Tallinna tasuta ühistransport?Kas Te toetate Tallinna tasuta ühistranspordile üleminekut (20 miljoni euro piletitulu katmist maksumaksjate rahast)? |
hääletus on lõppenud 17.03.2012 00:00 kuni 15.05.2012 23:59 kokku 374 häält |
|||||||||
Tallinna linnavalitsuse idee muuta ühistransport linnakodanikele priiks on praeguse ühistranspordi seisu juures toores mõte, mille otstarbekust ei
ole üldse hinnatud. Iga-aastane piletitulu võib tunduda tühine ainult euroga mitteharjunud kodanikele. Linn leiab väidetavalt aastase piletitulu katteks ca 20 miljonit €, kuid samas ei ole teada, kust leiab linn raha näiteks sellistele ühistranspordi arengukavas märgitud tegevustele: - Turvalisus ja mugavus ühistranspordis (katteta 191 735 €) - Tallinna ühistranspordi liinivõrgu optimeerimine – (katteta 1,3 miljonit) - Uued trammid – (katteta 1,94 miljonit) - Uued trollid – (katteta 27,2 miljonit) - Ühistranspordi prioriteedisüsteem - (katteta 89 000 ....) |
Hääletuse korraldajaTallinna vabaühenduste võrgustik |
|||||||||
|
||||||||||
Palun logi sisse või registreeri ennast kasutajaks, kui soovid antud teemat kommenteerida.
Kommentaar lisatud: 19. märts 2012 kell 11:26
olukorras, kus linnal ei ole raha uute sõidukite jaoks, kus linn ei tea, kust ja kuhu inimesed liiguvad, kus liigse autostumise põhjustavad need, kellele tasuta sõiduõigus niikuinii ei laiene, kus kesklinnas jalgrattaga sõita on pea võimatu, aga raha rattateede ehitamiseks pole, kus busside graafikuid on aasta aastalt hõrendatud, kus kopli tramm haiseb nagu...
... on see mõte lihtsalt veel liialt varajane
Kommentaar lisatud: 19. märts 2012 kell 11:44
Kommentaar lisatud: 19. märts 2012 kell 12:32
2. Pole teada, kust võetakse raha tasuta ühistranspordi katmiseks ja kuivõrd see suhestub ühistranpordi kvaliteediga (sõidukid, sõitmissagedus, liinid). Samuti pole teada, mida teevad need, kes Tallinnas ei ela (+ turistid) seega, MuPo peaks ikkagi tööl olema--kust tuleb siis kokkuhoid, millest räägiti?
3. Samme autostumise vastu on vastu võetud vähe, paljudesse kohtadesse on raske bussidega saada ning bussipeatused asuvad ebamugavates kohtades/ebaloogiliselt (Vabaduse väljakul on 8 (!!) erinevat bussipeatust).
Kommentaar lisatud: 19. märts 2012 kell 15:42
Kommentaar lisatud: 19. märts 2012 kell 20:28
Kommentaar lisatud: 20. märts 2012 kell 23:10
Kõik teiste KOV elanikud peavad ostma pileti ja mis hinnaga pole teada. Kuna jääb alles MUPO ja piletikontrollid, siis säästu ei tule.
Kuna küsitlus ei ole linnale siduv ja mingit uurimust pole ka tehtud, siis hääletama lähevad ainult lihtsameelsed, kes saavad sattuda Keskerakonna reklaamipiltidele, mille all on kirjas kuidas demokraatiat arendatakse.
Kui Tallinna 400 000 elanikust hääletab kasvõi 100000, siis see pole enamuse arvamus, ega näita mitte midagi. Kui osalus oleks üle 60%, siis võiks sellest mingeid järeldusi teha.
Kui Tallinn pole teinud uuringuid selle kohta, kas tasuta ühistransport on mõistlik, siis mille alusel otsustab linnaelanik?
See on järjekordne näide halvast raha kulutamisest, mis ei vii mitte mingite tulemusteni.
ERR küsimus Raepressile
Kui rahvas vastab küsitlusel tasuta ühistranspordile eitavalt, kas siis tasuta ühistransporti ei kehtestata?
Linnavõim ei soovi spekuleerida küsitluse tulemuste üle. Ootame ära küsitluse tulemused.
Kommentaar lisatud: 20. märts 2012 kell 23:14
Saadame vastused Teie küsimustele
1. Kas küsitlus on linnale siduv?
Küsitluse tulemus ei ole linnale siduv, aga otsustamisel on ta kindlasti üheks arvesse võetavaks argumendiks.
Eesmärgiks on eelkõige saada sellekohane arvamus elanikelt ja tõsta ühistranspordikorraldusega seonduv taas esiplaanile nii omavalitsuste kui riigi tasandil.
2. Kas küsitlusel on mingi osalenute arv alates millest küsitlus esindab linnaelanike huve või osalenute arv ei ole tähtis?
Küsitlusel osalevate inimeste arv on olnud eelnevatel küsitlustel erinev ulatudes 5000-st kuni 20 000-ni. Mida rohkem küsitlusel osalejaid seda suurem kaal on küsitlusel.
Eraldi mingit konkreetset arvu ei ole kehtestatud. Teavituskampaaniaga püütakse maksimaalselt vältida olukorda, kus pärast küsitluse lõppemist ütleksid pahased linnakodanikud, et nemad ei olnud küsitluse toimumisest midagi kuulnud.
3. Kuidas on tagatud see, et üks inimene ei saa hääletada mitu korda?
Küsitlusel kasutatakse RRWebi küsitlusmoodulit, kus andmed võetakse rahvastikuregistrist. Kui linnaelanik annab oma hääle küsitluspunktis, siis süsteemis tehakse märge ja rohkem ta hääletada ei saa.
Kommentaar lisatud: 20. märts 2012 kell 23:15
4. Kui palju läheb kogu küsitlus linnaelanikele maksma? (küsitluse ettevalmistamine, tehniliste lahenduste arendamine, reklaamid ja küsitluse läbiviimine, jne.)
Linnaelanike küsitluse eelarve on 266 666 eurot, millest kaetakse majanduskulud (küsitluslehed, templid jms), küsitluspunktide töötajate töötasud, teavitus-reklaam ja infotehnoloogilised lahendused.
5. Kas linnavalitsusel on mingi analüüs või uurimus, mis näitab, et tasuta ühistransport on linnale vajalik ning majanduslikult kasulik? Kui on, siis palun viidet konkreetsele dokumendile.
Ühistransport sõltumata, kas see on tasuta või tasuline, ei saa olla majanduslikult kasulik (kasumit tootev). Tegemist on ühiskonna sotsiaalse vajaduse tagamisega. Tasuta ühistranspordiga kaasnevaid riske oleme töökorras arutanud ning hinnanud ka riskide maandamise võimalusi. Eraldi uurimust ei ole selle kohta läbi viidud.
6. Kas tasuta saavad sõita ka teiste omavalitsuste inimesed ja turistid?
Tasuta ühistransporditeenus on suunatud tallinlasele, kuid välistatud ei ole, et ka naaberomavalitsused saaksid soovi korral oma elanike ühistranspordisõite Tallinnas kompenseerida.
Kommentaar lisatud: 20. märts 2012 kell 23:17
Piletisüsteem ei ole päästerõngaks asotsiaalide eemaletõrjumisel ühistranspordist. Kavandatava tasuta sõidu õiguse eelduseks on siiski isiku iga sõidu registreerimine. Kontroll küsimuses nimetatud isikute üle jääb Munitsipaalpolitseile. Samuti ei saa alahinnata nn kodanikujulgust teha märkusi, kui selleks vajadus ilmneb.
Kommentaar lisatud: 20. märts 2012 kell 23:18
Tallinnal on olemas vajalik kompetents ühistranspordi korraldamise osas ja linnaelanike küsitluse korraldamine on vajalik linnaelanike arvamuse teadasaamiseks tasuta ühistransporditeenuse osutamise kohta. Rahvaküsitlus on demokraatia ka kodanikuühiskonna üks väljendusi ning seda ei saa asendada sotsioloogilise mudeluuringuga nagu ekslikult väidavad mõned küsitluse kritiseerijad. Küsitlus toimub Tallinna Linnavolikogu poolt kehtestatud korra alusel.
Lugupidamisega
Andres Harjo
Transpordiameti juhataja
Kommentaar lisatud: 21. märts 2012 kell 19:07
Kommentaar lisatud: 21. märts 2012 kell 19:20
Kommentaar lisatud: 21. märts 2012 kell 19:21
Kui see küsitlus oleks tehtud mõne tegelase poolt, kes tõepoolest valutaks südant tallinna või eesti rahva pärast siis ma ehk veel mõtleksin, kas on sellest kahju või kasu, kui aga on see eks-kommunistidest reformipedede vastuaktsioon siis võin teile kinnitada. Ma vihkan kõike mida teeb reform, sest reformi tegemised puudutavad minu elu otseselt, keski tegemised aga minusse ei puutu.
Kommentaar lisatud: 21. märts 2012 kell 23:15
Kommentaar lisatud: 21. märts 2012 kell 23:51
Tehke selle raha eest kergliiklusteid juurde, et ma julgeks ka koos lapsega ratastel oma sõidud teha, ja parandage sõiduteed selliseks, et ma igal sammul ei pea kartma sopaga ülevalamist, kui auto minust mööda sõites lombist läbi peab sõitma - see on minu igapäevaelu reaalsus.
Kommentaar lisatud: 22. märts 2012 kell 06:47
Kuna tasuta asju pole olemas ning ajalugu näitab, et selle asemele tekivad uued maksud, siis pidin vastu hääletama.
Kommentaar lisatud: 22. märts 2012 kell 10:41
Kommentaar lisatud: 22. märts 2012 kell 11:11
Kommentaar lisatud: 22. märts 2012 kell 11:39
Kommentaar lisatud: 22. märts 2012 kell 14:48
Kommentaar lisatud: 22. märts 2012 kell 15:07
valitseja kodanikule - Ütle JAH
kodanik - Millele?
valitseja - Pole tähtsust, kui JAH ütled, siis mõtlen välja
kodanik - Mis mõttes?
valitseja - No ütle, kas tahad tasuta lõunat? Ütle JAH.
kodanik - See on kahtlane. Tasuta lõunaid pole olemas!
valitseja - On küll. Isegi Ita Ever usub seda. Ega sa ometi teisiti mõtle? No ütle juba JAH.
kodanik - Ei saa. Ei saa ka EI öelda, kuna ei tea mis sul plaanis!
valitseja - Ah vahet pole. Mine ära. Pea-asi, et EI ei ütle.
Ja lõppkokkuvõttes määrab tulemuse JAH/EI vahekord, JAH vs ülejäänud. Keegi ei saa valitsejale hiljem välja mõeldud tegutsemisplaani osas etteheiteid teha. Alati kõlab vastuseks - aga see on rahva soov.
Kommentaar lisatud: 23. märts 2012 kell 13:36
Kommentaar lisatud: 23. märts 2012 kell 13:41
Kommentaar lisatud: 25. märts 2012 kell 11:35
Kommentaar lisatud: 25. märts 2012 kell 18:33
Kommentaar lisatud: 28. märts 2012 kell 08:21
Ainult juust hiirelõksu sees pidavat olema tasuta...
Kommentaar lisatud: 10. mai 2012 kell 09:11
Kommentaar lisatud: 10. mai 2012 kell 09:12
Kommentaar lisatud: 09. juuni 2013 kell 16:39