneid toiminud otsetee, on ebaratsionaalne ja vale. Kui Viljandi mnt ülekäigu ohutuse kindlustab helisignaal, kas ei saa siis sama signaali dubleerida ka Rulli ülekäigule, see ei tohiks ju tehniliselt väga keerukas olla?

Ühe argumendina meenutas Edelaraudtee esindaja meile Jüri Aarmaga juhtunud traagilist õnnetust. See argument pole paraku pädev. Inimesed võivad klapid peas ka tuimalt liinibussi alla astuda. Me ei hakka ju sellepärast autoteid tarastama? Jätame inimestele vabaduse ületada raudteed harjumuspärases kohas ja vastutuse enne raudtee ületamist tähelepanelik olla.

Eeldame, et kohalike elanike hulgas ei leidu väga palju neid, kes Rulli ülekäigu sulgemist toetaks, aga argumendil „kohalikud elanikud soovivad Rulli ülekäigu säilitamist“ on rohkem kaalu, kui seda toetavad konkreetsed allkirjad. Lisa oma digiallkiri kui oled vastu plaanile Rulli tänava raudteeülekäik sulgeda.

allkirjade kogumine on lõppenud

01.03.2021 00:00 kuni 14.03.2021 23:59

253 allkirja

50%

Edelaraudtee AS-i plaan Liiva jaama piirkonna raudteeohutuse suurendamisel hõlmab muuhulgas ka otsust Rulli tänava raudteeülekäik sulgeda, rajades piirdeaiad Liiva jaamast Viljandi maanteeni. Põhjuseks see, et Rulli ülekäik on samatasandiline ja sellest tulenevalt ohtlikum kui Liiva jaama juurde rajatav tunnel või Viljandi mnt ülekäik, kus samatasandilisele ülekäigule lisab ohutust helisignaal. Sellele plaanile on tänaseks oma vastuseisu avaldanud nii Liiva asumiselts, Nõmme Linnaosavalitsus kui ka Nõmme linnaosakogu elukeskkonnakomisjon. Tegime Linnaosakogu komisjoni poolt ettepaneku asendada ka Rulli ülekäik tunneliga, kuid sellest keelduti, põhjendusega, et Viljandi mnt ülekäik on piisavalt lähedal taoline kulutus ei ole otstarbekas.

Rulli tänava ülekäigu kasutus on tunduvalt suurem kui Liiva jaama juures või Viljandi maanteel. Seda, mis juhtub tuima tarastamise korral, saime näha Järve keskuse taga, kus inimesed aeda lihtsalt augu lõikasid ja harjumuspärast rada mööda edasi käisid.

Tehnilise järelevalve amet ei nõua olemasolevate samatasandiliste raudteeülekäikude sulgemist. Sarnased ülekäigud on olemas ka teistes kohtades – Tallinn-Väike jaamas, Kitseküla jaamas, Rahumäe jaamas, Nõmme jaamas, Pääsküla jaamas ja mujal. Lisaks on Rulli ülekäigul suurepärane nähtavus kahele poole – raudtee on sirge ja tänu Liiva jaama lähedusele on rongide kiirused väikesed. Kui on meetmeid, mis võimaldaks Rulli tänava ülekäigu ohutust veelgi suurendada, siis tuleb Edelaraudteel või Tallinna linnal need investeeringud teha, mitte valida lihtsamat teed, et paneme kinni ja probleem lahendatud. Ringiga käimine on loomulikult tervislik, kuid sadadele inimestele sunnitud igapäevase ajakulu tekitamine olukorras, kus on olemas aastakümneid toiminud otsetee, on ebaratsionaalne ja vale. Kui Viljandi mnt ülekäigu ohutuse kindlustab helisignaal, kas ei saa siis sama signaali dubleerida ka Rulli ülekäigule, see ei tohiks ju tehniliselt väga keerukas olla?

Ühe argumendina meenutas Edelaraudtee esindaja meile Jüri Aarmaga juhtunud traagilist õnnetust. See argument pole paraku pädev. Inimesed võivad klapid peas ka tuimalt liinibussi alla astuda. Me ei hakka ju sellepärast autoteid tarastama? Jätame inimestele vabaduse ületada raudteed harjumuspärases kohas ja vastutuse enne raudtee ületamist tähelepanelik olla.

Eeldame, et kohalike elanike hulgas ei leidu väga palju neid, kes Rulli ülekäigu sulgemist toetaks, aga argumendil „kohalikud elanikud soovivad Rulli ülekäigu säilitamist“ on rohkem kaalu, kui seda toetavad konkreetsed allkirjad. Lisa oma digiallkiri kui oled vastu plaanile Rulli tänava raudteeülekäik sulgeda.

Algatuse korraldaja

Liiva Külaselts MTÜ, Indrek Luberg, indrek@liiva.ee

Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.

Neeme: lahendus
Linnavalitsus armastab ainult standardseid lahendusi. Rulli ülekäigu ja Viljandi maante vahe on vaid 130 m. Tunneli ehitamine on muidugi mõttetus, kuid kui lihtsalt dubleerida Viljandi mnt ülesõidukoha signaalid Rulli ülekäigukohale, kulub selleks minimaalselt materjali ja inimtööd, võiks leida isegi kaablita lahenduse. Samas on lühikese vahemaa tõttu viga signaali alguses vaid 6-7 sek. Paar päeva mõttetööd ja asi oleks igati lahendatud, kuid kui linnavõim hakkab otsima, kas keegi kusagil maailmas toodab vajalikku seadmestikku, siis võimalik, et ei leia või kui leiab, siis see otsimine ja hankimine maksab rohkem. Inimeste huvi on paraku siin viimasel kohal.
Vasta!
Indrek: lahendus
Aitäh, Neeme, lisasin ettepaneku ka petitsiooni teksti.